Har ni fått en defekt skärm?

Diskussion i 'Samsung' startad av Maxinux, 13 juli 2011.

1. Spectre

Spectre Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och nu börjar det glappa även på den nya. Jag har ändrat mig angående plattan, köp den inte.

2. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det har nog många redan insett. Kollade på en Ipad2, men blev inte imponerad. Mitt syfte är att använda plattan som strömsnål navigator på sjön. Kanske helt fel produkt. Min lap ligger stadigt på 63W, för mycket i hamn.

3. statik

statik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Verkar vara konstruktionen som är klen, upptäckte newton på min idag. Men blir värre när man håller i den, antagligen greppet som ger en "böjningseffekt", då tummarna trycker åt ett håll på framsidan och fingrarna på baksidan åt det andra.

4. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Suck nu har min ersättningsplatta också fått ringarna och börjat släppa i höger kant.. Frågan är om man orkar hålla på så här.

5. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Frågade om reklamationer på en Mediamarktaffär idag. Det kände man inte till. Svaret blev lite kryptiskt:"Apple brukar inte släppa ifrån sig dåliga produkter". Det vet jag inget om, men jag förstod budskapet.
    En teori säljaren hade, var att Telia maskiner är en första lev med brister. Den släpptes tidigare än beräknat.
    Var ytterst nära att köpa en Ipad2 idag, men är inte helt klar över om egenheterna passar mig dåligt.

6. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

samsung

Böjfenomenet får jag ibland med min HTC DHD. Eller om det är kläm.

7. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Eftersom jag har svårt att släppa taben, har jag Googlat internationellt ang skärmproblemet. Skrivs en hel del om det, men hur frekvent är det? Skulle vara intressant att höra hur många i forumet som har bra resp dåliga erfarenheter.

8. kpeder

kpeder Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej
    Har haft min i c:a 3 veckor och köpt den direkt i butik hos Telia i Malmö.
    Inga hårdvarufel. Än så länge är det kanske bäst att tillägga.

Ända strulet är att jag inte kan uppdatera den via Kies.

9. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Läste att man haft problem med komponentleverantörer. Man kanske måste handha plattan med viss försiktighet? Så tunn och helt stabil går knappast ihop. Har tyvärr i färskt minne när man fick lov att skicka telefoner till Anovo. Helt hopplösa.

10. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har haft plattan i 1 månad utan några problem och då har jag under dom 2 sista veckorna använt den massor så jag får ladda den varje kväll(semester) jag har inte fått fram några skärmfel på min än allefall.

11. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Samsung

Tycker att det låter anmärkningsvärt. Då borde Samsung snudd på dra tillbaka plattan. Varför skrivs det inget i media. Hur många blir inte det i alla säljbutiker?

12. isMaskin

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Den dagen jag fick min så var jag den 6:e som kom in med samma problem, och det var butiken på mobila. Imorgon ska jag springa dit igen med min ersättningsplatta då den ser lika förjävlig ut som den första jag fick, dock så tog det nästan 13 dagar för denna att få ringarna. Det känns ju inte speciellt tryggt att få en ny heller då det verkar som många är kassa i konstruktionen.

13. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

samsung

Skall maila, typ IDG, och fråga vad dem vet. Misstror dig inte alls, tycker bara att man skall dra tillbaka den om problemen är så stora. Är ju att lura kunderna, om den ger sig förr eller senare. Att jag är så enveten, är beslutet mellan den här och Ipad2.

14. isMaskin

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Gör det! Jag tänkte fråga gubbarna på Swedroid om dom inte kan göra någon artikel om det. Det känns som att det är för många som är trasiga om jag lyckas plocka in 2 av 2 möjliga som är defekta på exakt samma ställe med.

Är det någon som vet om man kan DOA en ersättningsplatta om den är under 2 veckor efter man fick den? Eller om man ska våga sig på att skicka den på reparation, kan dom fixa den? Kanske kan vara bättre att få den fixad än att chansa på en ny som förmodligen också är defekt.

Last edited: 31 juli 2011
  15. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har ryckt i en bekant mediatråd.

Edit: Finns extremt kompetenta limmer, om det är problemet. Som fd konstruktör, även i titan, har jag svårt att se stabilitet i något så tunt. Hålla ihop är en sak, att vara lite vårdslös något annat.

Last edited: 31 juli 2011
  16. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

samsung

För att ni som är köpintresserade skall ha något att hänga upp frågan på, har jag sänt ett mail till Pontus Gunnarsson, IDG. Namnet fanns i samband med en visning av Galaxyn.

17. Woxx

Woxx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Vi på NH har suttit med ett testexemplar av Tab 10.1 sedan i början på juli och recensionen har blivit försenad pga diverse anledningar. En av dem är just detta skärmfenomen eller vad vi ska kalla det. Tyvärr har de flesta av våra kontaktpersoner varit på semester men vi har nu börjat jaga dem på allvar kring problemet som ju onekligen verkar vara utbrett. I väntan på svar från samsung har vi lagt upp en blänkare på vår Facebook-sajt för att försöka få in lite konkret "statistik" om hur många som har problemen, men även dem som det fungerar felfritt för.
    NordicHardware - Webbplats - Malmö | Facebook

Vi kommer att ta upp detta i vår recension av taben som bör vara klar inom en ganska snar framtid, men kanske även slänga upp en separat artikel som vi gjorde med HTC Sensations antennproblem. Det beror lite på vad vi lyckas få för information om problemet redan idag.

Så har ni en Tab 10.1 får ni mer än gärna ge en kort kommentar i vårt FB-inlägg (eller maila mig på anton(snabel-A)nordichardware.com. Som sagt, kommentera gärna vare sig ni har problem eller inte för att vi ska få heltäckande statistik.

18. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

samsung

Mediamarkt funderade på om det kunde vara enbart Telialeveranserna, eftersom de inte upplevde den typen av reklamationer. Mao, tillrättalagt i senare leveranser.

19. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

samsung

Frågar separat. Oljeringar+skärmsläpp?

20. Woxx

Woxx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Det låter lite konstigt att det bara skulle vara Telias laddning. Jag vet iofs inte vart ifrån vårt exemplar kom, men det var tidigare än de som skickades till telia i alla fall. Vi har ännu inte sett något skärmsläpp i alla fall, men våra oljeringar är rejält tilltagna. Försvann efter första gången men kom tillbaka nu i helgen.