Problem: Gulaktig fläck på skärmen??

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Jockejo, 17 mar 2012.

1. crazyconny

crazyconny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Fått tillbaka min, utbytt display och en del plast detaljer och uppdaterad mjukvara. Inga gula fläckar ännu, "batteriluckan" sitter bättre inget glapp alls.

Hade min inlämnad hos Telecare service.

2. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Jag har fått besked att de väntat på delar som ska komma in den 22 maj. Så segt att vänta.

3. Sphex

Sphex Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    jahapp, då verkar andra reparationen vara klar. De bytte mainboard och bottenkåpa, den lär väl komma fram på fredag om inte annat. Om allt fungerar som det ska åker den väl upp på blocket eller tradera så jag slipper se skiten igen...

4. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Vad händer om du skulle råka ut för samma grej som wmb? Han var ju verka vara riktigt nöjd med luren nu. hehe. Jag menar bara att det kanske är så att den fungera bättre än tidigare. :)

5. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 626
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Hade jag inte haft One X skulle jag utan tvekan behålla xperia.

Tapatalked by One X

6. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Vet att jag är en hemsk fanboy nu, men skulle nog aaaldrig kunna tänka mig HTC. Inte ens när det gäller en av världens bästa lurar som One X. Och det hela stavas S-E-N-S-E ... Visst de verkar ju visserligen ha förbättrat Sense betydligt, men jag är verkligen helt enkelt "IN LÖÖÖÖÖV" med Sony gränssnitt. :-) För mig slår det liksom allt. Men visst, jag kan ju inte garantera att jag skulle tänka om jag faktiskt skulle testa en HTC-lur, hittills har jag faktiskt nog aldrig petat runt i en. Skall erkännas, men har liksom inte fått något sug av de filmer man sett.

Last edited: 15 maj 2012
  7. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Någon som har varit i kontakt med Cdon ang gulafläckar? Vilka servar deras lurar? All info är uppskattad.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

8. Affe_

Affe_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Läs några sidor bak så hittar du några stycken, bl a mig.

Skickade in min för gula fläckar, sändes till Deltaservice och ca 2v efter att de fått luren fick jag en ny utan kartong och tillbehör och det stod "ny telefon enligt SE direktiv". Inga konstigheter egentligen.

Nöjd med nya luren förutom att jag verkar ha samma batteriproblem på denna som min förra, att den inte går ner i Deep Sleep..

Tapatalked

9. PatrikF

PatrikF Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

NU! ..har jag fått tillbaka min. Den blev reparerad och inte utbytt. Reklamationen skulle gått igenom OM det inte va bla. yttre åverkan.

MEN...den verkar funka bra, fick upp den i 40/41'C igår och inte en antydan till missfärgning.

NÖJD! ..tillslut.. :)

10. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jag hoppas den förblir så. Jag köpte luren när den kom o direkt när jag hörde om gula fläcken så stressade jag luren till 42-43C flera ggr men ingen antydan till gula fläckar o jag drog en lättnadens suck men nu efter 2mån så dök gula fläcken upp så vad säger det?! Jag är petig mot bytta delar etc, känns inte bra o kommer tappa kvalitets känslan.

11. superjohan

superjohan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Skickade min på rep igår... Så nu blir det Sony Ericsson k810i tills den kommer tillbaka. Gött med telefon med knappar och batteritid som håller en vecka :D

12. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Hehe Tur att du har en k810i iallfall.. jag har nada som fungerar!!

13. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Nu har jag också fått den gula fläcken. Spelade ett spel och la ned telefonen i fickan utan att släcka skärmen.. Tog upp den efter ca 20 minuter och telefonen var riktigt varm. Så nu har jag en stor gul fläck längst ned, ser typ identisk ut med alla bilder man sett..

Blir att lämna in telefonen på rep imorgon.. Får väl tillbaka telefonen lagom tills ICS kommer.

Var helt övertygad om att jag klarat mig, men men..

Edit: Har tidigare försökt överbelasta telefonen med diverse program, men inte lyckats framkalla fläckarna.. Skillnaden den här gången var att den låg i min ficka och HELA telefonen blev riktigt varm, inte bara den övre delen mot kameran..

14. twk99

twk99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Förra veckan fick även min telefon den gula fläcken. Funderar på att lämna in den. Det som gör att jag tvekar är att jag inte vill vara utan mobil en månad :/

15. superjohan

superjohan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Men alltså detta är ju helt sjukt. HUR MÅNGA DÅLIGA SKÄRMAR FINNS DET?!?!?!! Här finns ju massor som skrivit om det.. och det är bara folket i forumet liksom...

16. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Samma här..

17. XperiaS

XperiaS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Har bestämt mig ska skicka in min på service när jag får tid, och sedan sälja den direkt. Hoppas inte min nya Samsung Galaxy S3 har samma problem!!

Skickat från Sony Xperia S via Tapatalk 2

18. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Men du där, har du inte lämnat in din på reparation ännu, hur kan du ens ha den tanken, när du inte ens har givit Sony chansen att fixa till de buggar som finns? Du var ju tidig när du köpte den, klart att det alltid är problem då. Det är ju ni som talar om vad som är fel, och Sony fixar och nu är problemen till stor del fixade (Finns alltid en felprocent kvar). Det verkar ju onekligen som att företaget som gör skärmarna har haft samma inkörningsproblem som Sony, men nu verkar även de ha fått till allt som de ska. Alltså jag menar inte att du inte får sälja din lur, för det får du självklart göra. Jag tänker bara att ni som är först på en ny produkt måste ju veta att ni alltid riskera sådana här problem och faktiskt är betatestare. Allt detta beror ju på alla krav kunder har att företag måste få ut nya lurar med bättre specs än de övriga. Detta skapar ju denna situation att nya kunder blir betatestare, men det blir bättre. Förhoppningsvis iallafall, vilket LG till stort sett bevisat att detta inte alltid stämmer. Sony har vad jag känner till iallafall fixat de flesta problem, förutom då X10 serien, men kan förlåta dem lite där. Sony erkände ju då att de hade gjort programvaran lite svårt för sig. Titta bara på wmb, som plöstligt börjat få positiva tankar och gillar sin utbytta xperia S nästan lika mycket som sin One X. Jag menar bara, ge den en chans, innan du säljer den. Till skillnad mot LG så har Sony trots allt inte haft sådana stora problem med sina lurar funktionsmässigt. Arcen hade visserligen sitt bygg och design problem, men nog har den ändå varit stabil och funkat som den ska, t o m så bra att många faktiskt skiter i den sprickan, för den syns ju ändå bara om man söker efter den. Å likadant är det med Xperia S. Om du nu skall fixa en Samsung Galaxy SIII så köp den inte första månaden, utan vänta tills de stackare som var så sugna och köpte den då, raporterat in alla buggar så de kan justera sin produktion att dessa försvinner. Tycker ni alla bara klagar, men många av er som klagar gör ju ingenting åt problemet. Ni väntar bara för att se de beslut andra får. Men de andra väntar ju också på samma svar, så skicka in luren, annars blir det inga svar. Och som sagt wmb är svaret, han fick tillbaka en lur, som t o m är bättre än den han köpte ifrån början. Där är svaret. Problemen i produktionen är fixade. Jag har också en lur som fungerar utan anmärkningar. Mitt problem är ju snarare en sovande pixel, och tyvärr är ju inte pixelgarantin till min favör. Men så länge det inte är en jätte svart bakgrund så funkar det bra, och jag har börja tänka mindre på den. Jag hoppas ju t o m på att få den gula fläcken, för att kunna fixa det problemet... haha.

Men ok, lycka till iallafall. Och ge luren en chans när den kommer tillbaka. Lek lite med den först. Funkar den då, så är det ju bra. Sedan visst luckan är inte bra, men den är inte dålig heller. Luckan är ju bara ett skydd för simkortet, du kan i princip lika gärna ta bort den, å tejpa över simkorts delen. Inte lika snyggt men man slipper glappet då... hehe

Last edited: 17 maj 2012
  19. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Så Sony släpper ofärdiga produkter till försäljning? Vi betalar dyra pengar för en beta?

Jag vet ju att det är skitsnack det du säger. Sony har gjort bort sig rejält, så är det.. Men om det vore sant så får jag väl gå tillbaka till Apple som inte släpper produkter i beta-stadiet till försäljning.. För enligt dig gör alla Android-tillverkare det :P

20. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Din erfarenhet med Sony blir inte sämre bara för att andra inte håller med eller dissar luren/tillverkaren.

Har tyvärr känslan att många androidlurar som har släppts inte är "färdiga" vid lansering och det är undermåligt. Det är en nackdel... vi lite mer tekniskt "kunniga" kan gå in på forum o läsa till oss ena efter det andra men tänk alla andra stackare som bara vill ha något som fungerar o betalar en rejält slant för det. Min mor och far har android o jag har behövt hjälpa dom så ofantligt mycket med allt. Beror både på Google och själva tillverkarna... jag tycker det spottas ut för mycket istället för att det ska satsas på riktig kvalité. kolla på alla problem med SXS o HOX.. flera mjukvaruuppdateringar och hårdvaruproblem.

HenrikLundqvist gillar detta.