Fråga: Halebop/Telia

Discussion in 'Galaxy S3 LTE' started by Leo83, Oct 24, 2012.

1. Matseponken

Matseponken Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Funkar inte för mig...har identiska inställningar! Får väl bli ytterligare ett besök i Teliabutiken. Får snart köpa klippkort! ;)

2. c70t5

c70t5 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vet hur du känner dig "Matseponken" det verkar inte finnas någon lösning i sikte för oss, det är ett j*vla spring i Teliabutiken och ringande till Kundtjänst men inget svar får jag, bara att många som har problem och att dom jobbar på det. Nu är det ju ingen tröst för oss men det är fler som har samma problem.
    http://blogg.telia.se/smartarevardag/2012/10/10/sa-snabb-ar-samsung-galaxy-s-iii-4g/#comment-74302

3. Matseponken

MINA ENHETER

Underbart är kort....

Var nyss inne i Teliabutiken där jag köpte luren. Tydligen har det gått ut ett mail till alla butiker att där finns ett "fel" som är rixtäckande och som drabbar alla Samsung Galaxy S III 4G. Han gick inte in i detalj på vad de skrev, och han kunde ej säga när detta kan bli åtgärdat. men när jag beskrev mina problem så var de inte helt olika det som beskrevs i detta mail.
    Jag kommer i eftermiddag att lämna tillbaka min telefon. "Back to iPhone" för min del. Tack för den korta stunden här inne. :P

4. Leo83

Leo83 Android Medlem

MINA ENHETER

Synd att du känner så speciellt när du fått bekräftat att det är hos Telia problemet ligger, vad gäller detta felet, och inte hos telefonen och än mindre hos plattformen dvs Android. Åandra sidan förstår jag dig, var själv nära att häva köpet.

Men lycka till och vem vet du kanske kommer tillbaks om ett par år ;)

5. Matseponken

MINA ENHETER

Varför jag byter är för att jag faktiskt inte är intresserad av att vänta på att det skall fungera. Vill ha en fungerande telefon NU. Och ja...jag har dåligt tålamod! ;) Sen måste jag säga att som tidigare iPhone användare så är inte allt i Androidvärlden tjohoo!

6. Matseponken

MINA ENHETER

Well....Telia fortsätter att brilliera! Plötsligt var ett byte ej möjligt (ifrån att jag kunde byta till en vanlig S3 eller en iPhone 5). Nä nu skulle den skickas in på lagning plötsligt! Tack för den!

7. Leo83

Leo83 Android Medlem

MINA ENHETER

Tror man har en vecka på sig att lämna in den som DOA, men du kan ju slltid häva köpet om du känner att produkten inte håller det den lovat.

8. unilsson

unilsson Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Om det är MMS i 4G som strular så be dom i Teliabutiken att verkligen kontrollera att 4G abonnemanget faktiskt tillåter access till Telias MMS APN i LTE nätet. Det kan ha missats när 4G aktiverades.

9. Velgro77

Velgro77 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har precis samma bekymmer som skrivs här. Min 4g uppkoppling fungerade perfekt de första 2 veckorna men förra veckan ballade det ur helt. Telefon vill inte koppla upp sig till 4g och ligga kvar där utan hoppar ner till gsm och 3G för att sedan hoppa till ingenting alls. Har man händelsevis 4g täckning och någon ringer så hoppar den ner på gsm, och när samtalet sedan är över så hoppar den inte tillbaka till någon datauppkoppling på 15 min till oändligheten. Alltså inte ens till E eller 3G och aldrig till 4G.

Jag har varit i kontakt med kundtjänst och dom säger att dom gjort allt dom kan, reseta abbonemanget och även kastat ut mig ur nätet. Har nu testat två nya simkort, fått telefonen utbytt men ingenting verkar hjälpa.

Killen i Teliabutiken blev förbryllad när vi stoppade i hans kort i min telefon och det direkt var full 4g täckning med hans kort i, med mitt nya sim var det ingenting alls. Men någon lösning kom dom inte på.

Pratat med Telias kundtjänst igen och har då påpekat att det nu med stor säkerhet kan fastställas att det är något systemfel. Dom började felsöka i lördags vilket jag påpekade men ingen hjälp har man fått ännu. Bad dom att bara stänga ner mitt abbonemang och börja om från ny kula, men då hävdar dom att det inte spelar någon roll då det bara blir samma effekt som att bli urkastad ur deras nät för att förnya uppkopplingen. Mycket märkligt sa jag då eftersom en kund i teliabutiken idag kom in och köpte en likadan telefon med nytt abonnemang till. Min "teliakille" frågar då den kunden om det gick bra om han fick starta upp hans telefon med nya abonnemanget i, och mycket riktigt så var det full 4G täckning direkt.

Tycker det är ynkligt av Telia att inte kunna ordna till det och att verkligen ingen verkar ha någon lösning på detta, det verkar ju trots allt vara en del som har dessa problem. Å andra sidan så fungerade det klockrent de två första veckorna för min del och det gör det hela lite märkligare.

Blir det någon lösning för någon så posta gärna här.

10. Telia Kundservice

Telia Kundservice Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du upplever problem med din Samsung Galaxy S III 4G och är Teliakund så vänligen kontakta oss så vi ordna med en felanmälan. Använd någon av kontaktvägarna som finns presenterade på www.telia.se/kontakt så att vi kan påbörja felsökning och felavhjälpning snarast möjligt. Vi har inga generella fel eller problem med vare sig 4G-nätet eller Samsungs 4G-mobil Galaxy S III men för vissa kunder kan det behöva göras uppdatering av 4G-tjänsten på abonnemanget i våra system, och för det behövs en felanmälan till vår support. Ha en fortsatt trevlig dag.

Legosoldat and Dark man like this.
  11. Leo83

Leo83 Android Medlem

MINA ENHETER

12. totolu

totolu Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma problem som ovan, ingen uppkoppling till 4G (Centrala Kristianstad), 3G/2G hoppar frekvent ut ur nätverket. Halebop provade med ngn simkortsinställning + att jag fick rådet att ändra APN till halebop.telia.se ...funkar fortfarande inte, suck :(

Verkar vara ett omfattande fel.

13. jorego

jorego Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

En liten fråga, på jobbet (stor industrilokal) har jag nästan ingen 4g-mottagning alls och ibland så klarar inte telefonen att ladda sidor/Facebook osv, men borde inte telefonen då koppla ner på 3g eller något istället? Halebop-kund.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

14. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du har lite 4G täckning så skulle ju telefonen tyvärr kunna att välja att stanna kvar där. Det du kan göra är ju att låsa den på 3G manuellt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

15. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

På tal om att låsa den vid 4G, jag använder programmet phone info för det och det funkar riktigt bra tycker jag. Problemet är bara att den inte vill ställa tillbaka till 4G i programmet, när jag går ur programmet så står den fortfarande på 3G/2G när jag går in på det efter att jag ställt den till 4G och det känns alltså inte som att inställningarna sparas. Tips någon? En omstart löser problemet "ibland", men det känns ju onödigt meckigt..

16. Eek-A-Mouse

Eek-A-Mouse Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du måste även ställa den på wcdma i telefonen o sen tillbaka till 4g auto för att den ska fatta . För mycket strul, därför jag avinstallera skiten.

Last edited: Nov 16, 2012
  17. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det verkade fungera, tack!

18. Matseponken

MINA ENHETER

Någon med Telia som kan använda datatrafik under samtal om ni har 4G täckning (och självfallet INTE är uppkopplade på ett WiFi)?

19. eos1d

eos1d Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej, går inte för mig heller samt kan inte skicka mms!

20. Eek-A-Mouse

Eek-A-Mouse Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Man kan inte ha 4g under samtal. 4g stödjer ej samtal i dagsläget.