Har någon råkat ut för omstart/frysning efter uppgradering?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av PatrikS, 13 apr 2011.

1. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Omstart. Den har inte frusit än efter uppdateringen.

2. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Jag försökte uppdatera flera gånger men misslyckades varje gång. Uppdateringsprocessen kom till 4 procent och sedan avbröts det. Trots det kunde jag mirakulöst nog starta igång telefonen och allting fungerade som det skall. Jag aktiverade sedan USB debugging och då fungerade det att uppdatera direkt. Testa med detta ni som inte fått det att fungera och inte brickat luren.

3. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Men detta handlar ju om omstartsproblemet, du har inte kommit lite fel med tipset?

4. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Insåg det nu, my bad.

5. Irlut

Irlut Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Även jag har samma problem och dessutom problem med att WLAN:et helt sonika inte vill starta (det senare verkar vara ett känt problem som skall åtgärdas i 2.3-patchen). Däremot har jag märkt att bägge problem ibland löser sig om man slår på och av flight mode.

SIM-kortet har dock 5-6 år och ett otal telefonbyten på nacken, så jag skaffade ett nytt. Får se om det hjälper när man väl lyckas flytta över numret.

Last edited: 17 apr 2011
  6. Jakob

Jakob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Uppdatering:

Idag fick jag ett MMS och precis mitt i uppspelandet av ljudet för avisering small det och telefonen bootade om....

Sedan uppdateringen har jag inte lyckats få en uptime på mer än 1d 8h. Mitt rekord från gamla firmwaren var iallafall 3d 15h....

mvh
    Jakob

7. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

inga omstarter/frysningar än, trots att telefonen varit där den kraschat oftast, hemma med wifi på.
    Dock annat strul i form av radio/wifi/seghet/batterimätare.

8. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Har du gjort en hard reset sedan uppdateringen? Om inte, så är det mitt tips...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

9. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Jag kan vidimera detta, efter uppdateringen upplevde jag min lur som aningen sämre men efter en återställning så funkar den kanon igen :D

10. droidole

droidole Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

11. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Då frös min telefon för första gången efter uppgraderingen, då är det bara att hoppas att det är nästa uppdatering som LG säger sig ha fixat detta med.

12. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Mail från LG idag:
    "Hej ******

Det är på väg ut en uppdatering som kommer att lösa problemet med att telefonen startar om sig själv/stänger av sig."

Att den var på väg ut sa dom för två veckor sen också så tänker inte direkt hålla andan, är tämligen övertygad om att den inte kommer lösa problemet iallafall.

13. DJ_danne

DJ_danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag vet inte hur det är med er andra, men jag har mer upplevt detta som ett allmänt problem med mobiler? Min gamla sonyericsson brukade starta om sig lite slumpmässigt (speciellt mot slutet) och min ca 1 år gamla Samsung Galaxy Spica startar om sig väldigt mycket (bra mycket mer än min optimus).

Jag har varit med om någon enstaka omstart/frysning av telefonen och jag har inte uppgraderat, fast jag lär vänta tills nästa patch, så får vi se sen.

Är dessa patchar såna att all data på telefonen försvinner? dvs alla installerade spel osv? Är lite jobbigt att ladda ner alla gigantiska gameloft spel igen...

14. Babochska

Babochska Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Överhettning?

Någon annan som har problem med överhettning? Hade mobilen ute i solen idag och även om det inte kan ha varit mer än 20-25 grader i solen starta den om varannan minut.

Fick tills slut nog och tog in den och efter 30 min inomhus har den inte startat om sig än. Detta bådar inte gott inför sommaren för min trotjänare då jag bara haft två omstartningar innan detta under månaden jag haft den och dessa två var innan uppdateringen :ehm:

Har inte rootat eller installerat någon custom rom så kanske det bara är någon app som spökar eller mjukvaran men det känns inte kul om man lyckats få en lur som startar om vid så låga temperaturer.

15. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag kan inte hålla med! Mina senaste lurar bortsett från O2X har aldrig startat om, hängt sig någon gång borde någon ha gjort men jag kan inte minnas det! Kanske min gamla K800i någon gång. Men de xperia lurar, wildfire, 3gs osv jag haft har som sagt aldrig startat om sig.

16. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Du är den andra med O2X som jag har läst som har detta problemet, tråkigt att höra! O2X gillar inte värme, Iphone 4 gillar inte kyla.

I mina öron låter det som att jag skulle lämna in den på service. De borde kunna åtgärda det, annars skulle fler O2X ägare gapa här! MEn om inte, göra ett återköp!

17. Babochska

Babochska Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo ska kolla imorgon om den beter sig lika underligt annars får det bli service på den. Någon som vet vad som händer om den har skador på metallramen? Har råkat tappa den i marken två gånger och det är rätt uppenbara skador så funderar på om dom kommer säga att det är fallskador och jag då får betala allt själv?

18. Drewmor

Drewmor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har en o2x som fungerar ok men som har en del frysningar och omstarter för sig! Är det mjukvaran som är orsaken och Kommer uppdateringar att lösa problemet eller jag ska skicka in den?

Eller har någon nått annat tips? Costum rom kanske?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

19. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

vi vet inte säkert drewmor, det är enbart mycket spekulationer tyvärr.
    Jag har precis en tanke på om wifit (wlan.ko) som är problemet som jag startat en tråd om.
    En sak vi vet är att jag lyckades få tag i en top då det visade sig att en process i linux på maskinen som ska hantera cpu-frekvensen har strulat och tar all tillgänglig cpu. (ironiskt? ja.)

20. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Well, som sagt - innan uppgraderingen hade jag råkat ut för fyra frysningar på fyra veckor.
    Efter uppgraderingen har jag inte fått en enda frysning, och det är alltså på nästan tre veckor.

Ska dock inte dra för mycket slutsatser av detta, då jag gjort en hel del annat med telefonen också (root, SetCPU med screen-off-profile, Watchdog, JuiceDefender).