1. Just nu får du 3 månader till halva priset & 50GB extra surf när du beställer ett mobilabonnemang hos Fello! Testa Årets Mobiloperatör du med! Surfa in på fello.se
    Stäng notis
  2. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  3. Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis

Problem: Har jag dödat min SXS?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av MonsteR, 27 jun 2012.

1. MonsteR

MonsteR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

*aaaargh* Jag behöver hjälp blixtefort eller så

Jag tänkte försöka mig på uppdatera telefonen och pluggar in den i datorn precis som förr och följer instruktionen på skärmen. I förberedelsen skall telefonen vara koppplad till datorn sedan ska den kopplas ur, kolla så batteriet är tillräckligt sedan stängas av... här kommer mitt problem - telefonen är redan avstängd!!! Jaja tänkte jag och väntade mina 5 sekunder (märker dock att den är varm som faan) och sedan kopplar jag in telefoen och ska hålla ner volymknappen. Då kommer kallduschen - datorn känner inte igen USBenheten samt att lysdioden på telefonen lyser ilsket rött. Är den död nu?

Tacksam för possitiva svar och lösningar - äh jag tar alla svar.

/MonsteR

2. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Prova med en reparation av telefonens programvara.

Börja med att ha telefonen urkopplad, gå sedan in på Pc Companion och tryck på support zone och sedan uppdatera/reparera. Följ stegen och det borde få igång telefonen igen!

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

3. inact_0004

inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Testa att hålla inne av/på-knappen och volym upp knappen tills du känner först en vibration, sedan tre snabba. När du kännt dom har vibrationerna kan du vara helt säker på att telefonen är avstängd. Vänta ett par sekunder och testa att starta den igen. Kolla så att allt ser OK ut och testa igen.

4. MonsteR

MonsteR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testat och det är bara som så att så fort jag stoppar i USBn i telefonen tänds den röda dioden och inget mer händer...

5. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Låt luren vila ett par minuter. Sedan kopplar du in laddaren och laddar luren någon timme, så försöker du igen. Det kan ha blivit något allvarligt fel, som gjort att den har fått tömma batteriet som säkerhet.

6. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Håll in power+ljud upp tills den vibrerar 3 gånger i följd starta PC companion utan att koppla in mobilen eller försöka starta den, Tryck på "support zone"->tryck på "starta" under Uppdatering av telefonens mjukvara-> tryck på den blåa texten där det står "reparera telefonen" och INTE anslut.

Följ sedan anvisningarna exakt!

Förövrigt när det lyser en röd/orange diod så är det bara att den tar laddning och inget oroa sig över.

7. Isengard

Isengard Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

ni som rekommenderar att han ska reparera programvaran- hur ska det gå till om Pc-companion inte ens hittar telefonen?

8. Arvid719

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

För man behöver inte ha mobilen igång när man gör det, funkar det inte reparera så behöver han skicka in den, ganska enkelt sätt ta reda på det...

9. MonsteR

MonsteR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den gillar jag skarpt... jag ska låta den ligga en stund och försöka få i lite kräm och se vad som händer...

10. MonsteR

MonsteR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter vad som upplevts som sju svåra år och ett nödår på det är jag nu i hamn med ICS. Tack för tipps och trix. :teeth:

Vad kan det vara som gör att den måste strömmdumpa? För det är vad jag kunde ha hänt då batteriet blev mer eller mindre glödhett... :scared:

11. solstickan

solstickan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Behöver också hjälp, är med rädd att jag har dödat den :S skulle uppdatera till ICS genom sony update center, den laddade ner programvaran och började installera, men det misslyckades och nu lyser dioden grönt och den vill inte starta mer. Den försöker starta om sig hela tiden och då kommer en ikon fram med en varningstriangel och en telefon, sen börjar den om :S

12. Arvid719

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Håll in power+ljud upp tills den vibrerar 3 gånger i följd starta PC companion utan att koppla in mobilen eller försöka starta den, Tryck på "support zone"->tryck på "starta" under Uppdatering av telefonens mjukvara-> tryck på den blåa texten där det står "reparera telefonen" och INTE anslut.

Följ sedan anvisningarna exakt!

Förövrigt när det lyser en röd/orange diod så är det bara att den tar laddning och inget oroa sig över.

13. solstickan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo jag har försökt de, men jag får felmeddelande när den förbereder datorn att uppdatera, så kommer inte längre än så. Lampan lyser grönt

14. Arvid719

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Prova med Sony update service då.

15. solstickan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gjort de med, den börjar installera en jätteliten bit, sen säger den att installeringen misslyckades. Powergooglar just nu, vill ha igång den igen

16. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Har faktiskt ingen aning. Något viktig funktion krasha, men tur den säkerheten finns, annars hade den kanske exploderat. :-D Men du fick igång den?

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

17. pissenisse

pissenisse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Nja enheten dumpar knappast ström ur batteriet som säkerhet. Snarare så slår skyddskretsarna till utav anledningen att man dragit ut för mycket ström, alternativt att batteriet har blivit överhettat, cellen har underspänning eller någon kombination av dessa. Ofta kan man återställa skydd-kretsarna genom att ladda.