Tja. Upptäckte i kalendern att jag hade varningar om virus. Stämmer det att jag fått virus eller är det nå annat fel ?
Vad har du för konto kopplat till din kalender? Apple-kontot bara, eller använder du tex GCal som du sedan synkar? Ett tag kunde man utnyttja en lucka i Gcal för att spamma kalendrar med skräp: https://www.komando.com/security-privacy/google-calendar-privacy-vulnerability/596685/ Men du kan ju också ha råkat ge någon tveksam app åtkomst till din kalender?
Rätt vanligt att folks iCloud-kalendrar blir spammade med skräp, pågått i flera år. How to deal with iPhone calendar spam - CNET Remove spam from Calendar on your iPhone - Apple Support iPhone calendar spam - Apple Community Report a junk calendar event invitation on iCloud.com - Apple Support Som svar på frågan, nej du har inte fått något virus.
Tack för svar Bernard och katho. Kalendern är inte kopplat till något. Den är bara kopplad till 3 barn på 5 och 6 år som är klåfingriga. Kan ju ha något med det att göra
Har du kikat under "Kalendrar" i kalenderappen för att se om du prenumererar på någon annan kalender? Om du öppnar själva kalenderposten, borde du även kunna se vilken kalender de ligger i.
Får själv in skräp i min kalender i bland, kan räcka att jag öppnar skräppost mappen från outlook så trillar det in suspekta bokningar i kalendern som inte går att få bort annat än genom att tillfälligt ta bort outlook-kontot. För egen del upplever jag att detta börjat någon gång den senaste månaden kanske med 14.4 uppdateringen. Nu mer undviker jag att gå in i skräpposten på telefonen utan sköter det på datorn istället men det ska ju inte behövas egentligen. Microsoft skickar ju gärna helt riktiga Mail till skräpposten så den behöver gås igenom emellanåt.
Det hade hittat dit nåt skit som jag raderade så nu försvann alla ”evenemang” som inte skulle vara i kalendern