Har ni fått en defekt skärm?

Diskussion i 'Samsung' startad av Maxinux, 13 jul 2011.

1. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Det är såna här saker som gör att jag drar mig för att köpa en Galaxy Tab 10.1 i USA när jag åker dit om två veckor. Bara den internationella garantin verkar gå loss på 100 dollar och då är det inte längre lika attraktivt. Hoppas att man hinner få svar på hur Samsung kommer att agera.
    En sak är säker, jag köper inte en Tab i USA för att komma hem och konstatera oljeringar/skärmsläpp, utan att ha någon möjlighet att få hjälp med det i Sverige.

2. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

samsung

Är inte säkert att säljarna har full koll. Ett flertal har inte susning om vad en surfplatta är. Jag har inte kollat, eller glömt, anledningen till ringarna. Det enda säljarna säger, är att Apple fortfarande har färre kvalitetsproblem. Dvs, inte för eller emot de olika systemen.

3. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Så nu har jag äntligen fått min efter 1 månad och 1 vecka, och direkt när jag packade upp den så ser jag en stor "oljefläck" under skärmen.

Ringde till telia och detta är ett "jätte känt" problem och jag skulle få en retursedel.

Det som är intressant är att dom sa att det var på dom första leveranserna som detta uppstod och att samsung nu har fixat det och dom nya kommer inte ha detta problemet. Jag hamnade dessutom längst bak i kön och det ligger över 600 personer före mig.

JÄTTEROLIGT!

PS. Trycke i högre över hörn och i vänstra över hörn lätt med mina fingrar och vips så var alla fläckar borta DS. kommer forfarande att skicka din den.

Last edited: 1 aug 2011
  4. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

samsung

Då är den stora frågan var de nya finns? Ex Mediamarkt där jag tittat. Måste väl gå att spåra med något nummer.
    Lika intressant är varför felet uppstått. Då kan man avgöra om det finns sanning i åtgärdspaketet.

5. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Gick nu snabbt ut i solen och när solen lyste på tabben så blomstrade det "oljefläckar".

6. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag spekulerar hej vilt nu men jag tror att antingen så är limmet dom använder inte så jävla bra och blir förstört när det blir lite varmare och/eller så klarar inte glaset av värmeskiftningar och växer för mycket jämfört med vad som det finns plats till (baserat på att kylskåpstricket funkar enligt xda).

Är det limmet så finns det väl en chans att reparation funkar eller nya plattor inte har felet men är det glaset så är det mer tveksamt att en reparation kommer funka såvida inte samsung har skickat nya glas till anovo.

Tycker också det är konstigt att inte media har uppmärksammat hela fiaskot. Nu är jag iaf tab-lös tills jag får en ny/reparerad skickad till mig. Killen i teliabutiken var inte ens svår, han bara tog plattan och gav mig kvitto och tröstade mig med att jag var långt ifrån ensam.

7. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

samsung

Det finns en tråd, internationell, om glaset. Som jag förstod, kan vara fel, hade man fått ta "fel" glas, lite tjockare, för att kunna leverera.
    Fel lim tvivlar jag på, snarare att det blivit fel i produktionsprocessen.
    Sedan Nokiatiden, får jag nästan ett ADHD-anfall bara av att läsa namnet Anovo.
    Skulle vilja veta om någon köpt på annat företag än Telia, enbart Sverige, och fått problem? Eftersom jag driver frågan, vore det väl korkat att köpa taben, men jag funderar på att ta en chans. I mitt fall skulle det bli Mediamarkt, och de tror själva att deras batch är nyare.

8. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Min ebay 32Gb är felfri, går att få kontakt mellan glaset och skärmen om jag trycker hårt på skärmen. Väldigt bra byggkvalitet jämfört med det mesta jag sett

9. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

samsung

Vilket skydd har du om något blir fel? Hur stor vinst att köpa på eBay? Vill helst ha 32GB, men vet inte om den kommer hit.

10. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Köpte av ett amerikanskt företag på ebay, us garanti är det som gäller.
    Kostar inte så mycket att skicka och långsammare än anovo kan väl ingen vara?
    Betalade strax över 4600 för 32 GB varianten, kanske billigare idag.

11. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

samsung

US, är det reklamationskick till USA? Tror att 16GB kostar knappt 6000sek. Personligen behöver jag nog inte mer än 16GB. Ingen film o sparad musik. Anovo är en öken. Var väl Katshing som övergav dem? Idag vet jag inte. Anovo repade både i Kristinehamn, och i Tjeckien. Min dotter, som jobbade hos en tel.tillv., fick rädda mig flera ggr.

12. Woxx

Woxx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Nyhetsartikel om skärmproblemen på Tab 10.1

Vi har varken fått svar från Samsung eller Telias pressavdelning ännu, men vi har publicerat en längre nyhetsartikel om "oljefläckarna" på NordicHardware med rapporter från läsare och lite resonemang kring problemet i sig. Artikeln kommer uppdateras när Samsung och Telia hört av sig.

Samsung Galaxy Tab 10.1 i RMA-härva efter "oljefläckar" på skärmen

13. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Jag har fått svar från Anovo som reparerar enheterna i Sverige. De var väldigt korta i sitt svar:

"Din enhet väntar del. Displaymodulen kommer att bytas ut."

14. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag valde ett annat fabrikat idag.

15. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Sluta trolla överallt. Troll.

Sent from my Samsung Galaxy Tab 10.1

16. Spectre

Spectre Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har skärmen börjat glappa i ett hörn till (längst ner till vänster). Nu börjar det bli riktigt pinsamt Samsung!

17. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Någon som har fått sin fixad av anovo än och vet om lagningen av taben löser problemet?

18. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Nu har jag inte haft några av de problem som finns med taben, men jag tycker fan att Samsung borde ta sitt ansvar och kalla tillbaka alla plattor och åtgärda alla de fel som finns i konstruktionen.
    Det blir sjukt mycket badwill för dom, och förstör mycket av det som dom har byggt upp med SGSII..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

19. XXRay

XXRay Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Konstruktionsfel

Jeg har byttet tab'en og igen efter 1 uge var problemet tilbage. Ved at placere munden på docking connectoren og puste som om det er en ballon kan du puste pletten væk. Desværre så er det tilbage 5 sekunder efter du slutter med at puste. Så det kan ikke være andet end glasset der bøjer ned og presser på lcd laget, så glasset er for tung eller for slap.

20. pellegj

pellegj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nu har jag också börjat få dessa fläckar :(