Har du damm under skärmen på din Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Tobbis, 24 maj 2010.

?

Har du damm under skärmen?

1. Ja, jag har damm under skärmen

26 röst(er)
    15,6%
  2. Nej, jag har inget damm under skärmen

141 röst(er)
    84,4%
  1. R2Droid2

R2Droid2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Enligt Teknikmagasinet var det "bara" två dammkorn , men de tyckte att det räckte för att underkänna reparationen. När jag har lämnat in mobilen tidigare har det varit massor med damm till höger om volymknappen. På något sätt letar sig dammet in vid volymknappen.

2. Knotan

Knotan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

***** DAMM!!!!

Älskar min mobil och är alltid nästan löjligt rädd om den. Men nu när det börjar bli fint väder har man verkligen sett damm under skärmen när man sitter i solen. Och nu har det blivit ännu värre sen idag ! Nu är det dammkorn mitt på skärmen. Blir galen :scared: !!:mad::mad::mad:

Ringde HTC nyss men dom har bara öppet till 18:00. Ska ringa imorgon bitti och gråta ut.

Tror ni det är okay om man har rootat telefonen och skickar in den för av-dammning? Dom startar den väll inte ?

3. my05

my05 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Knotan,

Jag fick damm under skämen på min N1 samt 3 klickande hörn och fick efter samtal till HTC skicka iväg den på rep. (till England då N1 inte säljs här, trots att hårdvaran är näst intill identisk...) och min var rootad och hade varit så sedan i Januari. Jag var inte ett dugg orolig för att skicka iväg den eftersom detta med damm inte på något sätt är relaterat till rootning i sig. En vecka senare kom den då tillbaka, utan root och dammfri men med ett hörn fortfarande klickande. De har alltså ett sätt att blåsa tillbaka luren som ingen på xda känner till t.ex (jag vet, rör ej Desire specifikt, sorry).

Summa summarum så verkar HTC väldigt bra på kundservice och mina kontakter med dem har varit övervägande positiva. Hörnet som klickade efteråt löste jag med stark nypa i kombination med frugans hårtork :-)

M v h

Danne

4. Knotan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare!

Tack för ett snabbt och bra svar. Hoppas bara att dom inte uppdaterar Bootloadern så att man inte kan Roota om den sen bara :O Har precis installerat FroYo 2.2 och DeFroST 1.2 och börjar äntligen få fart på alla apps som har krånglat tidigare. Är inte riktigt hemma på Root än men det ska tydligen gå att backa upp precis allting med Titanium, sen återställa det efter man får tillbaka den.

Man dör inte av lite damm under skärmen men är så ruskigt pedantisk att jag grinar av att bara tänka på det. :scared::scared::scared:

Hårtork? Galning! Min älskling får knappt vara i solen :)

5. andreas81

andreas81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan nämna att jag skickat in min på "reparation" och fått tillbaka den, och nu är det damm igen. Anovo suger? Hursomhelst, kommer skicka in den igen efter semestern... en gång till sen och jag kräver en ny lur eller häver köpet, så enkelt är det ju.

// Andreas

6. LindaLuring

LindaLuring Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Dammfritt än så länge..

7. Crash

Crash Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

sen 6 veckor i min ägo : inget dammproblem heller fast jag använder den i ganska tuff miljö.

8. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Un-roota den försäkerhetskull.

9. blitz

blitz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Inget damm här heller.

10. slaffe

slaffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inget damm än så länge!

11. Knotan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ringde till Katshing idag där jag beställde min lur. Han sade att allt damm går på garantin och det var riktigt fint att höra. Att det ska ta 14 dagar var inte lika roligt... :/

12. opi

opi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

inget damm :)

13. andreas81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra att du också skickar in den, jag köpte min via katshing jag med och de hade tydligen aldrig hört talas om problemet innan mig. Men bra att fler lämnar in sina lurar till dem så de får upp ögonen och kanske t.o.m. påpekar det till HTC (man kan ju drömma?).

Hursomhelst har katshing varit föredömliga i att hantera mitt ärende, förväntar mig att det fortsätter så när jag skickar in luren nästa gång.

// Andreas

14. ojva

ojva Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Kraschade skärmen och lämnade in den till min operatör som skickade den vidare till Anovo, fick tillbaka den men nu är det damm i den...:S

15. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    En kort fråga: Hur ska jag se om min mobil har dammkorn eller ej? Jag tyckte att jag såg något jävligt litet, gnuggade det men lik väl vad den pyttelilla pricken där. Är jag drabbad mao? Nu kan jag inte se det eftersom det kom några damkorn under min Invisible Shield-skydd, men ska jag skicka in den på lagning? Och kanske får jag ännu mera dam?

Jag vill INTE att de våldtar min oskuldsfulla Desire när de rootar å det! All tips uppskattas. /Nordyxan

16. kabirran

kabirran Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min Desire i ca. en månad nu och inget damm har flanerat in under skärmen :)

17. andreas81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Blir mer och mer märker jag, syns tydligt en ansamling bredvid volymknappen (igen). Anovo sjunker i min aktning i samma takt som dammet ökar typ, iofs skrev det inte nåt annat än att de hade rengjort skärmen, men hur man kan rengöra utan att fixa anledningen till varför problemet uppstår är ju ett mysterium.

Skitsamma, efter semestern åker den in pånytt och händer det sen igen så blir det ny telefon.

// Andreas

18. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har inget damm under skärmen :)

19. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Har haft min desire sen april och den hade samlat på sig en hel del damm på vänster sida, vid volymknapparna som de flesta verkar få. Köpte den på katshing så skickade till dem som skickar till anovo. Statusen på anovos hemsida har dock inte ändrats på fyra arbetsdagar, står liksom fortf på "förhandsbokad". Börjar bli smått irriterad, får lägga på ett kol om de ska kunna hålla två veckor som katshing sa.

20. magz

magz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Haft min desire sen två månader tillbaka och har märkt att de kommit damm bakom skärmglaset vid volymknappen och dessutom kameralinsen (alla bilder blir lite oskarpa med "blödande" färger). Täcks detta av garantin? Är det bara att gå ner till phonehouse och klaga? Köpte inte till nån extraförsäkring till mobilen men det ska väl inte göra nån skillnad i det här fallet?

(Hej på er alla föresten, första inlägget på swedroid för mig men har spionerat på er sen jag köpte luren;)