GUIDE förbättra GPSen

Diskussion i 'Galaxy S' startad av tbear, 11 jul 2010.

1. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Jag fick fart på min GPS genom något så enkelt som att stänga av den (i inställningar) och sedan sätta på den igen. Den verkade bara behöva "a wake-up call".

2. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Tja, kanske blev det bättre. Med Tbears inställningar hade jag 13 % längre färdväg i Runkeeper än den verkliga färdvägen; det är kanske en förbättring från 20-40% med samma ex utan Tbears inställningar. Men inget avgörande känns det som. Problematiken var där i vilket fall. Men det kan alltså helt enkelt bero på Runkeepers version till Android. Jag tyckte färdvägen såg helt ok ut när jag kollade på en karta. Den följde vägarna ganska bra, vill jag påstå.

Och då ska vi komma ihåg att jag hade Galaxyn i min ficka hela tiden, ganska djupt, utan öppen himmel någon gång utom i start och slut. Och även iPhone 3GS, vars GPS jag verkligen gillar, missar vägar - tar kanske den närliggande parallellgatan någon gång - med Runkeeper ibland; det den inte missar på samma sätt är sammanräkningen av distansen.

Last edited: 14 jul 2010
  3. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Ja det hjälpte mig tyvärr inte mycket det heller...suck....

4. krofo

krofo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

I morse provade jag navigering (navigon) istället för loggning (my tracks) på väg till jobbet. Och det fungerade långt över mina förväntningar. Fortsätter den att fungera så vid bilnavigering är iaf jag nöjd, eftersom jag bara kommer använda den till just det. (tack och lov har jag min trogna garmin för att logga med)

5. krofo

krofo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Idag fick jag det här svaret efter att inte ha accepterat lösningen som gick ut på att jag måste starta gps:n för att använda den. ;)