[Guide]Streama video över ditt trådlösa nätverk

Diskussion i 'Applikationer' startad av afzkl, 31 juli 2010.

1. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

testade du att justera bitraten den sänder i? den gör mätningar först och anpassar det du får just då, men du kan sätta antalet kbit/sec till vad du vill, så länge din lur får tillräckligt bra hastighet så får du riktigt fin kvalité.

2. dRiN

dRiN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Man kan ju konvertera flera på samma gång. Bara tryck på 'Add to Queue' på alla filmer du vill konvertera. Och sen i Queue listan klicka på Encode. Simsalla Bim så behöver du inte röra ett finger för att få nästa avsnitt i serien konverterad. :P

3. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

AndroStream ser ut att fungera (har bara testat fria versionen), men den delar ut alla mediafiler på min server till alla på Internet :P Hade ju varit bra med ett lösenord. Någon som vet om det finns?

4. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ingen aning, men kan ju varna om att denna guide jag skrivit inte riktigt fungerar, hade helt ärligt talat inte testat att streama en hel film över nätverked med denna metod innan jag skrev guiden men nu har jag testat och får upp felmeddelande var 10 minute vilket är otroligt irriterande så kan inte rekomendera denna metod direkt. AndroStrem kanske fungerar bättre vem vet, har inte testat.