@ Lx_r: Lägg gärna till PdaNet i guiden som racsodew nämde, utifall fler stöter på samma problem. Sen tror jag vi får vända oss till xda/modaco för att få vidare hjälp med allt som berör Blade II.
Nu har jag också rootat min zte blade 2. erhm, vad innebär det? Och kan jag nu fixa typ ICS eller nått? Mvh Mattias
Du har tillgång till hela systemet, har adminrättigheter. Kan köra appar som då kräver de rättigheterna. T.ex titanium backup för att ta backup på appar med dess data. För att få ics krävs att någon gör en ics rom, vad jag vet finns ingen sådan ännu. Har inget med root att göra.
Jag håller dock på att försöka fixa en rom med ICS, jag är dock ingen expert så kommer nog ta lite tid
Tog mig friheten att posta denna guide på MoDaCo @ http://www.modaco.com/topic/356968-guide-how-to-rooting-your-zte-blade-ii/
Nybörjar frågor Som nybörjare i Android världen, undrar jag om jag rootar min BladeII, kan jag avinstallera fabriks mjukvaror, som t.ex. Doc's2Go alt. Youtube. För att sedan installera dem från Play och då kunna köra dessa från SD. Just nu vill de uppdateras, men gör jag det försvinner 25 mb av utrymme och den börjar klaga på "lite ledigt minne". Alternativt, kan jag partitionerna om minnet?
Det ska funka ja men de finns ju risk att ditt system blir instabilt, du kan göra en ny partion av ditt SD-kort via recovery, är inte helt hundra på hur man gör för att sen välja att installera dom på SD-kortet Skickat från min BLADEII via Tapatalk 2
Tack för snabbt svar, fick dock inte klart för mig om det vara att ta bort program som docs2go eller att partitionerna om system minnet som skulle ge instabillitet? att installera på på SD gör den default för mig nu, jag minns inte vart den inställningen var. Dock finns det delar av varje program som lägger sig på system minnet.
Att ta bort doc2go menade jag, men det funkar då jag har testa att göra det själv, inga problem med mitt system just nu, de jag menade förrut var att du gör en partion av en del av ditt SD-kort och på den delen ska man kunna installera appar utan att det tar nån plats på system minnet men vet inte riktigt hur just nu, kan kolla upp de Skickat från min BLADEII via Tapatalk 2
Testat minst 10 olika ROM's till sf2, blade1, Crescent osov men inte fått något att funka. Kan inte starta den (fastnar vid den gröna gubben^^).
Har letat som en tok efter samma sak, men det verkar inte finnas. Enda framkomliga vägen i nuläget verkar vara att köpa hårdvara som gör jobbet, t.ex. Sigmakey, men det är förstås helt ovärt om man bara ska låsa upp en telefon.
Tack för en mycket bra och fungerande guide. Undrar dock om det finns ett sätt att återställa "Recovery" eller "Factory ROM" utan "Root" för garanti skäl mm.. Nu är det bara att vänta på en "Custom ROM" vilket var mitt syfte med det hela.