[GuiDe]Root and Rom ! Speed guide Good taste !

Diskussion i 'Blade' startad av Antion, 1 jun 2011.

1. Antion

Antion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har hittat Root + recovery "apps" som fixar allt åt en(alltså roota (låsa upp) + lägga in en ny åter ställnings meny som kan återställa fake Android Roms("Operativsystem"), fake och fake.. = inte Orginal Android som är slö i jämmförelse

köpte nyligen en Blade och rootade och La in CM direkt.. som tur var hittade jag ett snabbt sätt att lösa allt på!

Notis....
    ( Köpte min från Comviq, android 2.2 rekommenderar att använda mobilen 1-2 veckor innan ni gör detta, ifall det är något hårdvarufel på eran Blade )

Snabb snabbast guiden.

1. Ladda ner filen Recovery

2 Ladda hem en ROM. ( Android OS )

CM7

lägg in .apk-filen från punkt 1. och ROM-filen på SD kortet.

3. Installera apk:n

4. Ta ur batteriet ut mobilen å sätt in den igen, håll sedan nere Volym ner knappen medan du startar mobilen. Du är nu i recovery menyn, gör en backup!

5. I recoveryn.
    Välj Wipe data/factory reset
    Välj sedan Wipe cashe partition.
    Välj Install Zip from sdcard
    Välj sedan Choose zip from sdcard
    Välj Då ROM-filen ni la in på SD kortet tidigare, låt den installeras och startas om!

6. KLART! ;) Installera tex SetCpu för att över- och underklocka din fina Blade <3

Segare Guide.

-----------------

-------------------

1. Lägga sedan in en ny Recovery. ( jaha! vad är det? tänker säkert många)
    Klicka här ;)

Ladda ner och installera Appen, Denna app kommer lägga in den nya Recovery menyn. ( och den gör så att mobilen kommer att startas om, så få ej panik! )

-------------------

2. Stäng av mobilen, = igenom att ta ut batteriet, sedan så håller ni in Volym minus knappen och klickar på Power knappen ( "på/av knappen" )

Nu är vi inne i Den nya Recoveryn vi just la in!

Gör så hära:

Välj Backup and restore Volym + - för att styra och home knappen för att välja. Välj sedan Backup. ( detta görs IAF något går snett så kan du åter gå till det som var tidigare..)

--------------------

3. Ladda ner en Nice ROM (Modifierad Android Operativsystem, skulle jag kalla det)
    Rekomenderar CM 7 CyanogenMOD! Välj Stable Mod Ladda sedan ner "update-cm-7.0.3-Blade-signed.zip"
    Lägg in den på erat SD Kort ( som Zip fil)!

-------------------

4. Stäng av mobilen, = ta ut batteriet, sedan så håller ni in Volym minus knappen och klickar på Power knappen ( "på/av knappen" ) ( igen)

Gör så hära:

Välj Wipe data/factory reset
    Välj sedan Wipe cashe partition.
    Välj Install Zip from sdcard
    Välj sedan Choose zip from sdcardd
    Välj Då Romen ni la in på SD kortet tidigare, låt den installeras och starta om!

-----------

Viola! Ni har en Awesome Blade som är snabbare och en hel del mer funktionell Med Android 2.3 i sig ;)

vvvvvvvvvv
    Dock utan Market och liknande! Så Ladda ner Google Appsen lägg in på SD kort och gör exakt samma som då du gjorde för att installera Romen.

Market? Borta? ^^^^^^^

Rekommenderar även appen SetCPU för att snabba upp processorn Då du använder den
    och ev sakta ner Processorn då skärmen är av eller kanske då det är lite batteri kvar. Detta för att suga ut varenda droppe av Batteriet ;)

Dålig Sverige i min Guide?!?
    (är trött å lite på lyset + att man kommer från lappmarkerna ( skyll skyll ) ( är kass på svenska med hehe )
    Får väl återkomma senare isf.. hoppas någon förstår ;)

Last edited: 11 jun 2011
    zabron, Jense, svenix och 1 annan gillar detta.
  2. Massy

Massy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    Telefon 2:
    Oppo Find 5
    Platta:
    Nexus 7 1st Gen
    Platta 2:
    iPad Mini
    Bra initiativ. Känner att jag inte skulle gett mig på det här för ett par timmar sedan utan istället följt guiden nu :)

3. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 969
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon: