Groteskt långsam surf

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av fingret, 2 augusti 2010.

1. nybom

nybom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Nu var det då äntligen löst... Det var inte fel på SIM kortet heller, efter SIM kortsbytet var det fortfarande 0,5 Mbit i ner hastighet.

Ringde in igen och kundtjänst kopplade äntligen in en tekniker som konstaterade att telefonen eller kanske abonnemanget var "fel provisionerad". Vad det innebar visste inte killen på kundtjänst. Bara att det nu var fixat...

Någon som vet vad det innebär att vara "fel provisionerad"? Man vill ju inte råka ut för det igen...

2. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Att något har gått fel när abonnemanget skapades, antingen att någon har klantat sig eller att det helt enkelt har gått fel i den tekniska processen. Detta är ganska ovanligt och därför inte det första som kollas när man ringer kundtjänst.

3. nybom

nybom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    OK, tack. Det värsta är att jag vet inte hur länge det varit så... Jag beställde "3Mobilsurf Plus 89,00 kr/mån" förra sommaren. Jag har antagligen betalat 89:- i månaden och fått vad Tre kallar för "3Mobilsurf Bas 49,00 kr/mån". Så kan det gå, killen på kundtjänst skulle i alla fall ge mig en kredit på 250 kr. Bättre än ingenting...

4. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har nu testat hemnet-appen och funkar kanon för mig. Har du problem med andra appar eller är det just den?

5. icimasa

icimasa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare, har ni ändrat något eftersom nu funkar den kanon bra och det har inte vart någon uppdatering på den.. :) men tackar så mycket.. Nope bara den som strulat

6. Rokare

Rokare Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

@Danne

Du som är på insidan. Har du möjlighet att sprida lite ljus på det som skrivs i de andra trådarna? Skriver här eftersom du verkar läsa den tråden regelbundet.

Är det något som ni hört internt om?

GMY

7. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Om jag visste något så skulle jag inte kommentera det och det borde ingen annan heller göra. :sealed:

Att prata om avtal som inte är officiella är inget annat än ren ryktesspridning.

8. nybom

nybom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Då är det väl ryktespridning de jobbar med då... Igår när jag fick löst problemet med "0,5 Mbit spärren" frågade jag igen om GSM roaming avtalet. Svaret jag fick var att "jag inte kunde få något datum men att det skall vara löst inom en månad".

Kag gissar att kundtjänst personalen är inhyrda från bemanningsföretag och de "riktiga teknikerna" som ex.vis. danne är mera seriösa med vad de pratar om... ursäkta om jag trampar någon på tårna...

Last edited: 1 september 2010
  9. Rokare

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Mycket pluspoäng i min bok där danne. Bra jobbat!

Håller dock tummarna för att ryktet stämmer. Verkar vara tjocka betongväggar här i down town majorna i gbg :D

GMY

10. Rokare

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tja

"Täckningswise" har jag nog maximal otur med 3 just nu.

I närheten av mitt jobb bor det nu en Stooor färja som ligger på varv. Gamla Stena Germanica för er som är GBG:are. Hyffsad bra täckning på jobbet annars, men när den rackaren la sig vid kajen (verifierat med tidigare händelser) så packar 3 ihop. Sitter nu med 0,10 ner och 0,03 upp som bäst. Oftast dock omätbart med speedtest.

Signalstyrka: -101 dBm 6 ASU, vad nu det betyder.. Grrr..

Går jag dock till ett hörn på mitt rum, då får jag i alla fall 0,83 upp och 0,29 ner.. Still Low men ändå funkis.

Stoppar jag luren i fickan.. Ja då kommer stora röda krysset fram och inget nät..

In the holy words of Sverker. "Skare va så?"

GMY

11. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Spräng båten??
    Flytta till rätt sida Sverige?? :P
    :D

Svårt att lasta Tre för förändringar gjorda av varvet kanske...

12. Rokare

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Åhh.. du skulle bara veta... :cool:

Har redan testat att ha den i bakfickan, men det blir inte bättre av baksidan tyvärr :(

Iofs, självklart är det ju "force majeure" att båten kom dit. Men samtidigt kan jag tycka att täckningen förvisso kan få bli sämre, men att man inte skall tappa förmågan att ta emot samtal. Jag har i nuläget fri sikt till järntorget och "läppstiftet/nordstan" vilket alla är pretty damn central.

Problemet är väl .[amatörspekulation på] att den ger sig fan på att köra på masten som just ligger bakom båtfan.. [/amatörspekulation slut]

GMY