I teorin så funkar det; eftersom man till skillnad från en privatperson ska få ett års garanti. Men med tanke på lögnerna och tjafset emellan så ger jag inte mycket för den garantin.
Nu gör de tv-reklam så bäst att vi bumpar denna tråd eftersom de är allra mest aggressiva på att få bort negativa omdömen.
Redan beställt och fått telefon från Wonda Mobile så kommer inte bli aktuellt för min del gällande Refurbed
Efter första äventyret med Refurbed så prövade jag igen för några veckor sedan och denna gång gick det bättre, dock valde säljaren "hjälpsamt" hemleverans vilket innebär att DHL under inga förutsättningar kunde lämna det hos ombud, enligt DHL:s kundtjänst. Mobilen var Refurbeds lägsta grad "I gott skick" vilket ju ska innebära att inga repor syns när skärmen är tänd, detta stämmer inte riktigt, skärmen har ett litet jack (typ som ett litet stenskott, ingen aning hur man lyckats skapa det) som syns på både tänd och släckt skärm, om man tittar efter det, eller känner efter det med nageln. Det stör dock inte i vanligt bruk, ganska högt upp. Säljarens egna klassificering var C/D vilket framgick när jag fick följesedeln, och det tycker tycker är mer rättvisande än Refurbeds klassning. C/D-klassen avspeglades dock i priset som var nära 3000 kr billigare än samma modell på t.ex. Blockets begagnatsida och förutom jacket och en repa (som dock inte syns när skärmen är tänd) så är telefonen i övrigt i gott skick.
Köpte en S21 som var dålig på Svenska,tröttnade efter ett tag o bad att få den utbytt.Skickar tillbaka den o tro mej efter 6veckor kommer en annan. Många frågor som svarades med: vi beklagar. Nu börjar det jävliga,denna visar sej inte hitta nät,provar 3 sim men icke.Sänder tillbaka o nu har det rullat 19 dar ytterligare utan varken S21 eller pengar.Senaste svaret var:vi beklagar!!!! Har som 65åring aldrig vart med om nåt som liknar detta sketbolag.Har föreslagit att dom kan ge mej nåt bättre så ilskan lägger sej,men icke. Omdömet på Trustpilot besvarades snabbt med att :VI BEKLAGAR!! Håll er undan.