Guide: Uppdatera till 2.1 custom ROM

Diskussion i 'U8220' startad av heglen, 16 jun 2010.

1. Zyber

Zyber Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Bra guide! Men ok, försökte först göra enligt guiden men fastnade redan på steg 4 - Amon-RA vill inte installeras utan skriver att "skrivningen till minnet är OKAY". Hmmm... ok... Jag sket i det och gjorde en uppgradering genom att först kopiera dload till SD-kortet och sedan uppgradera... Men sen i inställningar står det att telefonen kör firmware 1.5
    What?

2. HyvelTjuven

HyvelTjuven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Men det är rätt!
    Du har installerat Amon-RA när den säger det.
    För att komma in i Amon-RA stänger du av telefonen och startar den medans du håller inne Meny + Röd knapp.

3. anders_ludwigsson

anders_ludwigsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu är jag tillbaka till 1.5 igen. Jag måste säga att jag är lättad över hur mycket smidigare och snabbare allt är. 2.1 var ju rätt så segt ändå, även om det kändes som det var snabbare :P

4. gooner

gooner Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    tror jag tog 8120 ...men garanterar inte att de fungerar..men de ploppade in några mms efter det...

5. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Mmsproblemet är en fråga om inställningar. På telefonen, inte hos användaren. ;-)
    I ''APN:er'' under ''Åtkomstpunktsnamn'' är en massa inställningar ''Inte angiven''. Så det borde väl bara vara att göra det manuellt, alt få dem skickade?

6. tobbek

tobbek Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag tog bort de apn som fanns och skickade nya inställningar från 3 och startade om. Sen har jag skickat 2 mms från min telenor mobil och de kom fram så nu verkar det fungera.

7. Zyber

Zyber Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

La in T-mobile Pulse 2.1 Update 1. Det fungerar ju! Varför hålla på med alla steg i din guide?
    Kanske bara för att man ska ha backup på 1.5? Just ja, tänkte på en sak: varför inte lägga upp en sån ren backup med alla grundinställningar? Då slipper vi hålla på med Amon-RA och dyl. Installera appar i efterhand - ja, kan kännas jobbigt men då finns det alternativ för den kräsne. Om det nu skulle finnas en 1.5 backup upplagd här, så är det bara o dra hem den och göra om sedan fast till 1.5 :) Verkar ganska logiskt för mig.

8. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

T-mobile Pluse 2.1 fungerar, ja, men många av oss gillar inte Pulse UI och vill hellre ha vanilla, dessutom har T-mobile Pulse 2.1 någon root.
    För att du skall kunna köra en återställning ifrån en backup på 1.5 måste du ändå installera Amon-RA, och för att installera 2.1 behöver du inte installera några speciella appar.
    Dessutom, en Nandroid backup är högst personlig, på den ingår alla sparade lösenord, din emailadress, dina sms, etc. jag skulle inte vilja ge ut det till alla här på Swedroid, så nej, det är inte logiskt.

9. Zyber

Zyber Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ok, kanske inte logiskt men när jag sa "ren backup" menade jag REN dvs. inga lösen, adresser osv ska vara med.

Nästa fråga: kan man på ngt sätt få tillbaka 1.5 om man inte gjorde backup?

Ok... tror jag hittade en guide så ni behöver inte berätta det för mig en gång till... var lite lat där måste jag erkänna.

Last edited: 22 jun 2010
  10. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag förstår inte riktigt poängen med att någon skulle ge ut en sån "ren backup" om jag får vara ärlig.

Ja, det går att få börja om från början med din telefon, alla dina inställningar och appar försvinner.

Kolla min guide:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=14162

11. Zyber

Zyber Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag förstår nu... det tog ett tag för mig bara! :S
    Fattar nu varför du ville göra en backup på just din telefon... hursomhelst kör jag 1.5 nu och det är helt ok. T-mobile var mycket bra med alla home screens och andra finesser dock saknade jag de finesser jag blev van vid på 1.5
    Hoppas att 3's 2.1 kommer att vara minst lika bra.

12. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det får man verkligen hoppas, ännu bättre custom-roms lär det ju bli med. :cool:

13. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Flibblesan har för övrigt tagit bort beta 4 ifrån FLB-mod tråden på Modaco, den är ostabil och ni som har den bör väl gå tillbaka till beta 3 om ni upplever problem.

14. anders_ludwigsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var nog bäst det. Den var väldigt instabil.

15. ThinLizzy

ThinLizzy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

samma här. fungerar bra nu.

16. gamborg

gamborg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en u8220 med FLB-mod 1.0 beta 5. Tar en väldig tid för market att ansluta och när jag väljer installera så kommer en vit sida upp, inget mer. Annars fungerar allt bra. Någon som har ett tips? Har gått efter guiden överst på denna sida som var väldigt bra.

17. gamborg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har kört win 7, klockrent.

18. anders_ludwigsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp jag körde win 7 :) Det gick bra! Hur upplever du FLB beta 5? Inga problem med force close i home screen?

19. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

För er/oss som har problem med mms finns lösningen, som vanligt, på detta forum. Under ''Allmänt'' finns en klistrad tråd med APN-inställningar för respektive operatör. Nu funkar åtminstone mitt mms-ande.

20. gamborg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon enstaka, och då har det varit någon ny app som skapat problemet. Där emot så har jag problem med market(se min tag ovan), du då?