En tanke: Om telefonen plötsligt laddar mer än ett gränsvärde data via mobilnätet inom en angiven period ska den poppa upp en liten ruta som användaren måste bekräfta, annars slår den av APN. Undrar om någon av apparna som registrerar datatrafik kan göra det, det är ju bra även för de som har eh.. begränsad obegränsad trafikmängd.
Du måste ju ta reda på vad som orsakat trafiken... en sådan skitapp vill väl ingen ha som ligger genererar trafik och drar ur batteri om inte annat. ' PS finns det någonstans man kan se utan att ha en extra app installerad hur mycket datatrafik som genererats sedan sista boot? Kollar jag Battery use under de senaste 8 tim 35 min 71% battery level. Media Server 26% Cell standby 21% Display 17% Phone idle 15% Bluetooth 9% Android OS 8% Music Player 4% Android system 3%
3G watchdog kan via antingen APNdroid eller Juicedefender strypa 3G trafiken vid ett användarinställt värde...eller var det någon annan funktion du syftade till?
Sitter i telefonkö hos Tele2 nu, tänkte se om det går att få ut några trafikloggar, men jag har inga stora förhoppningar om det... EDIT: Efter ungefär en timme i telefonkö får jag svaret att inga loggar får lämnas ut utan domstlosbeslut och de på kundtjänsten kommer ej åt några sådana loggar, vilket är fullt förståeligt med tanke på PUL och integritetsskydd osv. Nåja det var värt ett försök iaf.
De har loggar som visar att jag varit uppkopplad mot nätet och hur mycket data som förbrukats vid varje tillfälle, de var inga problem att komma åt. Men att kunna se kontaktade ipnummer eller domäner krävdes ett domstolsbeslut för. Så inte så mycket att bestrida direkt.
Kan säga som så att taket gäller endast roaming. Dock så har de nya datapaketen hastighetsbegränsning när kvoten är nådd + att man ändå inte betalar mer fast man använder mer trafik.
Det kommer att bli ett snack med dom imorgon om detta. Då ska det stå att taket inte gäller datatrafik, uttryckligen. Jag ska koppla in konsumentverket på detta!
Jag tror faktiskt det är så Koenig har ett gammalt abonnemang, som han säger, där han inte har nått tak. Jag har också tele2 1 gb per månad (nytt abonnemang) och när 1 gb passerats så sänks hastigen till 8 KB/s (inget å ha, men det kostar inget)
I dialern slå *#*#4636#*#*, välj battery history, välj Network usage i den översta dropdown listan. Där kan man se total datatrafik per app sen man senaste kopplade ur laddaren, sen boot och totalt.
Jag har kollat med Tele2 nu. Då mitt abb för data-trafik är sådant att det kostar 1.69 kr per MB när jag överstiger 200 MB/månad så vill man ju ha ett tak. Enligt tele2 så funkar deras saldotak så att alla dina tjänster spärras när du når taket. Detta gäller även SMS osv. Även om du skulle ha en tjänst med fria sms. Det var ju bra. Så har man bara ett saldotak så behöver man inte oroa sig för detta problem. Du anger ett saldotak genom att ringa 233.
Absolut, hur ska du annars kunns åtgärds din telefon eller skicka ditt krav vidare om det skulle bli aktuellt. Domstoslbeslut på dina egna uppgifter? om du själv vill ha ut dom? vad är det för jävla tjafs. Fråga hur du ska gåt tillväga för att skaffa ett domstolsbeslut?
Vill minnas att de är SKYLDIGA att ge ut de uppgifter de har om dig om du frågar, men jag är inte så väldigt insatt i juridik så jag kan mycket väl tänkas blanda ihop det med något annat.
Detta skulle jag ha känt till innan jag startade om den vid tillfället, men ändå bra känna till om det skulle hända igen. Vill också minnas ngt om detta men hittar ingen direkt info om det.
Du kan ju iallafall titta på totalen om det är någon app som använt massa mer trafik än borde vara nödvändigt? Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000