Mina oljeringar kommer och går, även vid normalt sverigeväder. Tänkte skicka in den. Måste man ta bort displayskyddet när man skickar iväg den (kör copter)? Eller byter dem det som är under displayen bara? Det är lite halvlurigt att förvara och sen slänga på skyddet igen... /Mange
Jag lät taben ligga i kylskåpet 30 min och vips var oljemärket borta. När jag senare torkade skärmen med lite för hårt tryck kom märket tillbaka. In i kylskåpet igen och märket försvann. Nu har jag varit försiktigare med att trycka på skärmen och märket har inte kommit tillbaka än. Det var 2 dagar sedan jag senast tog ut den ur kylskåpet. Edit: Fläcken börjar komma tillbaka nu efter 1 dygn i rumstemperatur.
Byt på garantin. den är inte konstruerad för att ligga i kylen. Kondensproblem kanske kommer då. Jag bytte min och min fläck har aldrig återkommit. Det kan väl vara värt kostnaden för displayskyddet om man nu inte kan rädda det.
Jag vet inte om jag kan lämna in den någonstans. Den är köpt i USA för 1 år sedan och kvittot är borta för länge sedan.
Jag skulle höra av mig till Samsung Sverige och höra med dem. Det är ju inget som du orsakat och det är ett välkänt fel (Samsungs Hox). Dom har ju någon typ av world wide garanti, så det kan vara värt att kolla upp. Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Håller med Matdiggy dom måste ha en världsgaranti. Fast det är ju klart dom är inte världsbäst på support.
Kanske skulle läst denna tråd innan jag köpte min. Glaset löst i vänster topp hörn och jag måste trycka där helatiden för att skärmen ska reagera på beröring. Hoppas NetOnNet tar emot DOA i butik trots att jag köpte över nätet -_-
när köpte du din Tab? Jag köpte min på NetOnNet i maj detta året och har inte haft något problem alls med skärmen. Dock så är jag orolig hela tiden att något kommer hända.
NetOnNet kuse tyckte att det var bättre att gå till butik och anmäla DOA. Hoppas man får en ny direkt i hand bara.
Såg precis att min skärm har fått en oljefläck, dock har jag haft plattan i min ägo sedan Telia började sälja dem ( när det nu var) och har även rootat den, hur brukar de ställa sig till det? Det kanske bara är att gilla läget och övertala sambon att köpa en ny