Grymt besviken på våra telefoner.

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Trevlig, 1 aug 2010.

1. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Använder du appen network eller går du in med sifferkombination via knappsatsen. Det är sifferkombinationen som gäller, appen sparar inte mina inställningar. När jag tryckt på WCDMA all eller vad det står backar jag ut ur menyn med bakåtknappen längst nere till höger, sen är det sparat för mig.

2. Daytrader

Daytrader Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bor utanför Örebro - landet...
    Här är täckning en lyxvara kan jag lova dig!

Kör med 3 och har varieande 0-1-2 i täckning beroende på var i huset man är men SMS och MMS, mobilsurf fungerar.

Seg, ja det kan nog min också bli vid frekvent användning av toucdown pro som kräver en hel del minne och man måste ta bort alla program. Sedan fungerar det bra.
    Knöligt... jepps men vi hoppas på bättring med nya versionen 2.2

3. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Har inte något av dom problemen ni beskriver, min funkar fin fint. Och har själv Tele2 och har alltid haft, dock körde jag inte Stock Firmware länge bytte direkt för den är ju riktigt seg och tråkig.
    Använder min dagligen och har gjort sen 2 dagar efter den kom till sverige på alla fronter och aldrig har ett samtal dissat eller att jag inte kunnat svara på den.

4. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

precis så jag gör nu och det fungerar ej.

Rätta mig om jag har fel nu.

Root
    backup med Mybackup pro.
    lägga in program och tanka ner rom.
    connecta och flasha
    Root
    restore backup

köra som vanligt fast med ny rom?

5. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    Kör Appbrain, skapa konto och synka för att lätt installera apparna igen...

6. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Jag har använt clockworkmod och den återställde allt förutom att jag fick lägga in apn själv, my backup funkade inte alls på mina iställningar

7. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

hur fungerar det? behöver man root? sparar den allt?

Edit: fortsätter denna tråden imorgon kväll då jag ska flasha den så ni får gärna skriva mer tips och ide.

Last edited: 1 aug 2010
  8. S-Droid

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Behöver inte root, klistrar in hur du ska göra från en annan sida för jag är lite slö :)

You can download the attached zip file, rename it to update.zip and put it on the root of your phone internal memory, turn the phone off. then hold down the volume up+home button+on simultaneously. keep them pressed until you get into the recovery mode.

choose apply sdcard:update.zip and press home buttonv(you can change selection using vol up down)

that will start the recovery tool, using vol down navigate to the option (nandroid) and then click the power button once then chose the option (backup) and click power button once more. The phone will automatically start the backup procedure. after it finishes the backup choose the option (reboot system now)
    The stock Rom backup will now be found in a folder in your internal memory in the following path(/sdcard/clockwormod/backup/2010-xx-xx.xx.xx.xx) the Xs replace the date and time. inside this folder you'll find 5 files. These files are your back up of the stock rom.
    incase you want to flash the backup back into your phone you can use the same procedure but this time choose restore rather than back up.

http://koush.tandtgaming.com/recoveries/recovery-clockwork-2.5.0.4-galaxys.zip

9. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Täckning med tre är en annan femma (no pun intended). Har du täckning har du ju automatiskt 3G då de bara kör i det nätet. Tele2 har ett sunkigt 2G-nät och ett helt okej 3G-nät. Problemet när telefonen går ner i 2G och envisas med att stanna kvar är att det inte tycks finnas annan datatrafik än GPRS där. Flertalet leverantörer i 2G-nätet om inte alla andra har även en snabbare teknik kallad EDGE. Jag har aldrig sett EDGE i Tele2-nätet och tror inte att det finns heller.. Så mobilsurf kräver i praktiken att man har 3G-täckning för oss.. Annars är det som att surfa modem på tidigt nittiotal. Ja jag är lite bitter.. Tecknade ju förlängning på 18 månader eftersom det inte krånglat med nokian jag hade. Hoppas det fixas innan dess iallafall (suck..).

10. jph

jph Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dum fråga men kan ni gå till en tre-butik och testa era lurar där? för de kör endast 3G och har i princip stängt av 2g. det jag vill komma med detta är at telefonenerna uppenbarligen har problem med att växla framå tillbax på 2/3G och troligtvid om mn råkar ha ett visst abb. så kan det bli så. Testa 3 funkar det bra ja då vet ni svaret själva.....men självklart är det något grundläggande fel på era telefoner, men man kan lura bort det tills froyo kommer iaf :-) lycka till och hoppas att jag va till någon hjälp och inte bara smetade ner tråden med en massa dravel

11. S-Droid

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Hur vet man när man kör på 2g?

Är det när man har ett E?

12. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ja, E = Edge som bara finns i gamla GSM nätet (2g)

13. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    ja, i ditt fall eftersom du har Telia (halebop)

Annars står det bara G, eller inget alls.

Detta beror mycket på operatör, och telefonmodell

14. S-Droid

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Ok då va det som jag trodde, jag eller rättare sagt min telefon har inga problem med att växla mellan 2g och 3g och H det gör den hela tiden jag är hemma för jag har sån varierande täckning i vardagsrummet

15. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Det stämmer att bara Telia har EDGE. Tele2 och Telenor har det inte. Jag har alltid haft problem med överlämning mellan 2G och 3G med alla telefoner; det gällde min iPhone 3GS också. Det är tydligen lite komplicerat eller kräver en del överväganden, när telefonen ska ge upp 3G-försöken respektive försöka koppla upp sig till 3G igen efter sämre täckning ett tag. Nu använder jag Tre (Telia tidigare) och det är av förklarliga skäl lite "lugnare" på så sätt, om än också sämre i ett fåtal (iofs ganska viktiga) sammanhang, där jag nu helt saknar täckning.

16. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Använd titanium backup för att backupa dina apps och dylikt.

Sen skulle jag föreslå att du installerar JM2 vilket är den senaste 2.1 romen. Det är den de flesta kör på och det är den som är den stabilaste och snabbaste utan sd-fix.

Det finns ju läkta 2.2 roms och de innehållet mycket roligt men de är inte på när färdiga än, tycker jag i alla fall då jag provat JP3.

17. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det förvånar mig starkt att du (även andra) aldrig anger vilken operatör ni använder när ni frågar om hjälp. Men jag kan säga att "ring din operatör och be om ett nytt simkort" Ett simkort som är äldre än 2 år funkar inte i en ny smartmobil, så är det bara.

inget jag har märkt

Installera white killer. Kolla så att du har minst 100 mb ledigt ram. Annars dödar du saker som tar upp minne.
    Detta kommer att fixa sig i nästa firmware som kommer om några veckor. blir lagom till du få ditt nya sim kort.

Jag rekommenderar alla som har problem med sin telefon att göra en fabriksåterställning. Håll inte på och meckla med backuper osv. Eftersom alla kontakter finns hos google osv behöver man inte fixa nått sådant.

Prova att köra telefonen utan några extra apps. Men du kan installera appbrain och synca den. Så kan du sedan bara kicka för att installera de appar du använder.

Håller med där. Det borde funka bättre tycker man.

Japp, 3G kretsen har lite svag mottagning. 2G verkar mycket bra så där är jag nöjd.

Det är pga minnes problemet som jag skrev om ovan.

Prova att ta bort dessa appar då? Hur funkar det då?

Vänta på nya firmware och använda appar som funkar.

18. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Finns det överhuvudtaget någon bekräftelse från Samsung när nästa officiella firmware kommer? tidigare pratades det om "slutet av juli"... har rootat skiten nu och lagt in MarketAccess som plåster på såren för att standard fw suger. Har inte orkat fixa in annan fw via odin...

19. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Samsung har sagt att SGS ska få 2.2 men inga datum satta för specifika platser. Korea ryktas att få sin uppdate nu i augusti medans Frankrike enligt rykten ska få den i september.

Nu när HTC släppt sin update för desiren också så blir pressen större på Samsung också, både på gott och ont.

Att slänga ut en ofärdig uppdatering bara för att ha 2.2 officiellt på sina telefoner skulle vara det sämsta Samsung kan göra. Men att jobba hårt på det och få ut en riktigt bra och optimerad Froyo update skulle göra otroligt mycket för Samsung :-)

20. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svävar iväg lite off-topic men det är riktigt kasst av samsung att inte få ut en vettig FW för 2.1. Nu pratas det bara om 2.2.
    Fixa stallsen så blir ju intrycket oerhört mycket bättre! Telefonen har ju funnits ute ett bra tag redan och det känns som att deras programmerare bör ha kunnat fixa detta på någon vecka.

Trist att läsa såna här trådar med folk som är missnöjda eftersom 90% av det man är missnöjd med har med dessa stalls att göra. Det kan inte vara så svårt för samsung att ordna officiellt en gång för alla.