Diskussion: Har Apple stagnerat och har det blivit dags att byta ut Tim Cook?

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av bernard, 30 mar 2025.

1. Tiopental

Tiopental Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4 206
    Telefon:
    iPhone 17 Pro Max 256 Silver

MINA ENHETER

Telefon:
    Fortfarande noll ;)

Becs9310 gillar detta.
  2. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 209
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Kom igen nu båda, försök håll diskussionerna på en vuxen nivå, ni kan bättre än såhär :)
    @Bobby83@Bobby83 en undran, har du en Iphone själv eller läser du på nätet?

Becs9310 gillar detta.
  3. Tiopental

Mottagna gillanden:
    4 206
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag står tyvärr fast vid att inlägg vars enda syfte är att peka på andra som rapporterat in problem har absolut noll värde i ett diskussionsforum. Det som är värdefullt (och i mina ögon en vuxen nivå) är att berätta om självupplevda problem.

Givetvis ska man inte ha en agenda utan dela både ris och ros för att ge en så sanningsenlig bild som möjligt. Jag var mycket kritisk mot Apple för exakt ett år sedan när iOS 18 släpptes (som verkligen var buggigt) och iPhone 16 Pro-serien med alla touchproblem. I år har jag klarat mig rätt bra från strul förutom Newton's Rings-problemet vid norrskensfotografering på 17 Pro Max som ledde till att jag returnerade den vilket jag skrev om här i forumet.

Att iOS 26 skulle vara "pinsamt buggigt" tycker jag inte stämmer med min bild.

Jag skulle aldrig släta över buggar/problem som jag själv upplever på mina enheter bara för att det är Apple. De som tror det har fått allt om bakfoten.

4. Bobby83

Bobby83 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    397

MINA ENHETER

Jag har en 16 Pro

5. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 209
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Tycker du är klarsynt och ärlig oavsett vilken produkt du skriver om :)

Ok det är ju bra att du skriver av dina egna erfarenter. Jag har också buggar i min 17 PM men skulle inte kalla dom pinsamma. Många tillverkare och deras uppdateringar av mjukvaran lider av diverse buggar. Vill man ha en buggfri telefon så får man avvakta med uppdateringar tills buggarna är lösta med uppdateringar :D

Becs9310 och Tiopental gillar detta.
  6. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 802
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Med tanke på Apples höga prisnivå kunde man förvänta sig att deras mjukvara var avsevärt stabilare än konkurrenternas.

spigen, nDre, eastbound och 1 annan gillar detta.
  7. Bobby83

Bobby83 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    397

MINA ENHETER

När jag skriver pinsamt så menar jag att jag har högre förväntningar än så på Apple. Jag är övertygad om att Jobs skulle aldrig tillåtit 26:an att släppas i dess nuvarande form. Alla uppdateringar har buggar men det är rätt ovanligt med så stora trådar både på reddit och macrumors om hur dåligt iOS 26 är. Detta är första gången jag tyckt något är så dåligt att jag rullat tillbaka till 18. Jag har Pixel och S25 också, One UI 8 är den minst buggiga

Typ en sån design miss från Apple av alla företag är märkligt

Bifogade filer:

eastbound gillar detta.
  8. Tiopental

Mottagna gillanden:
    4 206
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Ja, men min erfarenhet är att den är det. Tycker att Samsungs One UI är nära också.

Hann tyvärr aldrig testa senaste Material You på Pixel 10 Pro för jag hann sälja den innan jag fick uppdateringen men jag kanske får möjlighet att göra det snart då jag letar efter en Pixel för astrofotografering.

9. htiawe

htiawe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Platta 2:
    iPad Air
    Jag har upplevt en hel del grafiska buggar också iom bytet till iOS 26. Sånt som säkert kommer lösa sig inom kort med en uppdatering men samtidigt såna buggar som bara inte borde skeppas.

Typ menyer som flyter över varandra, knappar som hamnar under andra knappar eller oläsbara textfält. I sig inget större problem men det är så pass många att det faktiskt stör mig och som någon ovan, för det priset jag betalar för min iPhone 17 Pro så förväntar jag mig högre kvalitet rakt igenom.

Apple har aldrig varit perfekta men jag minns en keynote med Jobs där han obsessade över hur snygg den nya ikonen för papperskorgen var. Det var mycket som var fel då men det fanns något där som jag tycker saknas idag.

10. Tiopental

Mottagna gillanden:
    4 206
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag håller med, 100%.

Men även om "något" saknas så är det andra viktiga saker i Apple-känslan som finns kvar också. Det är väl därför vissa av oss fortfarande uppskattar deras produkter väldigt mycket.

Jag tycker att det gått utför efter Apple Intelligence-fjaskot. De har uppenbarligen lagt alldeles för mycket tid på AI och all annan utveckling har blivit lidande. Det var värst förra året i samband med iOS 18-släppet men problemet "hänger kvar" än och lär väl göra det tills den dagen AI-mjukvaran är någorlunda välfungerande. Den är redan hopplöst långt efter Google Gemini.