Problem: Gulaktig fläck på skärmen??

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Jockejo, 17 mar 2012.

1. XperiaS

XperiaS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

men sluta nu...
    Jag om Nån har gett den chans efter chans...
    älskar innehållet men kvaliten e SKIT!
    vissa telefoner e bra vissa e skit så e de bara å xperia s e en skit lur helt enkelt.
    har följande fel på min-
    1, gula fläckar över Hela skärmen
    2, glapp baklucka
    3, glapp under home knappen
    4, knakar i glaset
    5, trycker dubbel siffror när man skriver eller ringer
    6, skit kvalite när man ringer med 2g
    7, wifi stänger av sig
    8, måste starta om telefonen innan ja ens kan kolla mail
    9, surf punkten är ett skämt, bryter och om reggas hela tiden
    10, klossen under listen knakar och e riktigt dålig kvalite...
    mm...mm...mm...
    visst ja har ett Skit exemplar, men köper inte en telefon för 5000:- från sony igen den saken är säker!

HenrikLundqvist gillar detta.
  2. Rokare

Rokare Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

OT:

A wise man once said:

Nicknames are like tatoos.. They should be generic..

/OT:

Lider med dig, men jag var bara tvungen :D

3. Sphex

Sphex Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    Tröttsamt att telefonen försenas ytterliggare på grund av alla dessa röda dagar, hoppas morgondagen är arbetsdag för Phone HOuse verkstad så de kan få arslet ur vagnen och skicka skiten till butik, totalt 6 veckor utan telefonen. Är just nu väldigt glad att jag köpte en annan så fort den åkte in på service, hade det här på känn liksom... Nu vill man bara få ut skiten, sälja och slippa höra talas om Sony igen... sigh

4. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hur kan du gjort det? Du har ju inte lämnat in den än vad jag förstått? Har jag missat något? Har du fått DOA den eller? För det jag läst ifrån dig, så har det varit att du väntat på andra med problem för att se hur det löst sig för dem.

Har inga av de problem som du räknat upp så min är som tur är bra.

Skickat via tapatalk från min fina Xperia S

5. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ja, de skulle inte erkänna det själva men så har företag jobbat under en längre tid. Annars skulle inte buggfixar existerar om programvara var klar. Apple har en helt annan filosofi, men även de har barnsjukdomar. I mobilent unga år fanns inte det här på samma sätt. De skulle hålla och många går ännu omkring men en Nokia 5110. Men utvecklingstakten har tvingat tillverkare att släppa saker tidigare och gå ut med teknik som kanske inte är mogen återigen LG med sin dualcore. Detta är ju inget jag bara säger utan något som även teknikjournalister också tagit upp. Hur kan jag annars ha en lur som fungera så bra? Du och jag har ju samma telefon. Nä det beror på när man köpte luren och jag köpte min nästan 3 månader efter släppet.

6. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Om det mot förmodan skulle stämma så blir inte min nästa telefon en Android.. Men det är klart, mina Android-telefoner har alltid strulat, det har aldrig mina iPhones gjort.. Så det ligger kanske nåt i det du säger.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

7. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    För mig har bara en Android lur krånglat å det var X10 men det var när GB kom. Visst fick den berömda sprickan i arcen men mobilen funkade ju. Annars har min erfarenhet varit väldigt positiv. När det gäller Iphone så kan jag inte säga varken bu eller bä. Visst har hört vänner ha jättestora problem med iphone också, men det händer mest när de tror ingen hör dem. Däremot skulle man fråga dem så är det finns inga problem alls.

8. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Mmmm här kommer mina 25 öre i denna diskussion.
    Jag är inne på min 2:a Android (Desire & Xperia S) båda har fungerat bra. Jag har dessutom övertalat ett 10 tal i släkt och vänskapskretsen att byta till Android och ingen har egentligen haft mer än handhavandebekymmer. Syrran har visserligen ont om utrymme på sin Desire, vilket inte är så konstigt med tanke på dess inbyggda minnesmängd. Hon har dock en Xperia P på ingång.
    När jag köpte min SXS så bytte både morsan och farsan till likadana, ingen av dessa tre visar hittills inte några gula fläckar eller andra kvalitetsproblem.
    Det är väl dock bara min som pressats ordentligt.

Men.......jag och min chef köpte nya lurar ungefär samtidigt. Han skaffade en iPhone 4S.
    Han har haft bekymmer från dag 1. Det tog honom och Telia-supporten en hel vecka att få igång telefonen så att det gick att ringa.
    Därefter har det bara byggts på med bekymmer.
    • Ofta ringer det aldrig i den. Då han slår på skärmen visar den t.ex 10 missade samtal. Sen kan det fungera ett par timmar innan den slutar ringa igen.
    • Från och med förra veckan så kan inte han höra den som ringer och den som ringer kan inte höra honom.
    • Det går inte ta emot SMS eller MMS - trots att vi satt i telefon med supprten i 2 timmar igår och de gång på gång skickade och gjorde alla typer av inställningar.
    • Den kan på eget bevåg byta ut ringsignalen :eek:
    Så just nu fungerar den som en svindyr Anita som visar vem som ringt :teeth:

När det händer är han ofta nära att skicka den i väggen, men efter att han lugnat ner sig så är han återigen det Apple Fanboy han är och skulle aldrig erkänna att det är något fel på hans Apple produkt :)
    Vissa av dessa problem hade han även på sin gamla iPhone 3S (bl.a MMS och att det ibland inte gick att höra varandra vid samtal).

Aningen OT, men när jag ändå har ångan uppe:
    Sen skall vi inte snacka om Mac'arna vi har på jobbet. Sicket mög, på ren skånska.
    Den vi ritar & designar mest på får startas om ett antal gånger per dag då saker kraschar eller slutar fungera. Den orkar inte öppna de PSD filer jag själv arbetat med hemma och tar med till jobbet. Jag hade väntat mig mer av en hajpad Apple för närmare 30.000:-
    Reservburken har ett kass grafikkort som Apple kan tänka sig att byta ut för 9000:-!!!!
    Så nej den som försöker övertala mig att Apple är felfria kan snacka sig trött. Tidigare ogillade jag deras produkter, men idag när jag tvingas arbeta med dem 8 timmar om dagen så......:mad:

dragontrumpetare gillar detta.
  9. Antdroid

Antdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    MI 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    MI 12
    Övrigt:
    Acer Chromebook R13
    Har suttit och läst och läst och många var det med gula skärmar. När ni har skickat in har ni kört backup som vanligt?
    Sen om någon köpt från Katching och och lämnat in hur det fungerat?

10. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Haha, ja se där. Jag vill ju inte reta upp Xperia S det är inte därför jag gör mina kommentarer. Skulle det vara så att jag missat något inlägg ifrån honom och han faktiskt har Doa den några gånger, jag då kan även jag förstå att han är missnöjd och tappat förtroende för produkten. Visst har jag svårt att förstå klagomålen, eftersom jag inte har dem på min lur. Jag har däremot talat om att min lur inte heller är felfri däremot, men saken är att jag gillar Sony gränssnitt så jädrans mycket så några skavanker kanske man kan överleva även om sovande pixel är jäkligt irriterande för luren fungerar annars bättre än någon lur jag haft tidigare. Inga omstarter av launchern (även om det har hänt någon gång, men då ritar luren upp så snabbt, så det stör inte användandet). Men nog börjar det bli dags för att göra en tråd att få reda på hur det ligger till med kvalitén på luren.

Off topic: Men känner igen föregående snack om Mac-datorer. På min Musikhögskola så används förstås Mac-datorer, och det är nästan omöjligt att arbeta med dessa, för de krånglar ideligen. Tyvärr måste jag nog erkänna att det nog inte är datorernas fel, utan teknikernas som inte sköter servrar och inloggningar som de skall.

Last edited: 21 maj 2012
  11. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Lämnade in min lur idag på Mediamarkt, ska bli spännande att se hur lång tid det tar, och hur många gula fläckar det finns på den när jag får tillbaka den..

12. Sphex

Sphex Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    Fick tillbaka SXS igår för andra gången, en snabb recap:

Lämnade in den för gula fläcken på TPH, efter tre veckor fick jag tillbaks en lur som inte hade ljud och delen nedanför glaslisten var helt lös, lämnar in den samma dag och de godtar båda felen, byter bottenkåpa + motherboard.

Igår fick jag tillbaks den med en nederdel som fortfarande är lös, men vid det laget hade bruden på TPH tröttnat på att skicka min telefon på lagning så hon sa att glappet var normalt och att hon inte tänkte skicka in den. Väldigt tröttsamt det här, får gå till en annan phone house idag och skicka den på lagning via dem. Totalt sett har den varit på service i 5 1/2 vecka, blir väl ytterliggare två tre den här gången....

13. Inky

Inky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 7t
    Nu har även jag lämnat in min telefon till TPH (Gallerian) pga gula fläckar och lössittande underdel (under glaslisten). Killen reagerade som att han aldrig hört talas de gula fläckarna (troligt). Han trodde det skulle ta 2 veckor, och tydligen använder de någon egen verkstad, för jag frågade om de skulle skicka luren till Anova. To be continued...

14. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Nu har jag fått tillbaka min efter reparation. Inga gula fläckar vad jag kan se än så länge. Skärmen har lite backlight bleeding som kan se lite gult ut på vit bakgrund men inga fläckar där telefonen blir varm. Nu stör jag mig inte på skärmen utan njuter av den så förhoppningsvis blir det inte värre. Nederdelen på telefonen tycks ha blivit lite mörbultad vid reparationen för den verkar sitta lite sämre nu även om det inte är alarmerande dåligt. Så länge det håller sig på den här nivån så är jag ganska nöjd med resultatet.

Edit: Skärmen fick spel och började registrera tryckningar av sig själv. Efter en omstart har det dock inte hänt igen.

15. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Mm... tyckte inte om det där med nederdelen. Alltså vad tomtarna som lagar lurar slarvar? Det där skall du självklart inte gå med på. Alltså Sony borde kanske kontrollera vilka som de väljer till auktoriserade reparatörer. Det är ju tyvärr de som sänker ryktet för Sony till stor del, när de slarvar så som de tyvärr gör.

16. pappa_jon

pappa_jon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hänt mig med. Trodde först jag hade fått virus och att nån styrde telefonen. Telefonen flippade över och öppnade program hela tiden. Satte den i flygplansläge men det fortsatte. Försvann med efter omstart

Last edited: 22 maj 2012
  17. MrMör

MrMör Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det har hänt mig med :) men slutade efter att jag släckte och väckte skärmen.

18. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Fick min Xperia S på releasedagen, IDAG fick jag den gula fläcken (som dock försvinner när jag låter den vila i 10 min)

Bara att lämna in och få ny (repfri ;) skärm)

19. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Så... fler som varit felfri börjar få den gula fläcken nu!! Kan det vara vår värmen tro? :-) Skulle vara rätt lustigt!

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

20. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Jag är iofs på allra första batchen så jag är förvånad att jag inte haft den tidigare!! Det är ju heller inget nytt för SONY!