Hejsan!
Ny här och ny till Android, hör egentligen till apple-sidan och är van att jb:a för att ha kontoll över telefonen. Köpte en blade i veckan billigt efter en tid utan smart telefon (sry min trogna gamla nokia), mest för att jag behövde en dongle att surfa men min dator.
MEN IAF!
Följde guiden utan att roota (telefonen är ju ny ändå, ingat att spara på). Men kommer inte längre än att jag trycker på knappen i OneClickRecovery därefter återgår den till launcher. Testar att starta i recovery mode manuellt - får upp en grå ruta med "FTM" tror jag, kan inte göra något i detta tillstånd. Debuggern är på.
Har även följt denna guide:
http://android.modaco.com/topic/335781-22apr-guide-how-to-install-a-custom-rom-on-the-zte-u-v880-or-gen2-device/
Där krachar recovery manager och jag kommer inte längre. Utfört lilla trouble-shooterns som skrevs om problemet - inget funkade.
Sitter på en gen 2, 2.3.5 från
comviq.
PS: När telefonen är fulladdat flimmrar skärmen i alla ljusstyrkor, ger sig dock efter lite tid. Kan vara när den är nybootad + fulladdat också. Är det någon annan som stött på samma problem? Mjukvara? Borde jag be om en ny?
Click to expand...