Groteskt långsam surf

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av fingret, 2 augusti 2010.

1. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ett överlastat system som vi missade eftersom det ändå skall avskaffas nu under hösten. Jobbar på det just nu så det inte skall hända igen.

2. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Förmiddagen har helt klart varit nåt i hästväg...
    Av fart!
    :tvåtummarupp för dig Danne!

Helt plötsligt så funkar vädret i luren och säger inte att den inte har nån uppdatering..
    touch.facebook.com laddar på under 5 sek.
    Dropbox får inte timeout..
    En massa timeouts jag haft sen igår (bara!) har försvunnit... :D :D :D

3. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Så det var aldrig Froyo som var problemet, utan 3s nät som var överbelastat och bra jobbat som hittade problemet. *tummen upp*
    Sen igårkväll har det funkat väldigt bra, hänger fortfarande ibland, men väldigt sällan numera (samma som förrut innan froyo).
    Nu när nätproblemet ä löst, så ser jag hur snabbt webbläsaren är i froyo och nu är jag väldigt nöjd.
    App2sd + Flash 10.1 + Snabbt = Guld

4. icimasa

icimasa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upplever fortfarande lite hängningar i Halmstad men väldigt sällan nu så e rätt så nöjd bra jobbat och kul ätt någon från Tre är här på forumet o röjer..

5. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Men problemet drabbade Desire hårdare än andra telefoner och särskilt efter uppgradering till FroYo, så vi blev lite vilseledda var problemet låg.

Jag märkte knappt problemet själv på min Magic med cyanogenmod 5.08.

6. Erlandsson23

Erlandsson23 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har problem i skåne Kävlinge Helsinborg och lite varstans att få upp download speed 600 ner och 1700 upp .. vet ifan vad jag ska göra bytar till Telia snart har varit kund hos tre sedan starten men surfen blir sämre och sämre för mig . Ide någon ?

7. nybom

nybom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Vi har liknande problem med min sons Desire och 3, mha speedtest.net appen mäter vi upp hastigheter på 0,5 Mbit ner och 1,2 Mbit upp. Har varit så nu in några veckor, vet inte om det var så innan 2.2. Använder vi WiFi så kommer vi upp i vad ADSL kan leverera... Bor i Onsala. Ringde kundtjänst, de tyckte vi skulle vänta eftersom det verkade vara någon felindikering på masten men inget stort problem dock enligt 3.

Är det någon mer som hela tiden får runt 0,5 Mbit med 3 på ner trafiken?

Jag har inte upplevt hängningarna som andra beskriver lika markant, kan dock finnas där då det inte är jag som använder telefonen.... Min son kanske inte märker av det.

8. Erlandsson23

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är synd jag har pratat med 3 dom skyller allt på desire men faktum är min fru med iphone har samma probem där vi bor så det är inte problem med telefonen .

9. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Svarar kundtjänst fortfarande att det är problem med Desire? Det verkar fungera för de flesta sedan slutet på förra veckan.

10. Erlandsson23

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Idag sa dom det var fel på desire och vägrade lyssna på att frugan hade samma problem. Jag har haft det dyraste abonomanget sedan 2003 men nu bytar jag snart över till telia. för den jag talade med där skyllde på desire sen försökte jag förklara att frun har en iphone då sa hon vänta lite jag ska koppla om dig . Sen CLICK. i luren tack för den.

11. Elfson

Elfson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Alla på jobbet i Göteborg med Iphone har haft samma problem under några veckor(med 3), "segt som sirap" var kommentaren när jag frågade om dom hade samma problem med nätet.

Tyvärr brydde jag mig inte om att kolla om det funkade bättre efter strulet med Desire löste sig, jag antog bara att det gjorde det.

12. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har du samma problem på olika platser, eller är det bara hemma? Hur länge har du haft problem?

13. icimasa

icimasa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bor i Halmstad och samma problem här segt som bara den + att vissa appar som inte funkar med tre men med andra operatörer så som Hemnet appen. Samma problem finns också på Nexus One med Tre.. Byter nog också snart.. Nätet verkar vara väldigt instabilt..

14. Erlandsson23

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej jag har det problemet i kävlinge nu bara där jag bor Runt rinnbovägen. Innan hade jag det i Helsingborg och motorvägen dit från Löddeköpinge(men det går bättre inte helt ok än men lite bättre) Jag har haft problemet sedan strax innan froyo kom ut så det är inte det problemet frugan har det med på sin iphone (lite tråkigt när man vill surfa . Ha en bra dag.

15. zeilon

zeilon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

danne, det HAR blivit bättre..avsevärt mycket bättre, men det förekommer fortfarande en del "hängningar" och oftare än det var för en månad sen och tillbaka. Dock så kan det vara som du säger att Desire är överkänslig och att det åtminstone är nära så som det var tidigt i somras/sent i våras. Det verkar i alla fall flyta på hyffsat, men jag lär väl se i veckan hur det ser ut :D Oavsett tack för fixen och infon.

En annan sak som jag skulle vilja kolla med dig är den generella hastigheten. För en månad sen och tillbaka hade jag så gott som aldrig under 3 Mbit ner och 1 Mbit upp oavsett var jag var i Stockholm och oftast låg de bra mycket högre, men i samband med problemen som varit har jag gjort åtskilliga hastighetstester och nu kommer jag så gott som aldrig över 3..oftast under 2 ner..och upp ska vi inte ens prata om, det ligger oftast runt 500 kbit.

Här är resultaten från några tester jag gjorde i helgen på samma plats där jag sällan sett under 3/1.5 Mbit (inga nedladdningar eller dataöverföringsappar igång):

Ner/Upp - Ping
    21/8 18.19 - 495/214 - 104
    21/8 18.43 - 1178/339 - 93

22/8 9.59 - 1880/902 - 98
    22/8 10.24 - 1722/536 - 83
    22/8 15.55 - 315/305 - 71
    22/8 17.56 - 1521/360 - 84

Och det har varit liknande över lag lite varstans (runt omkring i Stockholm).

16. icimasa

icimasa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Denne, jag ska inte tjata om saker o ting, jag e glad att det är någon här från tre som tar lita ansvar i alla fall och försöker lösa problemet. Men lite fundersam om hemnet appen, den funkar kalas med WLAN men kör man bara 3G så funkar den knappt vet inte om de kan vara en dålig skriven app men andra som kör den utan tre funkar det.. bara en liten fundering...

Last edited: 23 augusti 2010
  17. fingret

fingret Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tänkte bara tacka Danne som har löst mina problem med långsam eller icke fungerande surf. Det är väldigt sällan numera som internet inte fungerar. Internet blev ytterligare snabbare och mer stabilt sedan jag rootade och körde in den senaste radioversionen. Nu får jag aldrig sämre än 3000Kbit/s ner och resultat över 4000Kbit/s är inte ovanliga. Upload är dock fortfarande dålig, men aldrig 0Kbit/s som var resultatet i 4 av 5 speedtests tidigare. Nu är den mer stabil kring 350Kbit/s. Bor ju i en liten håla också så jag antar att resultaten skulle bli ännu bättre om jag provade i en större stad.

18. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Om man läser kommentarerna på Market så verkar nästan alla ha problem med hemnet-appen, men jag har laddat ner den nu och skall testa och jämföra mellan 3G och WLAN, dock har jag tidigare råkat på appar som funkar bättre över WLAN än över 3G oberoende av 3G-nätet, en app funkade om vi körde en Desire som accespunkt och vidare över 3G, men inte direkt över 3G o_O

19. nybom

nybom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Jag citerar mig själv... ;-)

Min son fick besöka av en kompis med iPhone med ett Tre abonnemang. Så vi testade att köra hans kort i sonens Desire, funkade klockrent fick 3,6 Mbit i DL. Då utgick jag ifrån att det var fel på abonnemanget och ringde Tre.

Den snälla tjejen i kundtjänst lät mig vänta en stund medan hon hörde sig för med någon som visste lite mer. Hon ville sedan att jag skulle testa vårt abonnemang i kompisens iPhone, vilket vi gjorde. Med samma nedslående resultat, 0,5 Mbit i DL. Det sista testet ville hon att vi skulle göra för att utröna om det var fel på abonnemanget eller SIM kortet. Hon menade då att det var fel på SIM kortet, inte abonnemanget. Jag ifrågasatte lite hur hon kunde veta att det var SIM kortet och inte någon inställning i abonnemanget, testerna vi gjort tyckte inte jag kunde utvisa något sådant. Det kunde hon inte riktigt svara på... Hon ville hur som helst att jag skulle beställa ett nytt SIM kort, vilket jag gjorde. Vi får väl se om det hjälper, skönt att veta att det inte är Desiren det är fel på i alla fall...

20. Radioman

Radioman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Last edited: 30 augusti 2010