[Halebop] Tar ut en engångsavgift om 299 kronor för 3 fria månader via Benify.

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av Droid104, 16 dec 2020.

1. Mats Palmberg

Mats Palmberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Sånt här är dja störande. Har funderat på om man inte borde fakturera tid man får lägga på sånt här. Råkade ut för en liknande grej med hallon men det handlade bara om 99kr så jag valde den enkla vägen, alltså betalade under protest. Man drar sig för att byta något som funkar eftersom det finns en liten risk att det blir krångel.

2. art0101

art0101 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Jag hade en långdragen chatkonversation idag med Halebops kundtjänst angående den senaste påminnelsen. Som vid tidigare gånger så var det olika bud och total förvirring. Till slut hävdade personen att påminnelsen var en faktura som kom för att jag inte sade upp abonnemanget i tid, mao. för uppsägningstiden på 1 mån. Jag hade tydligen missat det med ett par dagar. Min minnesbild är dock en annan. Dessutom har jag aldrig fått en faktura på överskriden tid, och loggar jag in på Mina Sidor, så finns fakturan från augusti (för den första månaden) fortfarande kvar som obetald. Så med all sannolikhet är påminnelse på denna faktura, och det personen på kundtjänst drog till mig var bara båg.

Jag orkade dock inte tjafsa mer och valde nu att betala månadsavgiften. Men jag kommer framöver a) aldrig mer bli en Halebop-kund, och b) tänka mig för innan jag nappar på kampanjer som lovar fria månader på Benify. Vad jag kan se så finns denna kampanj fortfarande kvar på Benify...

bernard gillar detta.
  3. Ethaan_

Ethaan_ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Har precis fått en liknande faktura från dem.

De ifrågasatte kampanjen från Benify men accepterade 3 fria månader efter print från min beställning.
    Dessvärre "kan" de inte makulera fakturan.

Jag minns inte heller rabattkoden. Meddelade dem att jag bestrider fakturan. Får se vad som händer..
    Jäkla irriterande :S