Problem: Gulaktig fläck på skärmen??

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Jockejo, 17 mar 2012.

  1. Jockejo

    Jockejo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Direkt på Halebop's hemsida.
     
  2. ivind

    ivind Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har "emrox" haft min telefon i snart tre veckor [skickade in telefonen den 12:e, kom fram till verkstaden den 13:e] (köpte och skickade in genom TPH).

    Några tips på vad jag ska göra?

    Fråga verkstaden vad det är som händer?

    Reklamera/begära en ny telefon i TPH?

    :neutral:
     
  3. wmb

    wmb Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 763
    Mottagna gillanden:
    2 627
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Samma här, lämnade in den tionde

    Har frågat i mail och fick bara surt svar om att dom väntar på delar

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  4. s-flow

    s-flow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Efter 14 dagar, på dag 15 kan ni iaf kräva en lånetelefon av återförsäljaren (ska vara prövat av ARN med positivt utfall enligt konsumentrådgivaren). Denna ska vara av en standard som uppfyller era behov, till sådana räknas t.ex kamera och navigationssystem vid en resa eller andra funktioner som vid avsaknad innebär avsevärd olägenhet för just dig.
    Jag var i kontakt med en konsumentrådgivare och diskuterade dom flesta aspekter runt dessa ärenden i förhållande till konsumentköplagen och fick då bekräftat att man har goda möjligheter att slippa olägenheter i samband med fel som detta (fabrikationsfel).

    I mitt fall har jag nått en överenskommelse om att skicka min telefon när det passar mig, en fullgod lånetelefon är redan levererad till mig. Det tog mig dock flera dagar i telefon med en lång rad omkopplingar till olika nivåer hos min återförsäljare innan dom till sist fick vika sig.

    §26,27,28,29 och delar av §43 i konsumentköplagen kan vara värt att kika lite extra på.
    http://www.riksdagen.se/sv/Dokument...samling/Konsumentkoplag-1990932_sfs-1990-932/

    <3
     
  5. pappa_jon

    pappa_jon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    lite roligt att han från Sony supporten skrev tidigare i denna tråden att det bara är att skicka in den och om det inte finns delar inne på lager så ska dom skicka en ny....
    Väntar för övrigt på min telefon med. Andra gången....
     
  6. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Känns som att Sony skulle behöva utarbeta någon form av styrdokument för displayproblemen istället för att man skall behöva vänta en lång tid i onödan när Sony själva sagt att de bara skickar en ny om delar inte finns. Det blir ju Sony som får ta smällen PR-mässigt och inte serviceverkstaden.
     
  7. RealJMK

    RealJMK Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur bar du dig åt för att skicka den i första början? Skickar CDON något slaps svarskuvert eller får du fixa allt sånt?
     
  8. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Tog kontakt med CDON via deras kundsupport. Därefter skapade de någon form av arbetsorder hos deras serviceföretag Deltaservice. Efter några dagar fick jag hem en fraktsedel som jag satte på en kartong med telefonen i och skickade in.
     
  9. wmb

    wmb Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 763
    Mottagna gillanden:
    2 627
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    ringde phonehouse nu för att kolla vad som händer med min service

    Han svarade att servicepartnern (anovo) har 4 veckor på sig att fixa mobilen (dvs den 10:e maj för min del). På min fråga om vad som händer om det går över tiden så fick jag mycket treksamma svar typ "det tar vi om det inträffar" osv

    Helt sjukt att det kan vara godkänt att vara utan en så pass viktig pryl som smartphone. Finns faktiskt dom som använder dom till annat än sms och att ringa

    Och vad hände egentligen med att få ut en ny lur om det inte fanns delar som flera skrivit om??
     
  10. Spiddy

    Spiddy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nån som har köpt sin lur från Telia? Undrar hur dom gör, skickar en ny direkt eller "väntar på delar". Funderar på att skicka in min. Man vill ju inte vara utan sin telefon i månader...
     
  11. PatrikF

    PatrikF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Om jag lämnar in mobilen till TPH den 11:e
    Anovo tar emot den 23:e
    Är det från och med 23:e för min del då?
    Ska man acceptera 6 veckor?
     
  12. PatrikF

    PatrikF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur kan vi använda ditt uttalande i butiken/service när vi inte vill vänta flera veckor/månad på delar som vi tydligen inte ska behöva vänta på?
     
  13. CHEMAS

    CHEMAS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag blir bara mer o mer förbannad i takt med att dom gula fälten blir tydligare. Än så länge är det mest runt kanterna. Jag har inte lust att skicka in telefonen igen då det tar sån lång tid. Sony borde ju skicka ut nya lurar samtidigt som verkstaden får in en trasig. Blir troligtvis aldrig mera Sony för min del.

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  14. pappa_jon

    pappa_jon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ingen mer Sony för min del heller. Ska man ha en android så får det vara samsung
     
  15. Sphex

    Sphex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    Efter ett tips här på swedroid gick jag in på Phonehouse och om telefonen varit på verkstad i 10 arbetsdagar har man rätt till reklamation, så gå in där ni köpt den och kräv en ny :D
     
  16. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Fast det gäller väl bara Phonehouse? Tvivlar på att CDON skulle skicka en ny efter 10 arbetsdagar :(
     
  17. Sphex

    Sphex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    Gäller oavsett återförsäljare enligt Sony
     
  18. CHEMAS

    CHEMAS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Någon som sett en sxs utan gula fläckar?

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  19. wmb

    wmb Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 763
    Mottagna gillanden:
    2 627
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    har pratat med två olika på phonehouse idag och de hävdar bestämt att verkstaden har 4 veckor på sig
     
  20. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Ok, finns det någon form av officiellt uttalande om detta som man kan visa sin återförsäljare? Man vet ju hur kinkiga vissa kan vara.