Reserverat för FAQ.
Behöver telefonen vara rootad för att flasha?
Nej, det går alldeles utmärkt att flasha ny firmware utan att telefonen är rootad.
Gäller min garanti om jag flashar en firmware från samsung-firmwares.com?
Garantin gäller inte om du har använt ODIN för att flasha en firmware, då det inte är ett officiellt verktyg. Jag tvivlar dock på att Samsung kan se detta, så länge du inte har flashat en rom som inte finns tillgänglig genom officiella kanaler. All flashning sker dock på egen risk!
Det finns hur många firmwares som helst på samsung-firmwares.com, vilken ska jag välja?
Om telefonen är europeisk så är det viktigt att du väljer en firmware för denna region, vilket är de blå länkarna. Senaste firmware ligger alltid längst ner i listan, men det är helt upp till dig vilken version du väljer.
Hur ställer jag om språket - jag förstår inte ryska?
Öppna inställningarna genom att trycka på "meny-knappen", välj sedan ikonen med ett kugghjul. Därefter skrollar du ner till något som ser ut som en tangent med bokstaven "A" och markerar denna. Välj sedan alternativet högst upp och sedan valfritt språk.
Jag kan inte använda datatrafik eller skicka MMS efter flashning!
Du behöver lägga in alla APN-inställningar manuellt efter flashning. Dessa hittas här: https://swedroid.se/wiki/index.php?title=APN-inställningar
Kan man använda Windows 7 64-bitars för att flasha telefonen?
Ja, det går alldeles utmärkt att använda Windows 7 64-bitars.
Datorn hittar inte drivrutinerna när jag kopplar in telefonen i nedladdnings-läge
Ladda ner och installera följande drivrutiner: 32-bitars, 64-bitars alternativt här.
Last edited: 8 augusti 2010