Vad jag har fått veta är att ifall du har eng_hboot och om telefonen strular så kan du fortfarande använda adb för att försöka fixa den. Nackdelen är väl risken vid dålig flashning. Om du skippar den så går det lite snabbare rootningen men om telefonen strular senare blir det jobbigare
[FIX] Capacitive buttons, keylayout, and CAPITALIZED Scandis! - xda-developers Se där och lycka till!
Menar du /hem/meny/bakåt/sök knapparna? I så fall flasha in denna .zip fil: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=847824
Ah, ok. Så jag ska skriva "adb nånting nånting"? Eller? Vad exakt ska jag skriva? Måste jag ha CyanogenMod-6.1 for Vision installerad, eller går det bra med vilken som helst tror du?
Jag la in denna: [ROM][6/7/11] meXdroidMod meXperia G2/DZ (V4.1.1) - xda-developers Och då fungerade knapparna igen. Men nu finns inte market bland programmen..
Samma rom som jag kör! Det är den bästa jag har kört till Z än så länge. Riktigt rapp rom som ser bra ut. Tycker om alla de små animationer som de har lagt in. Om market m.m. har försvunnit för dig så flasha in "gapps" med clockworkmod recovery: Latest Version/Google Apps - CyanogenMod Wiki
Yes box! Fast när jag flashar sånt där brukar jag boota in i recovery och sen flasha in det där istället genom "install .zip from sdcard". Men det ska nog inte vara någon skillnad.
Till den romen vi kör behöver man inte använda sig utav SetCPU för att klocka luren i alla fall. Det räcker att ställa in i cyanogenmod inställningarna hur man vill klocka luren. Romen ska ha en inbyggd screen-off profil och således behövs inte SetCPU för att sätta någon sådan. Personligen har jag min klockad till 1.4GHz "ondemand" hela tiden. Men hur mycket man vill klocka är en balansgång mellan batteritid och prestanda men jag vill att luren är rapp när man använder den.
Takk for guiden Dracoth! Ved hjelp av deg så klarte jeg igår og roote min Z! Hadde samme problemer som Olsson så godt at dere skrev alt i tråden! Har bare et spørsmål: Om jeg nå vil gå tilbake til stock HTC (når den f.eks må på reparasjon), har jeg ved hjelp av guiden laget en backup? Er part7backup och part18backup filene jeg da trenger? Min telefon bootet ikke etter skritt 4a.2 i guiden, kun recovery menyen og jeg er litt redd jeg kanskje ikke har noen backup nå.. Unnskyld norsken, men om jeg forsøker å skriver svensk så vil dere fatte mindre
Väl ursäkta min svenska isåfall kan tyvärr inte norska men hjälper så gott jag kan xD 1.Väl under root processen så sparas part7backup och part18backup på ditt SDkort. Med hjälp av de kan du återgå till stock, så det är bra att spara ifall det strular. Finns andra vägar också om det inte finns till hands. 2. Matchade md5_3 med md5_2? Kommer du in i bootloadern? Följde du instruktionerna som olsson fick? Om du kommer in i clockwork recovery så är det bara flasha en ROM så borde telefonen starta igen. I recovery kan du göra en totalbackup av telefonen om du så önskar. Navigera med trackpaden i recovery* Eller är det redan fixat? Oroa du dig kanske för backupen under rootprocessen? Isåfall oroa dig icke, det sparas automatisk i SDkortet. Finns andra sätt att återgå till stock också, står i xda-länken. Ha så kul med din telefon
Det verka som en rootlösning för android 2.3 för Desire Z kan vara på gång! New exploit works with Gingerbread! - xda-developers Det är för G2 men temproot verka funka för Desire Z än så länge. Edit: Uppdaterade guiden med ny gfree version, borde hjälpa recovery issues under rootproccessen. Annars är det bara att följa instruktionerna längre fram
nu har jag lyckats nergradera iaf. Men nu har ett annat problem uppståt. när jag har skrivit : # cd /data/local/tmp # ./gfree -f -b hboot-eng.img När jag skriver # ./flash_image recovery recovery.img kommer det upp failed with error -1 Löste de... hade skrivit Temp istället för tmp
Stort tack. Jag fick byta till gfree v0.5 och börja om men utöver det fungerade allting väldigt fint.
Läre tacka Guide författaren, helt underbart. nu har ja Rootat och bytt Rom (meXdroidMod). Vart ju som en helt ny mobiltelefon. TACK som fan.
Kul att ni lyckades! Välkommen med i rootgänget xD (Väl vi är alla med i DZ-gänget redan xD) Må vara lite krånglig men lätt värt enligt mig (plus just nu det säkraste sättet också, om man gör det rätt förstås)