Problem: grumligt ljud när jag pratar med folk

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av razorx, 28 mar 2013.

  1. razorx

    razorx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Idag påpekade min tjej att jag lät som jag prata i en låda.. så jag bytte till hennes iphone och jag upplevde också ljudet väldigt dåligt..

    Mottagningen där vi är är okej.. Provade också på jobbet och upplevde rösten som väldigt otydlig när man prata i min telefon..

    Har provat stänga av brusreducering men upplevde ingen skillnad.

    Är det någon som har varit med om det ?
     
    Last edited: 28 mar 2013
  2. kloow

    kloow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft min i ca 1 månad. Är min jobbtelefon och pratar i princip hela dagen i telefon med olika personer. Änvänder "riktigt" proffsheadset enbart. Hade tidigare en ifåne4, andelen personer som klagar på taskigt
    ljud har gått upp ganska rejält sen jag bytte. Allt från burkigt ljud till att det distar.
    Synd då det är en ruskigt bra telefon för övrigt........tyvärr är problemen med ljudet vid samtal något irriterande.

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  3. razorx

    razorx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Kör jag mina jay inear handsfree så blir ljudet direkt mkt bättre.. Så nåt är det med micken. Men verkar inte vara fler som känner igen det här så det bevisar väl att det är nåt fel med min telefonmic då :)

    Är osäker om det varit såhär länge också.. var först för en vecka sen jag började reflektera över att folk sa att jag pratade otydligt :)

    Har gjort ett garanticase hos dom jag köpte hos så får jag väl skicka in den .. drygt att vara utan telefon för det här lär väl dröja
     
  4. razorx

    razorx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Uppdatering nudå..

    Skickade in mobilen och jag ser på följesedeln att dom bytt mic på den.. Och nu låter det genast mkt klarare när man pratar i telefonen.

    Så micken måste varit skadad..


    Nu är allt frid och fröjd igen!