Ni klarar er nog med Fellos billigaste abb för 95kr/mån, men om man är medlem i PRO (vilket ju många pensionärer är) kan man få rabatt. Jag kan inte logga in och se erbjudandet men tror det är ungefär som LO erbjuder, dvs, 135kr/månad för 15GB data, fria samtal och 5G.
Fello. Abonnemang för dig som vill kapa utgifterna. Inte friheten. - PRO Mervärde
Seniorer (55+) kan även regga sig på Seniordays.com (ungefär som Mecenat/"studentrabatt" fast för seniorer) och kan då få 14GB data för 155kr/mån utan att vara betalande medlem i PRO.
5G kan ju ge lite bättre täckning när 4G-nätet är överlastat, men ofta märks ingen skillnad.
Jag hade Hallon på barnens telefoner i somras. Funkade väl rimligt bra, men var lite strul med att skicka bilder som MMS om jag minns rätt. Men bara för ett av barnen. Men Hallons kontantkort för 49kr/månaden är ju billigare än Fello om man verkligen klarar sig på 1GB data, så jag hade nog provat det på 1 av telefonerna. Fello på den andra. Sedan utvärderat när man varit på alla ställen man "brukar" vara på (sommarstället exempelvis)
Last edited: Dec 28, 2024