Har ni fått en defekt skärm?

Diskussion i 'Samsung' startad av Maxinux, 13 juli 2011.

1. chavonsk

chavonsk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sällar jag mig också till oljefläcksgänget :( Fick min platta 18 Juli upptäckte ikväll 18 Aug en fläck. Hur ser det ut i Telia butikerna med deras lager av plattor, främst i Göteborgsområdet, någon som vet?

2. Showbiz

Showbiz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag bytte själv i helgen på Telia vid kungsportsplatsen och då hade de en vit kvar som jag fick. Möjligt att de fått in fler. Vet inte hur de hade det med svarta.

Jag fick en ny direkt men de ville givetvis ha kvitto.

3. Spectre

Spectre Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alla gör som dom vill.
    Du sitter utan platta (i säkert 1-2 månader till), och jag skriver detta inlägg på utbytesplatta som är helt 100%-ig. ;)

Min slipper dessutom vara i händerna på en 16-åring med tummen mitt i handen hos Anovo.

Last edited: 18 augusti 2011
  4. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Min update:

Lämnade in plattan för oljefläck den 16/8 (tisdag). Kollade på Anovo men de hade bara mottagit förhandsbesked och ej produkt den 19/8 (fredag) så jag ringde Telia-butiken och frågade vad som hände.

Denna gång snackade jag med en tjej (gav den till en kille). Hon sa att jag borde fått en ny (även fast det gått mer än 30 dagar) och hon skulle försöka ordna en åt mig.

Tråkigt att inte alla har samma instruktioner.

Då frågade jag om inte den nya skulle uppvisa samma problem, men då påstod hon att den nya batchen från Samsung EJ skulle innehålla detta fel... rätt eller fel vet jag inte, men det var vad hon sa.

5. chavonsk

chavonsk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min update:

Åkte in till Göteborg för att byta ut plattan som var inköpt 18 Jul, dagens datum 19 Aug alltså 31 dagar eller hur man vill räkna. Väl i Frölunda torg var det inga problem att byta dock hade de inga hemma för utbyte utan han sa till mig att åka till Backaplan där de skulle finnas flera inne. Sagt och gjort efter 1 timmes bilfärd i fredagskörerna i Göteborg steg jag in i butiken på Backaplan. Tjejen kollade snabbt på plattan och vände på klacken och hämtade ut en ny till mig. Inga som helst problem :) Min uppfattning är att de byter ut oavsett tid om fläckarna har uppstått. Verkar inte vara någon i dessa butiker som snackat om 7 eller 30 dagar. Tackar för ett superbemötande både i Telia butiken i Frölunda Torg samt Backaplan. Har observerat att nya firmwaren är inlagd och skall nu installera lite andra apps på min numera svarta Tab som jag fick istället för en vit :)

Enligt Telia tjejen hade de bytt ut en hel del plattor det sista och tydligen hade hittills ingen återkommit med en defekt platta av de "nya". Enligt henne hade Telia fått en kass batch i början men att de nu skulle vara okej. Personligen tror jag kanske det är väl tidigt att säga att det inte verkar vara några fel på plattorna längre, hursomhelst är det okej med mig om jag kan byta direkt om jag skulle få mera "fläckar" på plattan. För eller senare får man väl någon som är okej :)

Last edited: 20 augusti 2011
  6. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Allt tyder på att du får fläckarna även på din nya enheten framöver. På XDA antyder flera användare att en reparation löser problemet för gott. Dels för att den nya skärmen upplevs som mycket robustare och dels för att Samsung själva tydligen sagt att en reparation (dvs utbyte av displayen) är en permanent lösning på det här kända problemet.

7. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Enligt mig så har utbyte lost problemet. Min nya känns bättre. Tror knappast att Samsung forsätter tillverka dåliga enheter och hänvisar till reparation for en fix.

Somt sagt du väntar och vi skriver från vår nya (100% bra) tabs. Happy waiting :-)

8. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Okej, du vann. Eller vad är det du vill höra?

9. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Mitt utbyte löste också problemet i 13 dagar, ingen anledning att "gotta" sig åt oss som lämnat in den och får vänta på den, har svängt i frågan och väntar på att min ska bli lagad innan jag bestämmer mig om jag ska försöka häva köpet eller ej.

10. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Update:

Får hämta en ny platta hos Telia idag även om min gamla skickades till Anovo...

11. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Update igen:

Hämtade ny platta, gick tillbaks till kontoret. Öppnade, startade OCH upptäckte oljefläck. Gick tillbaks igen och fick en ny direkt och denna verkar OK än så länge. Men oljefläcken kanske dyker upp här också?

Kvinnan i affären sa att Anovo inte lagar skärmdefekter då de inte kan det, men vet inte om hon hade koll....

12. vacker

vacker Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade oljefläck på min med, gick till expert och fick ny direkt, bytte då till svart istället för vit.

13. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Är det någon som vet om de nyproducerade (och nysålda) enheterna fortfarande dras med skärmproblem? Jag beställda en 7500:a idag och blev lite kornfundersam när jag läste denna tråd.

14. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Idag ringde min Teliabutik och sa att "eftersom jag behövt vänta i 100 år på reparationen" så skulle jag få komma ner och hämta en ny enhet. Inte helt nöjd med det om det visar sig att nästa enhet kommer lida av samma problem.

15. Wechana

Wechana Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare, följt denna tråd ett tag eftersom jag lämnade in min tab för ca. 3 veckor sedan. Ringde telia idag och kan uppdatera att Anovo fick in nya skärmar igår, så alla som lämnade in plattan kommer att få tillbaka sina tabs om några dagar.

16. isMaskin

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Är Telia igång med olika information nu igen? Har själv snackat med telia idag och dom skulle kolla med anovo och återkomma vilket dom gjorde och då är det ny platta som gäller för min del.

17. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hämtade två idag på posten. En hade skärmfelet.

18. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Jag har mailat Anovo för att försöka få klarhet i huruvida jag bör vänta in Anovo eller gå till Teliabutiken och hämta en ny (trasig?) enhet.

19. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Fick detta svar precis.

20. isMaskin

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Antar att teliatjejen jag snackade med fick samma svar av Anovo och att Telia därför skickar en ny till mig.

Bara att förbereda sig på en reklamation om någon vecka då (om nu inte samsung fixat det på nya plattor) ;)