har varit i kontakt med Sony ang detta och fick detta svaret efter att ha gett dom mitt IDID nummer och modell, det blir att vänta obestämd tid men är väl struntsamma då kitkat är superstabilt Tack för att du kontaktade Sony Xperia Support. Din enhet har dessvärre ännu inte fått Lollipop. Du har en Sony Electronics enhet och de är menade för flera marknader, och måste därför godkännas i samtliga marknader innan den släpps för din anpassning av enheten. Med vänliga hälsningar, Emir Sony Xperia Support, SE.
Jag har Tele 2 som operatör, men har både plattan (Z2 4G) & mobilen (Z3) olåsta. Har fått till mobilen, men ännu inget till plattan. Står som släppt på Sony`s hemsida, men får inget via OTA eller via PC. Vet inte hur jag ska gå till väga. Får väl vänta.
Skumt... Min platta är köpt via Tele2, även den olåst. Jag fick den via PC tämligen omgående. Trist när det strular med släppta uppdateringar.
Jo tyvärr. Har Lollipop inte släppts för någon version än i Sverige? Själv har jag Wifi 32GB versionen. Visst funkar KitKat bra men med tanke på hur nöjd jag blev med Lollipop på min mobil (Z2) så vill jag ju ha den på Tableten med :-D
Sånt låter ju väldigt konstigt att ena får men inte den andra. Min är köpt på Elgiganten och inte låst på nåt sätt vad jag vet men uppdateringen kommer väl förr eller senare får vi hoppas
Äntligen fick jag uppdateringen till min sgp511. Det tog sin lilla tid... Inte hunnit testa så mkt än.
Håller precis på dra in den via dator nu. Ska bli kul att se hur plattan uppför sig sen. Det enda jag är orolig för är att den ska börja krångla, hittills har den annars fungerat helt problemfritt. Grymt nöjd med den!
Fick också uppdatering idag. Funkar felfritt hittills. Stör mig dock på den ljusblå raden längst upp när man surfar.