Men du där, har du inte lämnat in din på reparation ännu, hur kan du ens ha den tanken, när du inte ens har givit Sony chansen att fixa till de buggar som finns? Du var ju tidig när du köpte den, klart att det alltid är problem då. Det är ju ni som talar om vad som är fel, och Sony fixar och nu är problemen till stor del fixade (Finns alltid en felprocent kvar). Det verkar ju onekligen som att företaget som gör skärmarna har haft samma inkörningsproblem som Sony, men nu verkar även de ha fått till allt som de ska. Alltså jag menar inte att du inte får sälja din lur, för det får du självklart göra. Jag tänker bara att ni som är först på en ny produkt måste ju veta att ni alltid riskera sådana här problem och faktiskt är betatestare. Allt detta beror ju på alla krav kunder har att företag måste få ut nya lurar med bättre specs än de övriga. Detta skapar ju denna situation att nya kunder blir betatestare, men det blir bättre. Förhoppningsvis iallafall, vilket LG till stort sett bevisat att detta inte alltid stämmer. Sony har vad jag känner till iallafall fixat de flesta problem, förutom då X10 serien, men kan förlåta dem lite där. Sony erkände ju då att de hade gjort programvaran lite svårt för sig. Titta bara på wmb, som plöstligt börjat få positiva tankar och gillar sin utbytta xperia S nästan lika mycket som sin One X. Jag menar bara, ge den en chans, innan du säljer den. Till skillnad mot LG så har Sony trots allt inte haft sådana stora problem med sina lurar funktionsmässigt. Arcen hade visserligen sitt bygg och design problem, men nog har den ändå varit stabil och funkat som den ska, t o m så bra att många faktiskt skiter i den sprickan, för den syns ju ändå bara om man söker efter den. Å likadant är det med Xperia S. Om du nu skall fixa en Samsung Galaxy SIII så köp den inte första månaden, utan vänta tills de stackare som var så sugna och köpte den då, raporterat in alla buggar så de kan justera sin produktion att dessa försvinner. Tycker ni alla bara klagar, men många av er som klagar gör ju ingenting åt problemet. Ni väntar bara för att se de beslut andra får. Men de andra väntar ju också på samma svar, så skicka in luren, annars blir det inga svar. Och som sagt wmb är svaret, han fick tillbaka en lur, som t o m är bättre än den han köpte ifrån början. Där är svaret. Problemen i produktionen är fixade. Jag har också en lur som fungerar utan anmärkningar. Mitt problem är ju snarare en sovande pixel, och tyvärr är ju inte pixelgarantin till min favör. Men så länge det inte är en jätte svart bakgrund så funkar det bra, och jag har börja tänka mindre på den. Jag hoppas ju t o m på att få den gula fläcken, för att kunna fixa det problemet... haha.
Men ok, lycka till iallafall. Och ge luren en chans när den kommer tillbaka. Lek lite med den först. Funkar den då, så är det ju bra. Sedan visst luckan är inte bra, men den är inte dålig heller. Luckan är ju bara ett skydd för simkortet, du kan i princip lika gärna ta bort den, å tejpa över simkorts delen. Inte lika snyggt men man slipper glappet då... hehe
Click to expand...