Nej, du missförstod min avsikt!
Du får gärna dela erbjudanden, jag vill gärna höra när såna erbjudanden finns.
Det jag anmärkte på - kanske något onödigt och utan att förklara bättre - var den korta tidsbegränsningen, att man bara har en helg på sig. Dessutom skickades det ut så sent, du fick det sista dagen (söndag), jag fick själv samma sms och jag tror att jag också fick det väldigt sent, kanske sista dagen också. Misstänker att smset var avsett att gå ut på fredagen, de kanske missade något vid utskicket, men fredagen hade också varit för sent anser jag.
Själva tanken på att kunna få obegränsad surf under något eller några dygn är väl jättebra - men då hade jag hellre sett längre tidsbegränsad giltighet, minst någon vecka på sig att aktivera det, typ "under sportlovsveckorna (vecka xx - yy) får du detta erbjudande, det gäller 72 timmar från att det aktiveras och måste aktiveras under vecka xx - yy". Då hinner man planera lite i förväg, "just det, jag ska ju åka dit framöver, då kan jag använda detta erbjudande då". När det bara gäller en helg och skickas ut typ fredagen som inleder helgen (i bästa fall), då har jag redan löst mitt surfbehov för den helgen, även om jag ligger på sjukhus eller är i en stuga tänker jag, kanske genom att ta med extern router med mobilt bredband eller på annat sätt.
Det jag inte gillade var alltså:
a) bristen på framförhållning, man var i princip tvungen att göra en spontanköp på momangen för att ha nytta av erbjudandet, då har jag redan löst mitt ev. extra behov av surf, kanske rent av genom att göra ett exakt sådant köp av surf fast till ordinarie pris
b) den korta giltighetstiden, vill ha åtminstone lite större valfrihet när kunden får använda erbjudandet, än en enstaka helg som erbjöds. Gör sällan "spontanköp".
Jag tänker att det är väldigt få kunder som just den helgen har behov av extrasurf, och just den fredagen när de får smset (i bästa fall fredagen) inser nämnda behov av surf. Kunde varit hundratals kunder, eller tusentals, om det gjorts bättre.

Click to expand...