racsodew: Det funkade, tack så mycket! Allt fungerade fint, den flashade recovery.img felfritt och har installerat superuser och det funkar. Dock så säger min telefon att den fortfarande är SIM-låst, när jag väl sätter in mitt simkort. Rootning är ju "full admin" om jag förstår rätt, och har inget med upplåsning att göra?
Ok, som jag tänkte då. Finns det guider hur man låser upp Blade II ännu, eller går det att använda andra?
Skönt att det löste sig då Men det var riktigt knepigt haha, har aldrig haft pdanet på min telefon överhuvutaget Sen när det kommer till att låsa upp telefonen så finns det ingen guide som jag vet verkligen funkar, kan kolla upp det men det lättaste är väl egentligen att flasha in en ny rom fast då där det ju så att man ska finna en rom som funkar på Blade II haha
Ja, precis. Nu är man ju fast på nästa ruta, hehe Det funkar inte att flasha in en ny stock rom då eller dylikt? http://files.podtwo.com/roms/stock/zte/blade2/
Jo, det var det jag oxå tänkte men ända problemet är att jag tror de där som du länkade är till OSFII och inte till Blade II. Men vilken operatör är den låst till?
Vet inte om du kanske måste göra om processen med recovery o SU efter att ha flashat en stock rom heller
Ja, det är ju lite av problemet, folk har ju fått för sig att OSFII är Blade 2, ovetande att Blade II faktiskt finns. Lite lurigt det där.. man törs ju inte flasha en rom som kan vara till en annan modell. Min är låst till 3G, men det kvittar ju egentligen. Nu finns ju möjligheten att flasha andra ROM's osv.. Man vill ju inte vara först ut och sen riskera att förstöra hela telefonen
Egentligen så länge du har gjort en backup på din vanliga rom så ska de ju inte vara något problem och testa sig fram lite, men jag förstår helt klart att man är lite orolig varje gång man gör det, det kan ju som sagt gå åt helvete med telefonen o det vill man ju inte
Har också tänkt på det där med backup av vanliga rom:en, men ett problem kan vara när du flashar ny rom att något går galet och FTM/CWM krashar, pga att rom:en är av fel modell? Ja, jag är ju ingen expert på detta, så jag om någon ska väl inte testa något som jag inte begriper
Gött att det löste sig med rooten Jag måste dock slänga mig in här och fråga om det finns några trevliga roms till blade 2an, har.kollar runt men hittar bara till den vanliga bladen eller till sanfransisco om ni känner till något skulle jag vilja veta hej och hå ~oscar
Nej, har inte testat att installera något än jag laddade ner CM9 till cresenten och har suttit o pillat lite med den för o se om det kan funka och inte behöva göra en rom från scratch
Jag har nu suttit här i två timmar och inte hittat en endaste rom till ZTE BLADE II (P735T). Så jag har gett upp på google fronten ! Sedan har jag problemet att om man installerar "Rom Manager" på "Bladen" så hittar den inte ens mobil modell vilket är fruktansvärt störande. Aja, Lx_r, säg till om du lyckas pillra ihop något !
Har nu suttit o pillat med CM9 för crescent men blir error när jag försöker flasha den får försöka kolla på mer vad de kan va som blir fel
Säg till om du behöver hjälp av något slag. Kan i princip inget om sånt där men om mina förmågor förmår så kan jag hjälpa till!