Om du menar att du själv som källa skulle trumfa vad Halebops support uttryckligen sagt så får du ju säga varför så skulle vara fallet. Du menar att du har tillräcklig insyn i
Halebop via ditt jobb för att veta detta, eller?
Om Halebops support gissar vilt och får det att låta som säker information när det är fel information så är det väldigt dåligt av den medarbetaren jag hade kontakt med. Det var inget "jag tror" han skrev, utan han fick det att låta som helt säker information. Sen har det också förekommit information i tråden som kan ge anledning att tro att Telias tre varumärken behandlar detta olika, dvs att
Halebop kan ha gjort en ändring men inte övriga varumärken. Men jag är bara glad om du har rätt, om din insyn i
Halebop är såpass god.
Jag tycker det är kul att få smsen, och kunna gå tillbaka och se exakt när jag besökt ett visst land. Ibland kan man passera en gräns fram och tillbaka flera gånger, kul att se när man gjorde det. Eller om jag t.ex. mellanlandade i något land för ett flertal år sedan, men inte minns exakt vilket land, så är det betydligt snabbare att söka fram ett välkomst-sms där jag vet exakt vilka ord som förekommer i smset (vilket jag har backup på i Gmail) snarare än att leta bland tusentals mejl som kan vara utformade hur som helst med väldigt skilda nyckelord. (Om en bekant bokade den flygresan så kanske jag inte ens har fått en kopia av bekräftelsen från flygbolaget till min mejlkorg).
Sen finns det ett antal stater i Europa som inte ingår i EU-roamingen, t.ex. de flesta mikrostater. Jag gillar att få klarhet i exakt när jag kopplas upp till ett nytt land, och när uppkopplingen ev. går tillbaka till ett annat land, typ i en gränstrakt. Det tycker jag är en grundläggande service, oavsett om det kostar extra eller inte i ett visst land.
Ja, det ska bli spännande.
Du skrev inte att du avsåg Telias tre mobila varumärken, så den meningen blev svårbegriplig.
Click to expand...