Lämnade in min igår för oljefläckarna som växte dag för dag och fick inte DOA men det kan jag kanske förstå. Jag har haft den 5 veckor. Telia lovade att 10 arbetsdagar skall det ta för Anova att byta displayen. Hoppas på det. Edit 18/8 : Har både anlänt till Anovo Kristinehamn och har skickats vidare till Västerås.
Hoppas inte på för mycket bara. Angående DOA och inte DOA. Min är inne på reparation och jag tar hellre en reparation än en DOA faktiskt. Jag vill inte ha en ny enhet som förmodligen har benägenhet till samma problem i framtiden. Hoppas hellre på att Anovos reparation löser grundproblemet.
Missförstå mig rätt men jag hoppas att dom lärt sig på din bekostnad så det går fortare för mig. Hi..Hi
Jo, och det är väl inte helt osannolikt. Samtidigt så ligger det nog ett antal enheter och väntar på reparation, så det kanske kan ta ett tag. Jag gissar att min enhet är bland de första in hos Anovo.
Jag var inne och bytte min igår på Teliabutiken. Satte den nya på laddning över natten och idag på morgonen hade den en ordentlig fläck, utan att jag ens hunnit starta den :-/
Nu har jag också kommit in i 10.1 gänget. ;-) Har suttit med plattan aktiv sen 5 idag och ta i trä det ser bra ut än så länge, inga konstigheter med skärmen. Time will tell... /Marcus
Dom får tom nästa vecka på sig sen ska jag jobba för att få häva köpet för då har den varit borta 4 veckor och det kan ej anses vara rimlig tid om telia sa 10 dagar till mig.
Förstår inte varför ni accepterat att skicka iväg era. Jag har bytt två gånger (båda långt över DOA-tiden), och de gav mig en ny direkt i butik när jag sa att jag vägrar skicka iväg den. En arbetskamrat åkte också in till butik och bytte utan problem. Kvalitén känns lite tattig, men nu har jag fått en som känns som den ska. Telia sköter sig galant iaf!
Som jag skrev högre upp. Jag vill inte ha en DOA. Varför ska jag få en ny enhet som med största sannolikhet har samma problem, bara för att symptomen tillfälligt är borta. Hellre är jag utan min enhet några veckor och får problemet löst en gång för alla än att hatta runt med nya DOAs.
Pratade med anovo precis och det lät inte bra. Dom väntar på nya skärmar som inte är defekta. ingen tid fick jag heller på när dom skulle få in dom
Undrar hur många dom har beställt. Vad jag kan se så ska samsung få in dom i lager 20aug(på lördag) så början på nästa vecka borde ANOVO ha dom då antar jag. Är det bara ANOVO som servar dessa plattor i sverige?