Om teliatjejen fick samma svar, varför skulle de skicka en ny till dig för? Tydligen så ska ju reparationen påbörjas nu.
Bra att dom kommer igång och byter displayer nu. Då kan man hoppas att man har den tillbaks inom en vecka kanske.
Netonnet skickar retursedel för byte direkt pga "oljefläcken". Jag fick en felleverans också, en vit som skulle vara svart. De lovade att byta den också men pga att den är hel undrar jag om det inte är en stor risk att jag får en ny svart med skärmfelet. Vad tror ni? Ska jag behålla den som funkar trots att den har fel färg? Jag har ändå beställt covers från ebay. (Har alltså beställt två, en hel, en trasig men båda med fel färg.)
Om de ska byta ut plattorna rakt av så spelar det väl ingen roll om jag får en idag av telia eller om jag får en av anovo nästa vecka antar jag
Var inne och läste status på mitt displaybyte hos Anovo. Nu väntar dom på teknisk upplysning. Dom har kanske inte fått reda på hur man öppnar plattan. Spännande.
Jag var inne i Teliabutiken igårkväll. Tog en rejäl omväg från jobbet för att hämta ut min nya platta. Väl framme får jag veta att min gamla enhet nu är reparerad och skickad från Anovo samma dag. Så jag får ingen ny enhet. Men lika bra är nog det. Jag tar hellre min gamla reparerade platta. Idag när jag kollar status står det: Ska bli väldigt spännande att se om man märker någon skillnad. Folk på xda har ju vittnat om en annorlunda, mer robust känsla. Men i ärlighetens namn, efter snart 5 veckor så minns jag knappt hur den var
Återbesök hos Anovo och nu är plattan färdig och skickad. Fått samma besked om att swap-enhet bytad enligt Samsung direktiv.
Nu har jag äntligen fått tillbaka den. Den är helt nollställd och kom i en ny kartong med nya tillbehör och ett nytt häfte med kampanjkoder. Först trodde jag att det var en helt ny enhet för dess IMEI-nummer är nytt. Däremot ser jag på följesedeln att serienumret inte har förändrats så det är den gamla jag har fått tillbaka, reparerad.
Ni som har fått tillbaka dem från Anovo, hur är de nu? Inga tecken på nya fläckar? Låter konstigt det där med nytt IMEI, betyder det att de har bytt hela mainboarden? Stämmer IMEI överens med det som står på baksidan också? Då måste de ju även ha bytt baksidan? Har fått tillbaka en liten fläck mitt på skärmen, den är typ bara en halv centimeter i diameter. Den fanns där direkt när plattan var ny men den försvann andra dagen, sen nu drygt två veckor senare så dyker den upp igen. Det känns inte helt stabilt. Förhoppningsvis så tar det inte så lång tid hos Anovo nu om man skickar in den då de har fått delar och börjar serva plattorna. /qsec
Dagen efter den lämnade verkstaden kunde jag hämta den i Telia-butiken. Jag har inte märkt några som helst indikationer på fläckar hittills.
Jag lämna in min vita igår pga samma problem. dock syntes inte fläcken vid tillfället jag lämna in den.. men jag berätta om det. fick en ny på engång i butik. bytte desutom till en svart istället, mycket skönare baksida. jag köpte min samma dag som dom hade kommit in till butik.
Gissar att du var hos Telia. Var du tvungen att byta den i samma butik som du köpt den, eller kan man byta den hos någon annan Teliabutik?
Jag har också drabbats av detta oljefenomen, hur tar man enklast backup på plattan innan reklamation?