Jag å andra sidan tycker absolut man ska FLASHA in recovery (alltså byta ut den) då jag själv rätt ofta (typ varannan vecka) är inne och grejar. Tankar kernels och så via 3G på lunchen och flashar direkt, väldigt bekvämt att slippa använda datorn 
Men rekommenderar att BOOTA upp recovery-filen först (fastboot boot recoveryfilnamn.img), går det bra stänger man av telefonen, bootar upp i fastboot-läget (volym upp + power-läget) och FLASHAR samma fil (fastboot flash recovery recoveryfilnamn.img). På detta sätt vet man att recoveryfilnamn.img inte är korrupt eller skadad.
Det ska väl noteras att man gott kan köra utan recovery också (lyckades med det genom lek i RomManager), så det är ingen större fara om flashning skiter sig. Rådet är att hålla sig undan RomManager och alla andra liknande program. Gör allting genom Recovery istället.
Recovery jag föredrar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=988686 (som ni redan pratat om). Detta då man slipper massa onödiga tryck och dessutom får alla Wipes på samma ställe.
Woolf, kom ihåg att göra en NANDROID genom Recovery varje gång du flashar en rom. Tycker du inte om romen du testat återställer du bara backupen och telefonen är precis, exakt som innan. Mycket bekvämt.
Mitt tillvägagångssätt:
1. Titanium backup på alla appar och system data
2. In i recovery.
2.1 Gör Backup
2.2 Wipea Cache, Dalvik och Data
2.3 Install from Zip --> bläddra fram till romen
2.4 Stäng av
2.5 Boota in i Bootloadern (vol upp + power)
2.6 Reboota
3. Hoppa över Google-installationssteg genom att klicka uppe i hörnen (uppe vänster - uppe höger - nere höger - nere vänster) i följd
4. Installera Titanium backup från APK
5. Återställer de appar jag fortfarande vill ha (EJ systeminställningar!)
6. Rebootar
7. Går igenom alla inställningar i telefonen
8. Aktiverar Google-accountet
9. Kör lite och, om stabilt, byter kernel
2.4-2.6 är inte nödvändigt, men tycker att det rätt ofta blir "minneskortsfel" om man rebootar rakt från Recovery. Detta löser sig med ytterligare en reboot, men ändå.
Last edited: Aug 16, 2011