Har ni fått en defekt skärm?

Discussion in 'Samsung' started by Maxinux, Jul 13, 2011.

1. kpeder

kpeder Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min är stabil och ger inte efter mer än vad plast gör normalt. Inget med att bli inne och att den ploppar ut. Jag är mycket nöjd med resultatet efter den var en vända hos Anovo. Och inga nya oljefläckar!

2. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Jag har mailat Samsung nu och frågat om man kan se på serienumret vilka tabs som är ok.

Antagligen kommer jag få ett goddag yx-skaft svar i stil med:
    - vadå för skärmproblem, det har vi inte hört talas om.

Men vi får se...

/qsec

3. grenadecx

grenadecx Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag var inne i en telenor butik igår och skulle köpa en svart. Eftersom jag forskar lite innan jag köper en produkt så har jag ju varit här inne och läst om just detta problemet, så när jag hade betalat i butiken så fick jag lov att öppna upp den och kolla om där var något problem...

Of course! Defekt skärm, i mitten så var det någon form utav "bubblor" under skärmen. Hon som sålde den såg lite snett på mig och kommenterade bl.a. att det kanske inte syns vid användning. Jag tänkte vafan...den e helt ny, ska fan inte finnas någo fel på den. Men de hade ingen annan svart så jag fick lov att byta den mot en vit och den var det inget fel på, iaf inte än :)

Dock sa de att de inte hade hört om detta problemet tidigare, men att dem hade sålt en hel del sådana och att ingen har lämnat tillbaks eller liknande. Men kan detta verkligen stämma? Känns ju som en hel del har detta problemet, utöver den vanliga minoriteten som skriver på forum. Även min kompis fick en med defekt skärm när han beställde utav telenor över nätet.

Hade det inte varit för vikten så hade jag nog valt en annan tablet, tycker detta känns väldigt skumt.

Nåja, jag lider med er som har problemet, lämna in och få den fixad eller nåt, en ny produkt skall fan ta mig inte vara defekt nånstans.

4. pjm1891

pjm1891 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 16 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 16 PM
    Haft min svarta från telenor i ca14 dagar, ännu inga oljeringar och inget glapp.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

5. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

grenadecx: Jag hade exakt samma "bubblor" som om det låg lite vätska mellan glaset och själva LCDn. Trodde det var en del i vad som oljefläckar problemet är men det verkar vara ett annat problem. I vilket fall så försvann det efter några timmars användning och inget nytt efter det.

6. grenadecx

grenadecx Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för tipset, ska meddela min kompis om han inte redan lämnat tillbaks den och se om det löser sig. Har även läst en hel del om att stoppa in den i ett kylskåp 10-20min eller så löser problemet, men verkar som att det kom tillbaka för vissa och för vissa så fixade sig.

Glad att det löste sig för dig iaf :)

7. kpeder

MINA ENHETER

Jag är ledsen säga detta men det att den försvinner igen är del av scenariet. I början kommer fläckarna och går och man kan få dem att försvinna i kylen. Men efter en tid så är dom permanenta.

8. qsecofr

Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Fick svar nu.
    Enligt supporten kan man inte se på serie eller imei-nummer om plattan är ok.
    De har heller inte fått rapporter på att 'oljefläcksproblemet' är ett problem eller återkommande problem, eller att en hel leverans skall vara defekt.

yea, right säger jag.

Dock skall man kunna kräva av Teliabutiker att kunna skicka in plattan för rep hos Anovo istället för att få en ny enligt DOA.

Får jag problemet igen skall jag göra det.

/qsec

9. qsecofr

Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Jag tror inte att det är en bra idé att stoppa in den i kylen. Det borde bli en hel del kondens pga temperaturskillnaderna.

/qsec

10. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inte alls liknande serienummer men min känns stabilare med. Kan inte återskapa en ring genom att trycka på den vilket jag kunde med min felaktiga innan den permanenta ringen dök upp.

Min platta jag fick tillbaka från anovo har varken samma serienummer eller samma imeinummer som plattan jag lämnade in. Den kom såklart i en obruten förpackning med.

11. TheEdge

TheEdge Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Grrr orkar inte längre!

Padda 2:

# Fick klämma ihop den första kvällen efter jag hittat en glipa mellan skärm och bakstycket!

# När man kollar läng kanterna så är ena sidan rak och fin, pä den andra buktar glaset upp något!

# Bakstycket glappar som om det vore dit limmat med nått billigt limstift!

# Har fått nått skit under skärmen...typ damm en liten svart prick!

Det sista var droppen som rann över....tänker byta ut denna också! Blir det strul häver jag köpet!

Jag gillar ju formatet som fan...android på 10 tum känns grymt men denna pryl känns inte värd 5lax!!!!

:(

Köpte som man sett fram emot börjar likna en mardröm!!

12. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Netonnet vill skicka tillbaka plattan som jag upptäckte oljefläcken på då de inte såg en oljefläck (den var lite svår att se, man var exempelvis tvungen att kolla diagonalt för att den skulle vara tydlig). Kan den ha försvunnit? Vad ska jag göra nu? Känns ju inte helt bra att få tillbaka en platta med detta problem.

13. kpeder

MINA ENHETER

Dom flesta av oss har märkt att efter dom har visat för första gången så blir det mer frekvent och att i början såg man dom bäst när skärmen var svart och i lutning. Min var på slutet innan jag lämnade in den c:a 5 x 2 cm i en sorts oval form. Placerad stort sett i mitten på skärmen. Tryckte man lätt på den så såg det ut som något levde under ytan.

14. Bergkuist

Bergkuist Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte min hos mediamarkt, enligt dem hade de precis fått in en ny serie som hade "förbättras" om det nu stämmer återstår o se men min har varit perfekt sen den köptes

15. Adamski

Adamski Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hah, jag som var glad att ha fått en från Mediamarkt, svart, inkommen i senare batch än Telias och allt. Nu har även jag en "oljefläck" mitt i skärmen :(
    Dock så tycker jag att det faktiskt går att leva rätt gått med fläcken, den syns ju bara i ganska kraftig lutning. Tittar jag på skärmen någorlunda framifrån så syns den inte alls och det är ju så man använder sin platta.
    Kanske ska vänta tills Anovo byggt upp ett stort lager med utbytesmoduler, så man slipper bli utan platta alltför länge.
    Är det någon här som har en fläck, men inte störs av den och behåller plattan?

16. salli

salli Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Crap. Nu har jag fått en med efter tre veckor :( känns tråkigt. Köpt på mediamarkt. Hur långt kan det tro och få den lagad? Eller får man den utbytt?

17. piggelin

piggelin Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

kul fråga. ni som haft problem med era plattor, hade ni klistermärket samsung navigator, eller google navigator? för jag fick min helt ny direkt från leverantören. utan det klistermärket. min verkar inte ha något problem alls.

18. salli

salli Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu försvann dom, kan dom komma tillbaka?

19. qsecofr

Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Min har kommit och gått så, ja de kan komma tillbaka.

/qsec

20. salli

salli Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker du att jag ska lämna in den? Eller kommer dom att bevaras?