INNAN NI BÖRJAR, GÖR EN BACKUP VIA RECOVERYN
Först så behöver ni inte vara oroliga, detta är en lätt operation som tar mindre än 5 minuter och följ bara stegen så är det ingen fara
Jag använder ES File Explorer, hämtat från market, ger fullständiga root-rättigheter och är gratis. Det är samma som jag använder när jag har flyttat runt fixen för att få igång ÅÄÖ på det fysiska och det är samma som jag har använt att dämpa ljuset på softkeys´en.
1. Starta ES och backa så långt du kan så det står "/" enbartbart (ej /system/sdcard eller liknande
2. Leta rätt på en mapp som heter "etc" och öppna den
3.Rulla ner och förbi alla mappa till en skriptfil som heter "hw_config.sh"
4.Vila fingret på "hw_config.sh" tills en meny kommer fram och scrolla ner till Properties en ruta kommer fram, klicka på Change och bocka i de
tre rutorna för Read och Write. Klicka på Ok
5. Klicka snabbt på "hw_config.sh" filen, välj Text i Open As menyn och Text Editor i nästa.
Steg 6 är lättare med tangentbordet utskjutet
6. Rulla ner i textdokumentet ca 3/4 och där finns två rader:
echo 8000 > $dev/button-backlight-rgb1/max_current
echo 8000 > $dev/button-backlight-rgb2/max_current
dessa två ska man ersätta med
echo 2000 > $dev/button-backlight/max_current
om ni tittar på dem så är det inte mycket som skiljer och tycker man inte om att skriva en massa så kan man behålla ena raden och ändra det som behövs
7. När punkt 6 är klar så räcker det med att klicka på softkey menyknappen och välj Save, starta om telefonen och nu är det normal ljusnivå. Om ni misslyckas med att spara de nya inställningarna kommer ni märka det genom att dom lyser som tidigare, det som gick fel var då Läs och Skrivrättigheterna i steg 4. För att vara på den säkra sidan innan man pillar i dom här inställningsscripten så kan det vara klokt att ha en backup att ta till med om det skulle gå galet
Click to expand...