Gud va jag är less på detta gnäll om app2sd på Market!

Diskussion i 'Off Topic' startad av _z_, 24 aug 2011.

1. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Man kan få ca 100-150MB extra utrymme på en HTC Desire (Jag vet bara hur man går till väga på denna telefon). Att det är svårt att göra som någon skrev ovan håller jag inte med om. Det finns fantastiskt bra guider här på forumet man kan följa även om man är nybörjare (precis som jag var då jag gjorde det). Först behöver du roota telefonen, sedan fixa S-0FF. Sedan byter du till en bra ROM och sist byter du HBOOT.

Behöver du hjälp så är det inga problem.

2. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Vad då, ska man inte så sätta ett lägre betyg för att det saknas en funktion som man uppskattar? Personligen tycker jag att det är lite halvkass att inte göra appar som inte går att flytta till minneskortet. Det kan ju inte vara så jävla mycket svårare. Visst, widgets, skins och liknande behöver ju inte App2SD men "vanliga" appar förlorar ju inget på funktionaliteten.

3. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag reagerar på dessa ettor som sätts på riktigt bra appar pga avsaknaden av app2sd, oftast då på appar som tar plats & alltid av de som har lurar med lite internt minne.

Jag har haft två såna lurar innan den jag har nu, skulle inte falla mig in att sänka ett betyg pga detta då felet ligger hos HTC!

Men ok, självfallet så kan du sänka betyget med en stjärna men ge den för helvete inte en etta enbart pga detta, det är det jag vänder mig emot...

4. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Håller med till 100%.

Internet har gjort en ansenlig mängd människor fullkomligt onyanserade. Kika på Prisjakt eller IMDB... en stor mängd människor sätter antingen 1 eller 10 i betyg på varenda pryl eller film man tittar närmare på. Det saknas helt nyansering.

5. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ha ha mannyb, var inne på filmtråden du härjade på & höll med dig till 110%, lite onyanserat där kanske ;)

Känns lixom att det ofta bara finns svart eller vitt, grånyanserna verkar inte existera!

6. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Kom just på en sak.

Eftersom jag är trådskaparen så kanske jag bör försvara vissa på market som är korkade & ger kommentarer typ, startar inte, funkar inte, ja då med betyg 1 som följd.

Alla är inte som oss, hänger på Swedroid & är allmänt nördiga.

Man måste nog inse det.

Men dom som skriker om app2sd, de flesta av dem har koll, tror jag, eller?

7. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Startar inte en app är det klart att man ska kunna ange det (egentligen oavsett om det är lätt att lösa eller ej).
    Men att ge lågt betyg för att en applikation saknar en viss funktion är riktigt dåligt.
    Själv utvecklar jag några applikationer och får ofta kommentarer som "dåligt, saknar funktion A". Funktion A kan vara jättelätt att fixa och kanske finns i många liknande applikationer men jag har av olika anledningar valt att inte ha med den (jag anser inte den passar i mitt användarscenario).

Betyget bör avspegla applikationen "as-is" samt korrektheten i beskrivning (dvs får användaren vad utvecklaren påstår).

8. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Som vanligt är det folks dumhet och naivitet som ställer till det. Folk klarar inte -> folk hatar.

Älskar speciellt de som sätter en 1:a på en widget och säger "DOESN'T WORK! VIRUS!".

9. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Folks dumhet ger ju även motsatt effekt. Skitappar som fungerar dåligt, slösar batteri, slöare ner, inte följer riktlinjer och best practices osv som ändå får bra betyg eftersom folk inte förstår hur det ska fungera eller skyller på Android. :)