Lika bra att vänta en vecka eller två tilss jerpela och dom andra xda-tomtarna har fixat med säkerligen över 20 buggar som dom kommer att upptäcka haha (AWESOME)
Du ersätter /system/bin/chargemon. Detta är ett script som "loopbackmonterar" imagen som 2.2 ligger på. Det är alltså inte så att du skriver en massa filer hejvilt på systemslicen. Hela imagen blir som en filstruktur (se det som en CD-iso). Denna blir /. jag skulle tippa på.. att om du har gjort backup av /system/bin/chargemon och lägger tillbaka gamla.. Då blir luren återställd. " mount -t ext2 -o rw,noatime,nodiratime /dev/block/loop1 /system sleep 5 mount -t ext2 -o rw,noatime,nodiratime,nosuid,nodev /dev/block/loop2 /data "
Jag får ingen internet med min WiFi uppkoppling? Min Wifi är helt okej, den ansluter till trådlösa men jag får ingen internet... what to do? Återställt systemdata med titaniumbackup.. Återställde inte apps eftersom massa sonyericssonskit skulle komma.
För att avinstallera 2.2 Ta bort --> /system/bin/chargemon kan något førklara detta bättre, er det när jag är i 2.2 att jag finner och tar bort /system/bin/chargemon, eller när jag är i 2.1 använder jag typ. Astro för att finna /system/bin/chargemon
Jag föreslår att INTE ta bort filen. Den ligger redan där från början så den har en funktion. Se hellre till att göra backup i första skedet och lägg tillbaka backuppen. Om någon behöver originalfilen så kan jag skicka. // A
Nya chargemon är ett script som väljer att montera upp imagen som installeras. #!/system/bin/busybox sh echo "Press any key to cancel." cat /dev/input/event2 > /dev/keycheck& sleep 3 kill -9 $! if [ -s /dev/keycheck ] then echo "Boot cancelled" exit fi # remount rootfs rw mount -o remount,rw rootfs / busybox chmod 0777 /dev -R busybox chown 0.2000 /dev/oncrpc -R rm -r /sdcard cd / mkdir sd chmod 777 sd rm init* rm logo.rle rm default.prop tar -xf /system/bin/ramdisk.tar # Umount system,data @MTD umount /dev/block/mtdblock2 umount /dev/block/mtdblock3 # Check and mount SD Card dosfsck -y /dev/block/mmcblk0p1 sleep 5 mount -t vfat -o rw,noatime,nodiratime /dev/block/mmcblk0p1 /sd sleep 5 # Mount system and data ext2 images losetup /dev/block/loop1 /sd/FreeX10/system.img sleep 5 losetup /dev/block/loop2 /sd/FreeX10/data.img sleep 5 e2fsck -y /dev/block/loop1 e2fsck -y /dev/block/loop2 mount -t ext2 -o rw,noatime,nodiratime /dev/block/loop1 /system sleep 5 mount -t ext2 -o rw,noatime,nodiratime,nosuid,nodev /dev/block/loop2 /data sleep 5 # Chroot chroot / /init Gamla chargemon är en binärfil: $ file chargemon chargemon: ELF 32-bit LSB executable ARM Version 1, dynamically linked, stripped Vid en strings ser jag: $ strings chargemon | more /system/bin/linker 0F9F I2Fi H+X F bY4I (F*M "I"K Bz * bY7H 8F[h@! P`X*he bY0F "(F$ I F2Fi I F2Fi 0F@! &FaKU $.FE ,O5F )J.F 0F)k )k0F a*F> `@`pG `J`ChA` hAhY`Bh (F!F2F h)F 4 Fp FBJdD :I:Fa !(Fn" l!(F;F (I:Fa 0F)Fn" /sys/class/power_supply/battery/capacity /sys/devices/platform/msm_pmic_vibrator/enable chargemon: %s performance /proc/cmdline Couldn't access cmdline Empty cmdline startup=0x Startup reason not set hardware= Hardware not set Target hardware not found Startup reason is overridden by value in MiscTA, value not trusted Couldn't open input device %s/%s Couldn't fork %s%s Couldn't exec chargalg Select failed /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor Couldn't control backlight lights Couldn't access hardware lights module battery Couldn't access RGB LED interface /sys/class/leds/lv5219lg:mled/brightness /data/misc Failed to open input device powersave /sys/class/power_supply/usb/online /sys/class/power_supply/ac/online umount /data /system/etc/semc/chargemon/anim%d.rle /system/etc/semc/chargemon/anim8.rle delta /dev/input shakira_keypad mimmi_keypad robyn_keypad /system/bin/ semc_chargalg es209ra es209ra_keypad /dev/graphics/fb0 /dev/tty0 >init: cannot open '%s' >init: %d bytes per pixel not supported >init: Failed to open socket '%s': %s /dev/socket/%s >init: Failed to unlink old socket '%s': %s >init: Failed to bind socket '%s': %s <6>init: Created socket '%s' with mode '%o', user '%d', group '%d' root system radio bluetooth graphics audio camera compass mount wifi dhcp install media shell cache diag net_bt_admin net_bt sdcard_rw keystore inet net_raw net_admin nobody /dev/__kmsg__ ---------- Om ni känner att ni bara vill ta bort filen och det som strings rapporterar bara är humbug så är det upp till er Filen finns nu på http://holck.se/chargemon Lägg filen i /sdcard $ su (confirm på telefon) # dd if=/sdcard/chargemon of=/system/bin/chargemon # busybox chmod 755 /system/bin/chargemon
Väntar tills typ V002 till Froyo 2.2 kommer, pallar inte med alla buggar. Sen kommer jag nog bara använda 2.2 till att spela spel, någon som testat spela spel osv?
*lekt lite till* Edit: Fortsätter jag hacka runt och dona och kompilera om å förstöra.. Då kommer fan luren sprängas snart.
Fasiken vad fint Edit: Uppdaterat första post med guide på updaten. Slänger in nerladdningslänk så fort den kommer upp
Någon som har testat? Jag ersatte filerna som man skulle. Den startar upp i 2.2 perfekt. Men själva systemet blinkar så konstigt. Menyn försvinner ochj kommer tillbaka.
Nån som testat flash i webläsaren med detta? (elller kan testa, ladda ner flash från market tror jag man måste göra)