Hej, jag flashade till lite olika rootade roms men tyckte det sög att man inte kunnat använda svensk text när man skriver med XT9. Flashade tillbaka till Newest Stock Firmware / ROM for SGS II - xda-developers och får fortfarande inte svensk möjlighet, HUR får jag tillbaka telefonen till det den såldes med? Mvh Hardrox
Här har du nordisk XWKE2: Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites! Här är den senaste uppdateringen XWKF3: http://www.multiupload.com/8QERBJT6P7
Det är ju enskilda filer för varje kernel så jag antar att det inte funkar än.. Kommer nog en inom kort får man hoppas. Någon som vet något mer?
fungerar Z4rott till sgs2? Edit; det fungerade inte. Men kan någon förklara om man vill roota nu med ke7. Är det bara att lägga in insecure kernel igen eller gör man på något annat sätt nu?
Min fråga kanske hör hemma här. Vad är skillnaden mellan KE 2/7/8 och KF 1/2/4? Jag rootade enligt denna guide och la in supercurio, men tegrak fungerar inte så tänkte jag testar en annan kernel, men vilken ska jag välja? vad är skillnaden? Tack för hjälpen!
Har tidigare kört Cognition S2 och gillade den skarpt. Slimmad och fin... [ROM] Cognition S2 v1.07 | Now Live! - xda-developers Nu testar jag TOUCH X-TREME 1.0 Tror alla Samsung program är kvar i den. [25/6] [ROM] [XXKF2] TOUCH X-TREME 1.0 "online now" - xda-developers
Jag är ny Android-användare och tänkte roota min lur. Men det här är praktiskt taget rena grekiskan för mig, inte själva processen utan snarare alla olika termer som Odin, CWM, KE7 och liknande... Det jag vill göra är att i princip ha kvar mina apps som de är nu, men kunna ändra en del utseende och några små fix/appar som jag hört finns tillgängliga för rootade mobiler. Givetvis vill jag kunna uppdatera min mobil med officiella uppdateringar också (något som i princip var omöjligt på min tidigare mobil, en iPhone). Duger då den här guiden för mig? och hur går jag sen till väga för att hitta och installera nya uppdateringar? om det nu behövs.
Hur gör jag om Telefonen aldrig startar upp? Kommer aldrig förbi den den gula triangeln. Gjorde enl första inlägg fast med denna fil från XDA XWKDD_insecure.tar
testa med en annan kernel såsom supercurios eller stock. Läs lite här för mer kött på bena http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1125282
Har provat båda kernels som visasa här. https://swedroid.se/forum/45924-roms-kernel-och-anvandbar-info-apps.html Låser sig ändå vid triangeln.
Boota in i Recovery flasha en ny rom . Nån orginal. Eller i odin och Download läge.. Har du cwm och har gjort backup kan du testa köra in den
Tänk på att den ena är för stock alltså den som man får med telefonen utan root och sen den andra är för root..
Hej, Jag kommer inte in i recoverymenyn eftersom jag inte hunnit roota eller flasha om rom. Bytte kernel till en unstable och nu kommer jag ingenvart. Skulle behöva orginalkernel men vet inte vilken jag ska ha.
Tack! Jag blev allt lite klokare vill jag påstå. Men... Jag förstår inte det här med ROMs till 100%, kan jag alltså ha flera olika roms på en och samma telefon? Vilken ROM ska jag använda? Verkar som Cyanogenmod är den mest populära så tänkte köra med den till att börja med. Hur får man in den senaste firmware-updaten när man rootat och är det något speciellt man behöver tänka på?