[Halebop] Extra avgift när man tecknar via ÅF?!

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av Spannen, 7 feb 2013.

  1. superg

    superg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det står inte på något av de papper man skriver på, utan det finns en url som hänvisar till Halebops villkor. Summan på kontraktet är 0:- och någon avgift nämns inte. Däremot nämner dom en avgift på 29:- för pappersfaktura i samma avsnitt.

    Jag brukar vara väldigt noga med att läsa på inför alla större inköp, men vid detta tillfälle var jag godtrogen och litade på försäljaren när han sa att det inte fanns några avgifter. Sen kanske han menade avgifter som de som ÅF tog ut, inte Halebop, men jag förstod det som att det inte fanns några alls.

    Jag får väl skylla mig själv, men det stör mig att Halebop som enda operatör inte skriver ut avgifter på kontraktet. Det tycker jag är fel. Ju tydligare, desto bättre!

    Halebop tjänar säkert en del på att dom döljer det. Jag tror många bara går in en butik och köper telefon/abonnemang, utan att undersöka villkoren på nätet före. Det är ju långt ifrån alla som är så intresserade/insatta som vi här.
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 959
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om det inte står på det papper man skriver under på, är det inte speciellt snyggt. Det borde det göra tycker jag.

    Men på nätet står det ju, dock bör man som kund inte behöva gå in och leta där utan sådant borde presenteras på pappret man skriver under.

    Samtidigt kan det ju ha varit ett litet erkännande om att de är otydliga när de ändå verkade plocka bort det så pass lätt som de ändå gjorde?
     
  3. superg

    superg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Absolut, säg att 5% av kunderna klagar och får pengarna tillbaka, då tjänar dom ändå bra på sin avgift.

    När jag i chatten frågade varför dom inte skriver ut avgiften på kontraktet, fick jag till svar: "Vi har tagit emot din synpunkt och information och kommer då att föra denna vidare till ansvariga". Yeah right! :)
     
  4. pumpe3

    pumpe3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    OnePlus 7T
    Alla oppertörer har ju en startavgift (handlar man online så är denna oftast 0:- dock), men som stora problemet är ju att infon inte nått dig på ett korrekt sätt (oavsett via säljare eller via avtal)
     
    Last edited: 16 sept 2013
  5. Fructis

    Fructis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2012
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Märkte idag att Halebop har lagt till detta i avtalet kunderna får skriva på hos år. Åf.

    Bra för kunderna, personligen spelar det ingen roll. Det har alltid vart en självklarhet för mig att informera om denna avgift, alla har ju den när du tecknar i butik.

    Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk 2