[Guide] Hur du tar bort program

Diskussion i 'Xperia X10 - ROM-filer och utveckling' startad av Kingcool, 2 jul 2010.

  1. pswheels

    pswheels Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Plocka bort programmen eller bloatware har jag inte gjort men root har du iom att du kunde installera Titanium och köra det. Titanium har också stöd för att avinstallera bloatware, senaste uppdateringen.
     
  2. _Marcus_

    _Marcus_ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis som pswheels skrev bör du ha root om du kunde få titanium att fungera, den hade nog skrikit annars.

    Jag gjorde på liknande sätt första gången jag skulle roota nallen, dock körde ja med telefonen i datorn o drog över root.apk.
    Dock fick jag inte superuser att fungera efter processen, den fanns där men fungerade inte & nallen tvärdog med triangel.

    Lyckades efter många försök att reparera med SEUS & Roota då via CMD.exe för att smidigast få allt att fungera.
    Läste på nått engelskt forum att fler har haft liknande problem med Root appen, dock har den även fungerat för många andra med så..

    Jag hade dock inget val eftersom min kraschade så jag var tvungen att blåsa liv i den visa SEUS. Skulle du dock ha problem med superuser så hade jag nog rekommenderat att göra en återställning & roota via datorn i CMD med nallen kopplad i.

    Då kan du även passa på att ta bort allt ifrån 3 efter rootningen i CMD & dom guider som finns här baseras ju också på detta sätt så det anser jag nästan vara enklare (om än lite pilligt & nervigt för en oerfaren android anv som jag är)
     
  3. invandrare

    invandrare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag har root jag ser super user och titanium fungerar bra tog bort office och moixer mail och face book, deras ikoner försvann bra... jag tar bort även 3tvmobil och 3 navigator med titanium, men ikonerna på menyn är kvar.

    att köra root från datorn verkar mer komplicerad tycker jag ....
     
  4. _Marcus_

    _Marcus_ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ok, det är rätt "enkelt" egentligen, koden som ska skrivas för rootning går att kopiera direkt ifrån guiden här in i CMD, men appen fungerar ju för dig så då bör du ju köra med det du känner bäst för såklar.

    har du startat om nallen efter att du tagit bort appsen?
    Har bara avinstallerat enklare apps via nallen, 3tvmobil etc är ju låsta vanligtvis, kan ju hända att det annars ligger rester kvar som man ser via Root explorer alt ASTRO.. Finns ju även en "terminal" att ladda ner till nallen
    som liknar cmd där man borde kunna lista vad som faktiskt ligger på nallen i text eftersom det ofta kan vara rätt rörigt i div explorers.

    Eftersom min erfarenhet kring avinstallation på detta vis (etc) inte är så stor ännu ska jag dock inte gå in & snubbla runt, finns nog många här som kan hjälpa dig betydligt bättre & tillrättavisa mig.
     
  5. invandrare

    invandrare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jasså ska man starta om nallen efter man har tagit bort apps, jag gör de nu men som du säger så verkar 3tvmobil låst kan inte avinstalleras .jag vill avinstallera de mesta för jag märker batteriet på mobilen blir bättre och bättre.
     
  6. Groppe

    Groppe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    819
    Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Jag får inte Titanium att ta bort pccompanion. Långtrycket och väljer Force remove, så utnyttjas nån recovery exploit och mobilen startas om, men pccompanion finns kvar. Prövade igen men det är fortfarande kvar, gör jag nåt fel?

    Edit det var inget, såg just uninstall-alternativer efter ett vanligt tryck (och inte långtryck...)
     
    Last edited: 16 nov 2010
  7. mangeW

    mangeW Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Å
    Hejsan!

    Jag har lite problem med att få igång hela grejset, jag är ny men kan de grundläggande tekniska grejerna angående detta. Dock är det pinsamt nog så att jag inte hittar själva startmomentet, alltså platsen som du refererar till som din dator

    Jag har kollat igenom SEUS och PC Companion, phone card, och såklart sökt på olika småspår som "step", "newroot" och "Runme.cmd" . Men min dator hittar ingenting, är det mig det är fel på eller borde jag inte kunnat snappa upp en mapp där jag kan börja leka sen?

    Tack annars för en excellent guide!

    Har styrt upp det med Titanium nu istället, mycket smidigare, fick dock lite storhetsvansinne och har tagit bort något som gör att Marketen inte vill launcha, den blinkar bara till över skärmen. Nån som stött på samma problem och / eller vet en lösning? Får ju köra SEUS raparering annars antar jag...
     
    Last edited: 25 nov 2010
  8. xMarson

    xMarson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Känner bara att jag behöver säga: Tack så hemskt mycket, riktigt nice med alla tipsen som fanns här i!
     
  9. Amiga

    Amiga Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Övrigt:
    Android Auto i VW Sharan 2016
    Någon som kan göra en lista på saker man absolut inte bör ta bort?
     
  10. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hur aktuell är denna guiden? Länken till hur man rootar i första posten fungerar t.ex. inte. Skulle gärna avinstallera en del program men har inte lyckats ännu. Går det att uppdatera de olika stegen i denna guide vore det kanon!
     
  11. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    807
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Har tyvärr inte tid att uppdatera, men testa denna guiden om du vill få en rootad rom!:-)

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  12. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Roota har jag redan gjort. Det är avinstallation av appar som jag inte lyckas med. Jag får testa igen. Tack ändå! :)
     
  13. Englund81

    Englund81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    1 133
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    Tjenare..
    Säkert helt fel tråd jag postar i nu..

    Men jag tror jag har tagit bort ngt jag inte skulle?

    När jag försöker hämta hem ngt från Market så händer inget, står "påbörjar hämtning".
    Sen kommer jag inte längre..

    Och när jag startar mobilen får jag FC på gapps..

    Ngn som vet vad jag kan göra?
    Kan inte återställa då jag inte har tillgång till dator på ca 3 veckor...

    Sent from my awesome X10i