Guide för root till Ray.

Diskussion i 'Xperia ray' startad av damagee, 10 okt 2011.

  1. funio

    funio Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    om du vill testa att avinstallera vissa funktioner i romen, program som följer med den, osv är det bäst och enklast att använda titanium (väl värt pengarna), det förutsätter root. Där kan du dels backupa alla appar dels avinstallera alternativt frysa. Det gör att om något försvinner som du vill ha kvar är det mkt lätt att återställa. Gör du något så att operativet brakar ihop så hjälper inte det förstås utan du måste ha nand backup gjord med cwm eller så får du flasha om och gå tillbaka till gå...:teeth:
     
  2. Zanders

    Zanders Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Edit:
    Löste sej efter en reboot på datorn!
     
    Last edited: 6 nov 2011
  3. Zanders

    Zanders Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Du har inte lust att beskriva steg för steg hur man utför "Sätt 1" ovanför, kanske en ny tråd om det finns fler som vill ha in gamla CRTn?
     
  4. [SIC]

    [SIC] Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Nja, har inte gjort den varianten men här har du en länk och här har du en till.
    Vet inte riktigt själv vart textraderna finns så du gör bäst i att läsa inläggen själv ;)
     
  5. Zanders

    Zanders Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ok, dom länkarna fanns väl tidigare. har suttit o klurat ett par dagar nu, men fattar nada. Hmmm, återställa till tidigare då kanske, men då sabbar man väl garantin när man bootloadar eller vad det hette?
     
  6. [SIC]

    [SIC] Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Är inte 100 men 99% på att garantin är bye bye när du låser upp bootloadern vilket ändå är ett måste för samtliga metoder :/
    Om du skulle uppdatera genom tex SEUS så försvinner eventuell rootåtkomst (ej bootloader).
    Vet inte heller om det är möjligt att komma åt systemfiler via cmd/sdk manager eller inte men skulle inte tro det.
     
  7. Nale72

    Nale72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nu är du tyvärr i fel delforum, så om du provar X10 mini/Pro-forumet kanske det går bättre. Annars så rootade jag för bara 10 minuter sedan en x10 mini pro med oneclick-root med hjälp av den här tråden: https://swedroid.se/forum/28145-guide-root-nastan-alla-smartphones.html

    Bara se till att ha fungerade adb-drivrutiner som det står samt i telefonen bocka i att tillåta installation av appar från okända källor samt USB-debugging/felsökning under utveckling.