[Hallon] Tråden om Hallon

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av Cupcakes, 1 maj 2013.

  1. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 035
    Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Haft problem med nätet hela dagen, är det bara jag eller har flera av er haft problem också?
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 224
    Mottagna gillanden:
    8 934
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Inga problem alls vad jag märkt av. Någon lokal driftstörning?

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
     
  3. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 035
    Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Måste nog vara något sånt då brorsan som har Telenor också har problem med täckningen.
     
  4. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Någon som kan hjälpa mig var i Mina sidor som jag kan avsluta mitt abonnemang på Hallon? Jag hittar det inte någonstans! Jag fick testa Hallon kostnadsfritt över sommaren till och med september ut, men nu när jag vill avsluta så hittar jag inte var "avslutningsknappen" är någonstans.

    Om jag går in på mitt konto på Vimla så står det klart och tydligt och att avsluta ett abonnemang är bara ett klick bort och det känns som att det borde vara standard, eller?
    Är det så att man måste skicka in ett mail för att avsluta kontot??
     
  5. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 224
    Mottagna gillanden:
    8 934
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Kontakta de i chatten eller mail till kundtjänst.

    " FRÅGA

    Hur avslutar jag mitt abonnemang hos hallon?

    SVAR

    Om du vill avsluta*ditt abonnemang skall du*kontakta oss på chatten eller via mail under*Mina Sidor.
    Vi kommer att fråga dig varför du vill avsluta ditt abonnemang, eftersom vi hela tiden strävar efter att förbättra oss.
    Glöm inte att berätta hur du vill göra med ditt telefonnummer vid avslutet. Vi behöver veta om du vill behålla ditt telefonnummer och ta med det till en annan operatör, eller om du vill avsluta även numret. Tala även om vilket datum du vill avsluta ditt abonnemang. Givetvis får du använda upp det som du har betalat för resten av månaden. Vi lägger därför alltid in avslut i slutet på månaden."



    https://www.hallon.se/kundservice/h...tar-jag-mitt-abonnemang-hos-hallon?id=1331006

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
     
  6. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Helt galet.. Då är man i alla fall ännu mer säker på att just avsluta.
    Jag slår vad att de kommer att dra pengar från kontot fast jag skickar mailet idag..
     
  7. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 224
    Mottagna gillanden:
    8 934
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Ta dom på chatten i morgon med för att bekräfta att de mottagit uppsättningen [emoji6]

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
     
  8. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 181
    Mottagna gillanden:
    373
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Ehhh... Vad är galet med det upplägget? Är väl vettigt som bara den!
    Speciellt delen att de tar in feedback för orsak till avslut.
     
  9. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag tror dessvärre att det kan bli så. För mig gjorde de det fast jag sade upp abonnemanget två veckor innan månadsskifte. Chatt är bästa sättet - då kan de inte förhala.
    Aldrig mera Hallon för mig. Både svajigt nät och svårigheter att avsluta.

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk
     
  10. cavveman

    cavveman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2013
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Det roliga med Hallon är den att när man skaffar Hallon så behöver man endast betala för några få dagar om man skaffar det i slutet av månaden.

    När du avslutar det däremot så tar de fullt betalt för en hel månad istället. Trots att du säger upp det säg 13 feb, så tar de ändå betalt för hela mars.
    Så gjorde de för mig i varje fall...
     
  11. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Skämtar du eller?

    Om jag har alternativet att avsluta något med ett knapptryck eller alternativet att TJATA på en operatör att de ska avsluta abonnemanget, vad är då bäst?

    De får mer än gärna fråga mig efter feedback, det kommer säkert Vimla också att göra när jag väl avslutar det, men i så fall kan de skicka mig ett mail när allting är avslutat och klart.

    Ett starkt argument för både Hallon och Vimla är ju att det ska vara väldigt enkelt att använda och komma igång med och att det inte är någon bindningstid. Men när man väl ska avsluta det så ska det tydligen vara en jäkla massa meck hos Hallon.

    Jag har fortfarande inte fått något bekräftelsemail från Hallon, trots att jag skrev tydligt att jag ville ha det snarast möjligt.

    Det har aldrig tagit mer än max en timme innan jag fått svar från Vimla (mellan klockan 08-17 på vardagar) när jag skickat mail, så jag har lite svårt att förstå vad problemet för Hallon ska vara...
     
  12. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Okej, nu tänkte jag dra in på chatten och tjata lite, men jag hittar inte var chatten är någonstans!

    Kan någon vara lite bussig och skicka mig länken till chatten. Den ska ju vara öppen mellan 09-16.

    Vad är det för typ av oseriöst företag som inte har sin kundtjänstchatt under fliken kundtjänst??
     
  13. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 181
    Mottagna gillanden:
    373
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Ehh nej jag skämtar inte. Är du så jäkla nöjd med Vimla är det väl bara att köra det då. Vad fanken gör du med Hallon?

    Info om HUR man säger upp deras abonnemang är offentliga & ligger ute på deras Webs frågor/svar. DU har med andra ord valt att acceptera detta upplägg, då ska du heller inte gnälla. Skillnad är såklart om de inte uppfyllt vad de lovat, i detta fall gör de ju precis det & DU valda att köra på dealen.

    Sen är att du förmodligen är en snåljop som bara hoppade på Hallon över sommaren för att snylta lite gratismånder är ju knappast Hallons fel. Jag är glad att de åtminstone kräver dig på vad du tydligen tycker är ett jobbigt samtal!
     
    Last edited: 30 sept 2014
  14. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jag försöker ju för fanken avsluta det, men det är ju inte så lätt!

    Dealen var från början var att jag via smartson.se fick vara testpilot under sommaren fram till sista september och därför utvärdera abonnemanget, så jag "snyltar" inte på någonting om du trodde det.
    Där stod också svart på vitt att om jag inte vill fortsätta med abonnemanget efter september månad så kunde jag "enkelt" avsluta abonnemanget, men det var ju uppenbart lögn, då det inte finns en enkel knapp, de svarar tydligen inte på mail, och det går inte att hitta chatten på hemsidan trots att man tydligen måste tjata på deras kundtjänst för att få tummen ur.

    Så jo, det är faktiskt Hallons fel.

    Men om de nu ser till att det inte dras något från mitt konto så är det inga "hard feelings" imorgon. Men dras det pengar då blir jag fan lack...
     
  15. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 181
    Mottagna gillanden:
    373
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Lol stackars ditt blodtryck!
     
  16. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 224
    Mottagna gillanden:
    8 934
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    " FRÅGA

    Hur når jag Kundservice?

    SVAR

    Logga in på*Mina Sidor*och klicka på knappen "till kundservice"
    Skriv ditt ärende i sökfältet och du får upp våra svarsalternativ. *
    Börja med att läsa dessa.
    Om du inte tycker att du får frågan besvarad kan du klicka på "jag hittar inte det jag söker, hjälp mig"*
    Då kommer du till vår chatt och till vårt mailformulär. Vår chat håller öppet vardagar 9-16 och mailen besvarar vi inom två arbetsdagar."


    Edit, av någon anledning står det att chatten är stängd när jag kollade nu. Lunchstängt?

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
     
    Last edited: 30 sept 2014
  17. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Patetiskt argument att man skulle "snylta" när man använder ett officiellt reklamerbjudande från ett företag.

    Kan hålla med om att det är mycket krångel att säga upp, jag sa upp ett abonnemang men de drog ändå pengar månaden efter och abonnemanget stod som pågående (fast jag fått bekräftelse på uppsägning). På andra försöket lyckades de säga upp abonnemanget men det tog nog en månad innan pengarna var återbetalda.

    Det ger faktiskt en bismak av att man försöker hålla kvar kunderna genom att det ska vara lite krångligt att säga upp (och det får gärna misslyckas på första försöket), som de flesta svenska telebolag har kört med tidigare.
     
  18. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tänkte jag skulle testa hallon, så har hoppat på studenterbjudandet för 49kr/mån. Hoppas jag iallafall. Såg inget ställe där man skulle lämna visa studentkort eller något?
    Så jag hoppas det dras 49kr. :-)
     
  19. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 035
    Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Tror dom kör ditt namn och kollar ifall det finns registrerat på CSN/Mecenat/Studentkortet.
     
  20. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Aha ok. Står rätt på mina sidor iallafall nu :-)

    Skickat från min D5503 via Tapatalk