Din Samsung telefon använder systemet Android.
Android kan inte ta emot inställningar via SMS.
Första gången du startar telefonen ska du få en lista på operatörer som erbjuder inställningar, där ska du välja
Halebop eller Telia, om du tryckt bort listan kan du återställa standard inställningarna på:
meny - inställningar - trådlösa nätverk - mobila nätverk - åtkomstpunktsnamn - meny - återställ standard inst.
Kontrollera även att under Inställningar > Trådlöst och nätverk > Mobila nätverk > att "Aktivera mobil data" och/eller "paketdata" är påslaget.
Starta om telefonen om det inte fungerar direkt.
Om inte det fungerar lägg in inställningarna manuellt.
Ett APN för mobilsurf och ett APN för MMS.
Om du behöver mer hjälp med telefonens inställningar och funktioner kontakta Samsung kundtjänst på telefonnummer 0771-7267864
Mobilsurf för Android
1. Inställningar
2. Trådlöst & nätverk
3. Mobila nätverk
4. Åtkomstpunktsnamn
5. Tryck på telefonens meny knapp (till vänster om mitten knappen)
sen välj "nytt APN"
Fyll i följande
Namn:
Halebop
APN:
halebop.telia.se
Skippa proxy, port, användarnamn, lösenord, MMSC,
MCC: 240
MNC: 01
Skippa autensieringtyp
APN-typ: default
6. Klicka på menyn & spara
MMS för Android
1. Inställningar
2. Trådlöst & nätverk
3. Mobila nätverk
4. Välj de APN som heter något med "MMS"
Fyll i följande
Namn:
Halebop
MMS APN: mms.telia.se
Skippa: Proxy, port
Användarnamn: mms
lösenord: telia
MMSC:
http://mmss/
MMS-proxy: 193.209.134.132
MMS-port: 8080
MCC: 240
MNC: 01
Skippa autensieringstyp
APN-typ: mms
5. Klicka på menyn & spara
Guide på
halebop.se:
https://www.halebop.se/mitt_halebop/surfinstallningar
Efter att dessa inställningar är inlagda så måste du starta om din telefon.'
Detta fixade problem med plötslig tappning av täkning och 4g hela tiden
Click to expand...