[GUIDE]Kringgå Market 240x320(QVGA)[Root]

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Richi, 5 aug 2010.

1. welph

welph Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

skulle denna också kunna bli klistrad? Fick göra om detta nu när jag uppdaterade.

2. welph

welph Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Körde om denna guide nu fast med rätt vending.apk-fil(2.1) ifrån http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=645286 och det funkade ypperligt. Nu kan man ladda hem Scummvm med hjälp av Market igen ;)

Men man måste skriva lite annorlunda i adb-shell eftersom filen som ska ersätta heter inte Vending-Tattoo-patched.apk

EDIT: Funkade bra i början, börjar få en del FC nu...får byta tillbaka annars

EDIT2: Varje gång Market(den patchade) skulle installera nått jag hade laddat ner, krascha den. Lägger tillbaka den gamla tills nån löser detta.

Last edited: 1 nov 2010
  3. DiscoBoy

DiscoBoy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Någon som hittat en lösning på detta ännu?
    Att fixa den trånga marknaden är no1 anledningen till att jag rootade min 1.6-version. Nu när man är i 2.1 känns marknaden liten igen...

4. welph

welph Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

5. multum

multum Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder appbrain och får apparna skickade till min telefon, det funkar alldeles utmärkt.

6. welph

welph Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Man var tvungen att ta bort data/data/com.android.vending och sedan starta om för att få det att funka.

7. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Strålande!
    Märkte ingen skillnad jag heller, men efter detta så finns Skype t.ex.

Tack för tipset.

8. Emil_G

Emil_G Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Denied permission...

Jag gör enligt guiden men får felmeddelande i cmd att jag är "denied permission" och "read only system". Tips?

9. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Detta får inte jag att fungera. Har installerat de två appbrain-apparna och registrerat mig och grejer. Nu har jag en install-knapp när jag söker upp appar i webläsaren, men om jag försöker installera en app som jag normalt sett inte ser i Market (sitter nu och försöker installera "Svenska Akademiens ordlista" som av någon outgrundlig anledning inte finns i min market) så försöker ju appbrain bara installera den via Market och det går ju inte. Gör jag någonting fel?

/Daniel

10. Richi

Richi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det fungerade för mig. Du har denna Fast Web Installer i mobilen och loggat in dig? Sen öppna du upp webb läsaren från din dator och gå till t ex Svenska Akademiens ordlista och klicka på Installera knappen och då ska du se att din mobil håller på att ladda ner samt installera.
    Detta kan ibland ta lite tid.

11. welph

welph Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur långt kommer du innan du får detta meddelande?

12. Emil_G

Emil_G Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fast Web...

Testade med Fast Web Installer nu och det verkar fint. Är lat så kommer köra på detta tills vidare.

13. DanielMalmgren

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Gjorde precis som du. När jag i webläsaren klickade på installera så dök appen upp under rubriken "Pending changes" i appbrain-appen. När jag sedan klickar på "Perform installs" så kommer jag bara till Market och meddelandet "Hittades inte". Förstår inte riktigt vad som är skillnaden mellan din och min setup, har inte ändrat några inställningar i appbrain :cry:

/Daniel

14. Richi

Richi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Du ska inte öppna AppBrain appen på mobilen. Själva installationen går av sig själv.

15. DanielMalmgren

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Ja, det var det jag trodde också. Men när det inte hände någonting av sig själv så gick jag in i appen för att kolla vad som hände. Men det kan väl inte gärna skada att man gör det? Nu var det i varje fall sju timmar sedan jag klickade på installera i webläsaren och jag kan fortfarande inte kolla vilka ord som är godkända i Alfapet och inte :cry:

/Daniel

16. Richi

Richi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Och du har loggat in på Fast Web Installer, AppBrain med samma Google konto
    som du använder på mobilen?
    Testa att klicka avbryt installationen och sen klicka installera på nytt på AppBrain.

EDIT: Det verka som AppBrain sida ligger nere. Jag får Server Error för tillfället.

Last edited: 6 nov 2010
  17. DanielMalmgren

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Ja, det är samma konto. Jag fick ju automatiskt upp appen i mobilen... Får väl testa igen när appbrain är piggare.

Vad man funderar på är ju om jag har avinstallerat någonting i systemet som appbrain är beroende av på något sätt. Har t ex avinstallerat gmail-appen, tänk om apparna ifrån appbrain i bakgrunden mailas via gmail eller nåt?

/Daniel

18. emami

emami Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    jag har lyckats med den fina bedriften att ta bort andriod market från min telefon men kan inte installera den nya filen.
    Jag har inte läs och skriv rättigheter på minneskortet och samtidigt så är minneskortet tomt (ser inte Vending-Tattoo-patched.apk eller ngt annat för den delen.
    Några tips möjligtvis??

19. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Inte läs och skrivrättighet på minneskortet ? Hur gick det till..?

Om du plockar ur minneskortet ur telefon och sätter det en dator, hur ser det ut då ?

20. emami

emami Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du plockar ur minneskortet ur telefon och sätter det en dator, hur ser det ut då ?[/QUOTE]

Jag vet faktiskt inte hur det gick till, men nu funkar det iaf :o
    Fast det finns fortfarande inget under sdcard, och kan inte installera market.
    Jag lyckades inte heller göra ngn kopia utav den filen som skulle ersättas, men det kanske inte är hela världen iaf

Skall man göra ngt speciellt när man skapar den nya Vending.apk filen under sdcard?
    FUnderar på att blåsa om mobilen