Man tycker att telebolagrn borde ta samma ansvar som bankerna. Får man sitt bankkort screenat så blir man kompenserad för det. Borde vara samma sak om man får nåt skit i telefonen. Om inte annat tycker man att tele2 borde kunna bjuda på det, nu när det var en engångsförteelse och du har varit en trogen kund. Kanske fungerar att hota med att du tänker byta operatör om de inte ställer upp för dig. Hur mycket kan de kosta dem egentligen?
Efter att ha ringt och tjatat MYCKET på dem gick de iaf med på att sänka priset per MB till hälften ungefär. Men vad som egentligen hände har jag inte fått ngn visshet i.
Illa illa...vill inte vara den som är den men när jag läste den här tråden för ett par veckor sedan blev jag lite orolig. Satt på ett Tele2 snackis utan datapaket och väntade på portering till Tre. Ringde in och kollade vad jag betalar...ujujuj...15kr/mb. Hade då kört upp 2gb ca...= 30000kr med min nya SGS. Nu har dom iofs gått med på 1.69kr/mb men det kommer jag inte ge mig vid....blir ju fortfarande fler tusen! Men TS...gör såhär om du vill. Avtalslagen 36§ anger bla att man kan jämka oskäliga avtalsvilkor och man skall även se till den svagare partens fördel. Det är lite den linjen jag tänkte köra på när jag nu ska sätta mig ner i lalla telefonkö igen!
Oskäliga? De har ju gått med på att sänka priset till nästan en tiondel, tycker det är väldigt tillmötesgående trots att det inte är någon annans fel än ditt eget? Det är inte så att de gömmer kostnaderna för datatrafik för sina abonnemang... Sent using my personal Dis-organizer GT-I9000
Men om det finns abonnemang på 5GB/månad för ca 150 kr är det ganska oskäligt att man ska behöva betala flera tusen för ett fel på mobilen eller misstag.
förvisso...nu ligger det lite mer bakom att jag vill ha ner det lägre men det jag syftar på är ju att man låter det hela rulla på utan att informera...vilket dom är skyldiga till enligt lagtext.
Vid fel på mobilen, ja absolut. Men om det enbart är frågan om att man genom rent slarv nyttjar tjänster som kostar mycket känns det inte alls särskilt oskäligt. Men jag kanske var lite snabb att döma nu, jag vet ju inte vilka andra faktorer som kan finnas inblandade. Det är dock ganska absurt att det inte finns någon larmklocka om skillnaden i mobilräkning plötsligt ökar med tiotusentals kronor sen tidigare. Sent using my personal Dis-organizer GT-I9000
Det var verkligen en trist händelse. Hoppas det löser sig för dig! Vän av ordning undrar om den här tråden verkligen hör hemma i ett forum specifikt för Galaxy S. Den kanske passar bättre under rubriken off-topic? Det finns ju redan åtskilligt för många trådar i det här forumet som hamnat fullständigt fel.
Telefonen och dess mjukvara är ju "de skyldiga" i detta fall. Det är ju väldigt trist att det inte ska gå att få fram vad som orsakat detta.
Jo men kolla denna post, han vet ju inte, och det är ganska mycket mjukvara som är "samsung-specifika" i Galaxy S. https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=230463&postcount=16