Grymt besviken på våra telefoner.

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Trevlig, 1 aug 2010.

1. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Håller helt och hållet med!

Men jag har ju flashat till JM2 och det är en stor skillnad mot orginal FW så det känns som att dom har någon fix för många av problemen. Förstår dock inte varför dom inte lyckats få ut en riktig officiell update för 2.1...

2. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Även om det går relativt fort att fixa problem så ska det hela testas live också. Så att man vet att det inte blir några nya problem. Det är det som tar tid.

3. Virreo

Virreo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Undrar om det går att reklamera en telefon pga. dålig fw. Börjar bli trött på att tillverkare släpper produkter som inte är färdiga.
    Tänk om man köpt en bil som skulle ha ex. AC men där man fick vänta två månader på att denna skulle funka.
    Rent krass är det fel i vara enligt konsumentköplagen. Hade detta inte varit en företagstelefon så hade jag hävt köpet eller krävt prisavdrag.

4. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Man kan ju undra om alla dessa läckta firmwares är avsiktligt läckta av Samsung för att folk ska hålla sig lugna o snällt vänta på att alla buggar fixas i ny firmware för 2.1.

5. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

BS. Har själv ett ca 4-5 år gammalt COMVIQ SIM kort som fungerar utmärkt i min X10 mini, så något generellt med 2 år gamlt SIM kort problem finns inte. Individuella fel kan förstås finna.

6. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Och min 3 år gamla fungerade I min desire :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

7. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det kallas betatest. :) Samsung får möjlighet att få sina firmwares testade utan att själva behöva administrera det - buggrapporterna tar de enkelt del av hos XDA. Genialt.

Hoppas bara de kan klämma ur sig en första 2.1-fix snart, så man kan få Swype på svenska via officiella kanaler, och GPS:en till en acceptabel nivå. 2.2 kan gärna få vänta en månad så de hinner testa den ordentligt.

8. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

vadå dom tänker ju släppa den runt slutet av september? det är 2 månader då har de fan gått lång tid!! de kommer nya mobiler hela tiden, roligt att folk får använda sina sgs buggfritt i typ 6-10 månader sen har de kommit nya smartphones ? de är inte okej?

9. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Nä, men däremot så kan vi exprementiella personer klaga på alla forum om de inofficiella rommar som finns, så dom kan rätta till felen

10. Zentric

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

nja det var kanske lite överdrivet. Men faktum är att nya simkort är faktiskt bättre. Så varför inte ha ett nytt? Är det inte operatörens skyldighet att man ska ha moderna grejor? När det börjar strula så skulle jag ringa o byta direkt.

11. Zentric

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

haha ja det kommer att blir lååånga veckor fram till 2.2 släpps för SGS. Kommer att blir jobbigt nu när Desire har fått 2.2. Men det var att vänta då Desire i princip är en nexus one och 2.2 utvecklades på den telefonen.

Jag tror och hoppas att en uppdatering till 2.1 kommer om någon vecka ??

12. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Är det operatörens skyldighet ska man väl inte behöva betala för ett nytt SIM.. Kanske om man byter mer än en gång om året.

13. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    dessutom hade desiren ganska litet minne om jag minns rätt och i version 2.2 blir det möjligt att installera filer på sd kort, det var därför jag valde sgs...

14. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ja, 2.2 ger stöd åt att installera appar på SD kort, men i verkligheten är det typ 2 av 10 appar som har det stödet även om det nu snart blir bättre ju fler som får 2.2, men 130Mb för program? vad tänkte HTC egentligen? bara Asphalt tar väl 70-80mb och det är ju ett spel!!!

15. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Har man ett SIM kort från typ 90-talet eller början av 2000 kan det vara värt att byta eftersom många SIM kort då körde på 5V istället för som dagens 3V (spar ju en del batteri att köra på 3V). Är dock inte säker på om moderna telefoner ens känner igen så gamla SIM kort (vet att min motorola V3 inte gjorde det).

Men har man ett 4-5 år gammalt SIM kort så ser jag inte riktigt vad som skulle vara bättre så tillvida man inte slitit ut det (hur det nu än skulle gå till) eller om bättre nätverkskonfiguration finns inpräglat. I det senare fallet skulle jag dock tro att operatörerna själva skulle skicka ut gratis SIM kort istället som Tele2 debitera 50:-.

16. hurricane

hurricane Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det jag har upptäckt med detta är att det verkar bero på vart man är. I Göteborg har jag inte haft något bekymmer men så var jag hos en kompis i Skara i 3dagar hade inte 3G nästan någongång sen när jag var hemma i Göteborg igen så kopplade den upp mig direkt till 3G/H körde med wifi på swebus express så därför vet jag inte om jag hade fått det tidigare så det verkar lite som att det kan bero på vart man bor... för jag vet andra som hade 3G i samma nät alltså tele2 och även halebop.