Guide: [Guide] Roota HTC Desire + Flash med custom rom

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av ginux, 23 juni 2010.

1. kin0

kin0 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Instämmer!

2. Fizzy

Fizzy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

En fråga bar, är recoveryn ungefär som den var på min magics tid? att man kan ta nandroid backup innan man gör något och därmed kunna återställa allt till orginal utifall allt händer? Kan då htc märka att jag lagt in en mkt bättre å fina rom än deras^^? ;) Och en återställning är de lika lätt som att göra en nandroid restore+ unroot (hur svårt de nu är??) ?

3. mlilldroid

mlilldroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Programvaror?

Bra initiativ att översätta och förtydliga.

Frågor:
    I xdas guide tolkar jag det som att man måste ha SDK och HTC Sync installerat på datorn. Du nämner inget om det. Vad gäller? Är det något annat program som behövs?

Last edited: 2 juli 2010
  4. chilledhobbit

chilledhobbit Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Reagera på det jag med, men själv så har jag inte installerat SDK, bara HTC Sync och det funkade för mig i alla fall.

5. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag kom inte heller längre med r6. Verkar sakna update.zip. Jag blev lite orolig när jag inte kom längre så jag började om och körde med r5 istället och då gick det. Men nu har jag version 1.15... istället för 1.21... som jag hade tidigare och telefonen frågar vid varje uppstart om jag vill ladda hem och uppdatera till 1.21. När jag gör det så laddas den hem till 100% men där verkar det sluta. Antar att det kan ha nånting med rootningen att göra.
    Hur uppdaterar jag till 1.21...? (innan jag tar en backup och börjar pröva ROMs).

6. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Den "rommen" du lade in under "rootningen" av din telefon är baserad på en äldre version av 'Sense' och ska inte uppdateras istället får du ge dig upp på XDA och leta upp en annan "rom" som du vill köra. Själv bakade jag ihop min egen version på modaco.com.

7. mlilldroid

mlilldroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmmm. Lite problem.

Edit 14/7: problem löst.

Last edited: 14 juli 2010
  8. Charmed

Charmed Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppdateringar..

kan någon ändra i how2 till nyare rom version.. just nu är det ju 2.5 och att man kan tanka ner pekar ju på 1.3 som inte finns på första sidan för download längre.. därför blir felet att länken på pekar på felaktigt ställe.

Last edited: 26 juli 2010